  • 111. Data: 2022-01-31 14:10:04
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 13:03, Olin pisze:

    > Dlaczego pomijasz milczeniem odwetowców z Bonn?
    > Hupce i Czaji będzie przykro.

    Ale że co? Nie zgadzasz się?

    A na marginesie:
    Odwetowcy z Bonn pozakładali Lidle i Kauflandy i teraz polski robol
    zanosi im w zębach swoje nędzne grosze.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 112. Data: 2022-01-31 14:14:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 14:10:04 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Ale że co? Nie zgadzasz się?

    Przecież w pełni się zgodziłem z linią partii i rządu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 113. Data: 2022-01-31 14:29:32
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 13:32, Olin pisze:

    > Tych PRL-i chyba było kilka i my akurat żyliśmy w zupełnie innych.

    Tak? To w Twoim PRL-u nie było darmowych wczasów, płatnych miesięcznych
    urlopów, bezpłatnej służby zdrowia, pracy dostosowanej do kwalifikacji,
    przedszkoli, żłobków, dostępu do kultury. tzn. tanich kin, teatrów etc...
    A bardziej ogólnie, czy nie mieliśmy silnej armii, rozwiniętego
    przemysłu, własnego rybołówstwa dalekomorskiego?
    Nie produkowaliśmy samochodów, motocykli, rowerów?

    No to gdzie byłeś, że tego nie miałeś?

  • 114. Data: 2022-01-31 14:41:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.01.2022 o 14:29, Wiesiaczek napisał:

    > Tak? To w Twoim PRL-u nie było darmowych wczasów, płatnych miesięcznych
    > urlopów, bezpłatnej służby zdrowia, pracy dostosowanej do kwalifikacji,
    > przedszkoli, żłobków, dostępu do kultury. tzn. tanich kin, teatrów etc...

    nie było darmowych wczasów - były dofinansowane - teraz w dużych firmach
    też masz fundusz socjalny

    ilość urlopu też nie jest z tego co pamiętam mniejsza

    miejsc w żłobkach i przedszkolach też brakowało

    były tanie kina, z tym, że repertuar był taki, że oglądaliśmy filmy
    wiele lat po premierze zazwyczaj

    > A bardziej ogólnie, czy nie mieliśmy silnej armii, rozwiniętego
    > przemysłu, własnego rybołówstwa dalekomorskiego?
    > Nie produkowaliśmy samochodów, motocykli, rowerów?

    Takeśmy produkowali, że trzeba było na nie polować. A odrzuty z eksportu
    były towarem luksusowym...

    > No to gdzie byłeś, że tego nie miałeś?

    Może nie był, albo jego rodzice nie byli w służbach?

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 115. Data: 2022-01-31 14:56:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 14:29:32 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > A bardziej ogólnie, czy nie mieliśmy silnej armii, rozwiniętego
    > przemysłu, własnego rybołówstwa dalekomorskiego?
    > Nie produkowaliśmy samochodów, motocykli, rowerów?

    Tak, Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatniej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 116. Data: 2022-01-31 15:38:10
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > były towarem luksusowym...

    > Może nie był, albo jego rodzice nie byli w służbach?

    No i zasłużyłeś... PLONK!

  • 117. Data: 2022-01-31 15:41:36
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 14:56, Olin pisze:

    > Tak, Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatniej.

    Ironia nic Ci nie pomoże.
    Tak czy inaczej, ale obecnie Polska została sprzedana i stacza się.
    Ledwie dyszy a ludzie potrzebują coraz więcej zapomóg, kredytów,
    zasiłków etc.
    O dostatku nie ma co mówić.

  • 118. Data: 2022-01-31 15:45:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 13:32:57 +0100, Olin wrote:

    > Tych PRL-i chyba było kilka i my akurat żyliśmy w zupełnie innych.

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, ale nie trzeba kazdemu od
    razu wmawiac, ze byl partyjnuym dzieckiem.

    PRL bylo istotnie kilka ... okresow.

    W latach 70-tych zapanowal wzgledny dobrobyt ale ... teoretyczny.
    I czego sie robotnicy domagali? Nie obnizek cen, ale kartek, bo "nic
    nie mozna kupic". I to powszechne narzekanie na kolejki ... nie na
    drozyzne.

    A z drugiej strony wszystkie nasze "zrywy wolnosciowe" byly po
    podwyzkach cen miesa ...

    Tak czy inaczej - struktura wydatkow byla zupelnie inna, i nie mozna
    tak sobie porownac.

    J.

  • 119. Data: 2022-01-31 16:24:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 15:41:36 +0100, Wiesiaczek wrote:

    > Ironia nic Ci nie pomoże.
    > Tak czy inaczej, ale obecnie Polska została sprzedana i stacza się.

    Polska zostala sprzedana, ale nowa rosnie w sile i ludzie zyja
    dostatniej :-)

    A gdyby nie zostala sprzedana ... to by zbanktrutowala ?

    > Ledwie dyszy a ludzie potrzebują coraz więcej zapomóg, kredytów,
    > zasiłków etc.
    > O dostatku nie ma co mówić.

    J.

  • 120. Data: 2022-01-31 16:51:24
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2022 o 16:24, J.F pisze:

    > Polska zostala sprzedana, ale nowa rosnie w sile i ludzie zyja
    > dostatniej :-)
    >
    > A gdyby nie zostala sprzedana ... to by zbanktrutowala ?

    Przed sprzedażą naszych fabryk wyprzedzaliśmy i to znacznie Białoruś.
    To jest nasz najbliższy sąsiad, który ma zdecydowanie gorsze warunki
    geopolityczne, brak dostępu do morza i brak istotnych bogactw naturalnych.

    Obecnie mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy daleko w tyle za Białorusią.
    Byłem tam wielokrotnie i za każdym razem widzę zmiany na lepsze.
    Mają świetną służbę zdrowia, dobre szkoły, pracę dla wszystkich,
    świadczenia socjalne, rozwinięty przemysł (Biełąz jest światową potęgą),
    nie wycinają drzew w lasach, choć ich mają więcej niż my, mają silną
    armię, świetne drogi...

    Można by tak długo.

    Wniosek jest taki, że gdybyśmy nie sprzedali wszystkiego, co mamy w
    kraju, powinniśmy dzisiaj znacznie ich wyprzedzać.
    O żadnym bankructwie mowy by nie było, w przeciwieństwie do sytuacji
    obecnej, gdy nasze długi już dawno przekroczyły możliwości ich spłacenia.

    A co mamy? G...! Jesteśmy daleko w tyle za Białorusią utrzymywani
    sztucznie kroplówką z UE, na którą zresztą pracujemy z całych sił.