  • 1. Data: 2006-04-05 17:30:31
    Temat: wspólnota o ochrona danych
    Od: "Marcin [3M]" <b...@l...pl>

    Witam
    Czy zarządca wspólnoty ma prawo ujawnić informacje o stanie bilansu
    członków, i to bez wcześniejszego podania tegoż do wiadomości konkretnych
    zainteresowanych osób? Jeżeli nie, to dlaczego? Czy działa tu ustawa o
    ochronie danych osobowych?
    Co, jeżeli bilans na dokładkę był błędny, i oczernił niektóre osoby?

    Marcin [3M]

  • 2. Data: 2006-04-05 17:48:22
    Temat: Re: wspólnota o ochrona danych
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <b...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > członków, i to bez wcześniejszego podania tegoż do wiadomości konkretnych
    > zainteresowanych osób? Jeżeli nie, to dlaczego? Czy działa tu ustawa o

    Nie wolno podać danych osobowych włascicieli lokali.
    Natomiast można legalnie upublicznic numery mieszkań zadłużonych. Te nie
    podlegają ochronie ustawy o ochronie danych.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2006-04-05 18:18:34
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-05, Marcin [3M] <b...@l...pl> wrote:
    > Witam
    > Czy zarz?dca wspólnoty ma prawo ujawni? informacje o stanie bilansu
    > cz?onków, i to bez wcze?niejszego podania tego? do wiadomo?ci konkretnych
    > zainteresowanych osób?

    Może, a nawet ma obowiązek, ale tylko innym członkom wspólnoty, jeśli
    są tym zainteresowani.

    Renata

  • 4. Data: 2006-04-05 19:11:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin [3M] napisał:
> [...]
    > zainteresowanych osób? [...]
    > Co, jeżeli bilans na dokładkę był błędny, i oczernił niektóre osoby?

    Wtedy wchodzi art. 212 kk. Nawet jeśli bilans był samymi numerami
    mieszkań.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-04-05 23:11:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <b...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy zarządca wspólnoty ma prawo ujawnić informacje o stanie bilansu
    > członków,
    Komu ujawnić?

    > i to bez wcześniejszego podania tegoż do wiadomości konkretnych
    > zainteresowanych osób? Jeżeli nie, to dlaczego? Czy działa tu ustawa o
    > ochronie danych osobowych?
    IMO tak, art 6 bym przypisał.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-04-05 23:17:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:slrne382hv.ij0.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> pisze:

    > Może, a nawet ma obowiązek, ale tylko innym członkom wspólnoty, jeśli
    > są tym zainteresowani.
    Możesz podać precyzyjne umocowanie prawne?
    Czy mój sąsiad członek wspólnoty, której i ja jestem członkiem (co prawda
    przymusowym, bez prawa do wystąpienia) ma prawo uzyskać informację nt. stanu
    moich płatności bo tak mu się zachciało?

    Jotte

  • 7. Data: 2006-04-06 05:08:21
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> napisał w
    wiadomości news:e11j5l$rmc$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:slrne382hv.ij0.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl

    > Możesz podać precyzyjne umocowanie prawne?

    Nie, nie może. Renacie się zdaje.

  • 8. Data: 2006-04-06 06:44:44
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-05, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska.pl> wrote:
    > W wiadomości news:slrne382hv.ij0.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl

    > Możesz podać precyzyjne umocowanie prawne?

    Szczegóły u źródła, czyli tutaj:

    http://www.giodo.gov.pl/364/id_art/983/j/pl/

    "Do wspólnot mieszkaniowych tworzonych na podstawie ustawy z dnia 24
    czerwca 1994 r. o własności lokali (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 80,
    poz. 903 z późn. zm.) stosuje się - w zakresie w niej nieuregulowanym
    - przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr
    16, poz. 93 z późn. zm.). Z przepisów Księgi Drugiej Tytułu I Działu
    IV kodeksu wynika, że współwłaściciele dla prawidłowego zarządzania
    współwłasnością muszą znać dane osobowe pozostałych współwłaścicieli.
    Zgodnie bowiem z jego art. 200, każdy ze współwłaścicieli jest
    obowiązany do współdziałania w zarządzie rzeczą wspólną". Podobnie
    wskazana wyżej ustawa o własności lokali w art. 29 ust. 3 stanowi, że
    prawo kontroli działalności zarządu służy każdemu właścicielowi
    lokalu. Z powołanych przepisów wynika zatem uprawnienie każdego
    współwłaściciela dostępu do dokumentacji związanej z zarządzaniem
    nieruchomością.
    (...)"

    Renata

  • 9. Data: 2006-04-06 08:06:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:slrne39e91.v5o.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl

    > Szczegóły u źródła, czyli tutaj:
    > http://www.giodo.gov.pl/364/id_art/983/j/pl/

    Dzięki, ale opinia GIODO nie jest umocowaniem (aktem) prawnym. To, co w
    linku - to jedynie jego _interpretacja_ zawierająca zresztą zarówno tezy
    uzasadnione jak i kontrowersyjne.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-04-06 10:16:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-06, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dzięki, ale opinia GIODO nie jest umocowaniem (aktem) prawnym. To, co w
    > linku - to jedynie jego _interpretacja_ zawierająca zresztą zarówno tezy

    Przecież masz tam podane paragrafy, czyli, jak to nazywasz
    "umocowanie prawne". Poza tym na czyjej interpretacji przepisów w
    sprawie ochrony danych osobowych chcesz się opierać, jak nie na
    interpretacji GIODO?

    Renata