  • 11. Data: 2010-10-14 12:04:20
    Temat: Re: upoważnienie a pełnomocnictwo - różnice
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/14/2010 6:38 AM, slawek7 wrote:
    > Ale ja osobiście nie znalazłem określenia "upoważnienie" oraz
    > "pełnomocnictwo"
    > Znacie jakies definicje tego?
    > A jak napisac to inaczej co npisał Bartek
    > "upoważnia osobę XY do występowania w jej imieniu ..."
    > tak aby było było to upoważnienie a nie kwalifikowało sie jako
    > pełnomocnictwo?

    nie da się, upoważnienie do występowania w imieniu to jest po prostu
    pełnomocnictwo.

  • 12. Data: 2010-10-16 18:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2010, slawek7 wrote:

    > Ale ja osobiście nie znalazłem określenia "upoważnienie" oraz
    > "pełnomocnictwo"
    > Znacie jakies definicje tego?

    Pełnomocnictwo jest w KC zdefiniowane jako jedna z odmian "umocowania",
    mianowicie umocowanie *umowne*:
    _117.html
    +++
    Art. 96
    Umocowanie do działania w cudzym imieniu może opierać się
    na ustawie (przedstawicielstwo ustawowe) albo na oœwiadczeniu
    reprezentowanego (pełnomocnictwo).
    ---

    Można by wnioskować iż wszelkie postacie "upoważnień" wyczerpują
    prawną definicję pełnomocnictwa (dalszy podział jest od art.98,
    zajrzyj).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-10-25 11:02:11
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-
    cywilne/pelnomocnictwo/odpowiedzi/upowaznienie-a-pel
    nomocnictwo.html

    -----

    > Czym różni sie upoważnienie od pełnomocnictwa?
    > Niby to samo ale jeden urzednik nie chciał opłaty za upoważnienie bo
    twierdził, że za upoważnienie sie nie kasuje opłaty administracyjnej a za
    pełnomocnictwo tak?