  • 1. Data: 2002-09-12 09:00:09
    Temat: w sklad spadku wchodzi ksiazeczka oszczednosciowa mieszkaniowa
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    w sklad spadku wchodzi ksiazeczka oszczednosciowa mieszkaniowa
    spadek po 1/2 nabywaja bracia
    jeden z braci chce sie jej zrzec na rzecz drugiego
    jak najprosciej to przeprowadzic (i zeby bank nie mial watpliwosci)?

    -umowa o dzial spadku ?
    -darowizna 1/2 ?

    dobrze byloby uniknac aktu notarialnego

    pozdrawiam
    Mateusz Dr

  • 2. Data: 2002-09-12 09:57:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jeden z braci chce sie jej zrzec na rzecz drugiego
    > jak najprosciej to przeprowadzic (i zeby bank nie mial watpliwosci)?

    jak "zrzec"...

    Idzcie razem do PKO to wam ladmnie wyjasnia...

    prawo do ksiazeczkimozna w rodzinie za drobna oplata cedowac...
    rowniez spadek mozna fizycznie dzielic i tylko do niektorych skladnikow
    majatku
    wymagana jest forma notarialna. Do ksiazeczki nie.

  • 3. Data: 2002-09-12 10:05:54
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alpo97$779$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > majatku
    > wymagana jest forma notarialna. Do ksiazeczki nie.

    Ja o tym wiem.
    Ale mam wrazenie ze kazdy bank ma inna praktyke, wydaje mi sie ze bedzie
    dziwnie patrzyl
    na zwykla umowe pisemna :(

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2002-09-12 10:17:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mateusz Dr praca" [...]

    > Ja o tym wiem.
    > Ale mam wrazenie ze kazdy bank ma inna praktyke, wydaje mi sie ze bedzie
    > dziwnie patrzyl
    > na zwykla umowe pisemna :(

    Ale PO CO jakas umowa pisemna...
    do cesji praw na brata wypelnia sie odpowiedni druczek i juz.....
    Zamiast ceski mozecie spisac umowe co w sklad majatku wchodzi i jak
    dzielicie.
    Podzielicie na pol i juz.
    No chyba, ze beda w tym nieruchomosci lub prawo wlasnosciowe do
    spoldzielczego lokalu...
    to bez notaeiusza ani rusz...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-09-12 10:46:07
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alppfi$bts$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "Mateusz Dr praca" [...]
    > >

    > Ale PO CO jakas umowa pisemna...
    > do cesji praw na brata wypelnia sie odpowiedni druczek i juz.....

    maja takie druczki , bedzie cesja 1/2
    a wlasciwie to mozna taka ksiazeczke mniec na wspowlasnosci ulamkowej ?

    > Zamiast ceski mozecie spisac umowe co w sklad majatku wchodzi i jak
    > dzielicie.
    > Podzielicie na pol i juz.

    no to jest wlasnie umowa pisemna :)

    > No chyba, ze beda w tym nieruchomosci lub prawo wlasnosciowe do
    > spoldzielczego lokalu...
    > to bez notaeiusza ani rusz...

    to oczywiste, ale nie ma..
    > Boguslaw