  • 1. Data: 2008-08-07 08:58:16
    Temat: upoważnienie - sprawa spadkowa
    Od: "Dino" <d...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Czeka mnie otwarcie spadku.
    Niby nieskomplikowane, ale siostra wyjeżdża i nie będzie jej
    przez dluzszy czas a reszcie rodziny sie nieco spieszy.

    Jak wyglada upowaznienie mnie do dysponowania nabytą przez nią częścią
    spadku? Chcemy póżniej zrobić podział (prawdopodobnie u notarusza
    poprzepisywać wszystkie części na jedną osobę, albo w sądzie, tylko
    nie za bardzo wiem, jak to wyjdzie).
    Czy trzeba iść do notariusza i podpisać jakieś oświadczenie/pełnomocnictwo?
    Czy wystarczy tylko podpis siostry, że upoważnia mnie do decyzji i zarządzania
    jej częścią spadku?

    z góry dzięki za podpowiedź.

    Dino

  • 2. Data: 2008-08-07 16:06:19
    Temat: Re: upoważnienie - sprawa spadkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2008, Dino wrote:

    > Jak wyglada upowaznienie mnie do dysponowania nabytą przez nią częścią
    > spadku? Chcemy póżniej zrobić podział (prawdopodobnie u notarusza
    > poprzepisywać

    Na mój rozum pełnomocnictwo nie może być w "słabszej" formie,
    niż wymagana przez czynności których dotyczy.
    Skoro czynności dotyczące nieruchomości muszą być notarialne,
    to i upoważnienie/pełnomocnictwo musi być takie.
    Art 99 KC:
    _117.html
    +++
    Art. 99
    § 1. Jeżeli do ważnoœci czynnoœci prawnej potrzebna jest szczególna forma,
    pełnomocnictwo do dokonania tej czynnoœci powinno być udzielone w tej
    samej formie.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-08-10 13:05:34
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    A do czego konkretnie ma być to pełnomocnictwo ? Do reprezentowania na
    rozprawie, przyjęcia spadku czy do działu ?