  • 1. Data: 2008-08-07 08:20:27
    Temat: usunięcie drugiego imienia
    Od: Patryk <p...@g...com>

    Witam!
    Otóż rodzice obdarzyli mnie dwoma imionami (przy okazji ich rozwodu
    dali również mi dwa nazwiska, ale nie o tym - do nazwiska się
    przyzwyczaiłem i lepiej mnie ludzie zapamiętują). Używam tylko jednego
    z imion, drugiego poza urzędami praktycznie nigdy - po prostu mi
    przeszkadza, ciągle zapominam o nim i dostaję szału przy wypełnianiu
    dokumentów w urzędach. Najkrócej mówiąc chcę się po prostu pozbyć
    drugiego imienia z dokumentów - jak to zrobić?

  • 2. Data: 2008-08-07 08:26:47
    Temat: Re: usunięcie drugiego imienia
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > dokumentów w urzędach. Najkrócej mówiąc chcę się po prostu pozbyć
    > drugiego imienia z dokumentów - jak to zrobić?

    Iść do Urzędu Stanu Cywilnego i tam dalej zapytać o zmianę nazwiska (pod
    tym rozumieją oni zmianę zarówno zmianę imion, jak i nazwiska). Zapłacić
    40 PLN, wypełnić druczek i poczekać tydzień.

    ps. Sam miałem identyczny problem, ale że to było do 1999, to teraz
    piszę skrótowo, bo szczegółów już nie pamiętam.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-08-07 08:29:52
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

    In news:bf4a6ead-b2d4-442b-ad5a-22ced04b3332@a70g2000hs
    h.googlegroups.com,
    Patryk <p...@g...com> pisze:
> [...]
    > dokumentów w urzędach. Najkrócej mówiąc chcę się po prostu pozbyć
    > drugiego imienia z dokumentów - jak to zrobić?

    Trzeba złozyc podanie do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Twoim mieście.
    Na stronach urzędu wpoinno być wszystko opisane. Podanie musisz uzasadnić.
    Nikt nie zmiania danych osobowych z powodu "bo tak" ;)
    Ja sobie usunęłam druigie imię (de facto pisze się o zmianę imienia z Piotr
    Paweł na Piotr w takim przypadku). Dołączyłam załączniki, typu legitymacje,
    świadectwa z różnych okresów zycia od dziecka do chwili obecnej (jakies
    takie powazniejsze a nie np pocztówki ;) ) gdzie zawsze widniało tylko jedno
    imię. Napisałam także, że tego drugiego nigdy nie używam, nie utożsamiam się
    z nim .U mnie takie podanie kosztuje około 37zł na decyzje czeka się
    tydzień.

  • 4. Data: 2008-08-07 08:43:12
    Od: Patryk <p...@g...com>

    On 7 Sie, 10:29, "miffy" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    > imię. Napisałam także, że tego drugiego nigdy nie używam, nie utożsamiam się
    > z nim .U mnie takie podanie kosztuje około 37zł na decyzje czeka się

    Dzięki za odpowiedź.
    Czyli wystarczy pokazać/załączyć kserokopie np świadectwa z
    podstawówki,
    świadectwa z technikum, ksero pierwszej strony indeksu oraz np patent
    żeglarski?
    czy uzasadnienie może brzmieć :
    "odczuwam głęboki dyskomfort psychiczny z racji faktu posiadania
    drugiego imienia" ?
    oraz po prostu go nigdy nie używałem, nie utożsamiałem się z nim (a o
    jego istnieniu
    dowiedziałem się dopiero w momencie wyrabiania dowodu osobistego)?
    czy tego w nawiasie nie pisać?

  • 5. Data: 2008-08-07 08:56:45
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przyznaj się Patryk: na drugie masz Donald?
    ;-)
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-08-07 10:27:34
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

> [...]
    > jego istnieniu
    > dowiedziałem się dopiero w momencie wyrabiania dowodu osobistego)?

    Myślę, że te dokumenty, o których tu piszesz to są właśnie takie, których
    USC oczekuje. To, co napiszesz w uzasadnieniu zalezy od Ciebie i od tego
    jake ma podejcie ten, kto będzie podanie rozpatrywać ;) Pewnie, najlepiej
    dać sporo powodów ale nie nalezy tez przesadzać. ja bym tego w nawiasach nie
    pisała, bo nawet jeśli to stwierdzenie jest prawdziwe, to jest mało
    prawdopodobne. ...żeby nie pomyśleli, że na siłe naciągasz fakty ;)
    Aha, jeszcze jedno, załaczniki musza zostać z podaniem w aktach, więc pewnie
    będą wymagali ksera z poświadczeniem oryginału bo zakłądam, że świadectw itp
    nie będiesz chciał im oddawać ;). Ja za każdą strone płaciłam 5zł :/ Więc
    ogólnie warto się wybrac na konsultacje najpierw, podpytać jakiego typu
    uzasadnienia oczekują i jakich załaczników.

  • 7. Data: 2008-08-07 11:07:55
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 7 Sie, 12:27, "miffy" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > ogólnie warto się wybrac na konsultacje najpierw, podpytać jakiego typu
    > uzasadnienia oczekują i jakich załaczników.

    To, czy nazwisko ulegnie zmianie zalezy od widzimisia siedzacego w
    okienku. Nie ma podstaw do tego, zeby wymagane bylo udowadnianie, ze
    sie nie uzywalo tego imienia - w ten sposob mozna tylko udowodnic, ze
    falszowalo sie wlasne dane osobowe. Jak w rubryce bylo napisane
    imiona, a ktos wpisal tylko jedno, to wpisal nieprawde, chociaz w
    Polsce zwyczajowo nie robi sie z tego klopotow. Zmiana imienia moze
    byc podyktowana rowniez przeciez checia NIE WPISYWANIA tego drugiego,
    bo na przyklad paskudnie sie ono kojarzy. Jesli ktos by mi zapodal
    (nie jestem urzednikiem USC) podanie o usuniecie 2-go imienia a
    przedstawil legitymacje, zaswiadczenia itp, gdzie wystepuje jedno
    imie, to bym go odeslal z pytanie "wiec w czym problem, skoro Pan i
    tak uzywa jednego?". Dlatego sugeruje dobre uzasadnienie, zamiast
    dokmentacji, bo w przypadku zmiany nazwiska, to nawet nie wiem na co
    mialaby to byc dokumentacja (rownie dobrze mozesz przedstawic
    nagranie, na ktorym rodzina wola do Ciebie "Tutpusiu", jesli takie
    masz - wedlug mnie mialyby taka sama sile przebicia - klopot bylby,
    gdyby Ci tak imie zmienili).

  • 8. Data: 2008-08-07 14:30:39
    Od: Patryk <p...@g...com>

    poszedlem, złożyłem podanie z prośbą ze względu na to, że po prostu
    nigdzie nie jest używane drugie imie, poparłem kilkoma świadectwami i
    czekam -mam przyjść 20.08...
    faktycznie. nie da się usunąć drugiego imienia - można jedynie zmienić
    "imie1 imie2" na pojedyncze imie...
    btw zdziwilem sie bo urzednicy w ogole jacys mili i uprzejmi byli a
    nie tak jak wszedzie indziej i zawsze zli tak jak "za prl paniusie z
    okienek"

  • 9. Data: 2008-08-07 20:51:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Przyznaj się Patryk: na drugie masz Donald?
    > ;-)
    > JaC
    Albo Lech Jarosław.