  • 1. Data: 2013-03-18 14:25:52
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: <news>

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" napisał:
    > Oczywiście wszystkie programy, muzykę, filmy i inne
    > wartości niematerialne masz full legalne?

    Nie wiem czy ma legalne, ale na pewno ich nikomu nie ukradł:)
    Podobno puszczanie bonkuf jest nielegalne bo zwiększa emisję CO2

  • 2. Data: 2013-03-18 16:02:40
    Od: hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl>

    Bedzie u nas wiekszy lajt niz w Ameryce...

    U nas:

    Drobni złodzieje to już nie ci sami ludzie, przed którymi ostrzegały nas
    matki. Dziś kradną zarówno bezdomni, jak i studenci filologii. Różnią
    się tylko powody. Pierwsi najczęściej są motywowani przez głód. Drudzy -
    szukają adrenaliny i niespotykanych nigdzie emocji. Co ciekawe, badania
    dowodzą, że im lepszy status społeczny złodzieja, tym bardziej
    wartościowe lub luksusowe łupy.

    Tacy złodzieje dla sportu uważają oczywiście, że nie robią nic złego.

    Tymczasem rząd proponuje, by zmienić limit kwotowy, jaki oddziela
    wykroczenie od przestępstwa. Zamiast 250 zł, miało by to być cztery razy
    więcej. Jeśli propozycja wejdzie w życie, poza definicją przestępstwa
    znajdą się rowery, telefony komórkowe czy używane laptopy. I choć
    policyjne statystyki dzięki temu się poprawią, to otworzą się nowe wrota
    dla drobnych przestępców.

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/mlodzi-zlodzieje-w-na
    tarciu-kradziez-to-tylko-spor,1,5446880,wiadomosc.ht
    ml

    Tymczasem w Ameryce (ale akcent polski):

    żona Mirosława Drzewieckiego i jej koleżanka zostały na początku grudnia
    zatrzymane w związku z kradzieżą ubrań w centrum handlowym na Florydzie.
    Według tabloidów, powołujących się na raporty amerykańskiej policji,
    panie wstąpiły do luksusowego sklepu Neiman Marcus, wzięły dwie
    spódnice, żakiet i bluzkę, odczepiły czujniki i próbowały wyjść bez
    płacenia. Z centrum handlowego odwieziono je prosto do aresztu.

    ciuchy były warte 500 dolarów a Drzewieccy są na tyle zamożni, że, gdyby
    Nina [chodzi o Janinę Drzewiecką - red.] wzięła z konta tysiąc dolarów,
    to Mirek nawet by się nie zorientował.

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/drzewiecki-o-sprawie-
    swojej-zony-niektorzy-beda-mi,1,5446447,wiadomosc.ht
    ml

  • 3. Data: 2013-03-18 16:05:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2013 16:02, hiki sniezny paraliz mori pisze:

> [...]
    > znajdą się rowery, telefony komórkowe czy używane laptopy. I choć
    > policyjne statystyki dzięki temu się poprawią, to otworzą się nowe wrota

    Tak szczerze i po krasnoludzku: wolisz odzyskać stratę, czy żeby drobny
    złodziejaszek, który i tak na przyłapanie nie liczy, trafił do więzienia
    i kosztował podatnika dodatkowe pieniądze?

    [ciach]

    To się nazywa kleptomania.

  • 4. Data: 2013-03-18 16:12:41
    Od: hiki sniezny paraliz mori <h...@a...pl>

    On 18.03.2013 16:05, Andrzej Lawa wrote:

    > Tak szczerze i po krasnoludzku: wolisz odzyskać stratę, czy żeby drobny
    > złodziejaszek, który i tak na przyłapanie nie liczy, trafił do więzienia
    > i kosztował podatnika dodatkowe pieniądze?

    Po krsnoludzku to preferowalbym mozliwosc zastrzelenia zlodzieja na
    smierc bez zadnych konsekwencji.

    > To się nazywa kleptomania.

    Ohhh, a czym sie to rozni od kradziezy z hiermarketu?

    I dlaczego bogatym mialoby byc wolno krasc w imie kleptomanii, a biednym
    juz nie?

    zen.aspx

  • 5. Data: 2013-03-18 16:20:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-18 16:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Tak szczerze i po krasnoludzku: wolisz odzyskać stratę, czy żeby drobny
    > złodziejaszek, który i tak na przyłapanie nie liczy, trafił do więzienia
    > i kosztował podatnika dodatkowe pieniądze?

    A jak twoim zdaniem ta zmiana zwiększy szanse na odzyskanie straty?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2013-03-18 16:21:53
    Od: z <z...@u...pl>

> [...]

    > złodziejaszek, który i tak na przyłapanie nie liczy, trafił do więzienia
    > i kosztował podatnika dodatkowe pieniądze?

    Nie widzę powodu żeby "organy" się zajmowały podwyższaniem tej kwoty
    skoro nie mogą zrewaloryzować zasiłków dla osób niepełnosprawnych czy
    kwoty kilometrówki przy rozliczaniu używania prywatnego pojazdu do celów
    firmowych. takie przykłady z kilku dni. :-)
    Niech się bałwany zajmą ważniejszymi rzeczami.
    To akurat może jeszcze dłuuuugoooo poczekać :-)
    Zwłaszcza że nie ma żadnego logicznego uzasadnienia ku temu

  • 7. Data: 2013-03-18 16:48:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2013 16:12, hiki sniezny paraliz mori pisze:

    > Po krsnoludzku to preferowalbym mozliwosc zastrzelenia zlodzieja na
    > smierc bez zadnych konsekwencji.

    I potem nagłówek: "faszysta zabił człowieka za bułkę dla głodnego dziecka".

    Swoją drogą - jak od trupa odzyskasz odszkodowanie?

    > Ohhh, a czym sie to rozni od kradziezy z hiermarketu?
    >
    > I dlaczego bogatym mialoby byc wolno krasc w imie kleptomanii, a biednym
    > juz nie?

    Jak masz zdiagnozowaną kleptomanię to nie jest zbyt ważne czyś biedny
    czy bogaty.

  • 8. Data: 2013-03-18 16:49:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2013 16:21, z pisze:

    > Niech się bałwany zajmą ważniejszymi rzeczami.

    No toteż właśnie w tym celu to podwyższenie limitu ;->

  • 9. Data: 2013-03-18 16:53:10
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Mon, 18 Mar 2013 16:02:40 +0100, hiki sniezny paraliz mori napisał(a):

    > Bedzie u nas wiekszy lajt niz w Ameryce...

    Gdyż albowiem?
    BTW Jesteś świadom faktu że ten limit ustalono w latach 90-tych i właściwie
    należałoby go co roku waloryzować?

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 10. Data: 2013-03-18 16:56:12
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>