  • 1. Data: 2005-09-03 19:22:45
    Temat: umowa o dzielo a dodatkowa dokumentacja
    Od: "push.sp" <p...@w...pl>

    Witam,
    moze ktos z Panstwa jest zorientowany w nastepujacej kwestii:

    bede prowadzc zajecia w szkole policealnej;
    zajecia beda prowadzone w oparciu o wlasny program autorski;
    wynagrodzenie bedzie wyplacane w trybie comisiecznym;

    dyrektor dydaktyczny na zebraniu kadry oswiadczyl, ze do kazdego
    rachunku miesiecznego za przeprowadzone zajecia nalezy dolaczyc
    scenariusze przeprowadzonych zajec - podobno jest to wymog urzedu
    skarbowego konieczny do rozliczenia podatku;

    pierwszy raz w zyciu spotykam sie z taka sprawa a zajecia na innych
    uczelniach prowadze od kilku lat - i nigdy nie wymagano ode mnie czegos
    takiego;

    pytanie: czy rzeczywiscie urzad skarbowy moze czegos takiego wymagac?

    obawiam sie, ze to szkola chce wejsc w posiadanie materialow
    dydaktycznych bez placenia za prawa autorskie

    pzdr

  • 2. Data: 2005-09-03 19:34:30
    Temat: Re: umowa o dzielo a dodatkowa dokumentacja
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl>

    Witam,
    Mam watpliwosci, czy sam "program" szkolenia podlega ochronie
    autorskoprawnej. Sam pomysl, tresc szkolenia na pewno takiej ochronie nie
    podlega. Co innego konkrentny scenariusz, utwalony na pismie. Tylko, ze
    ktokolwiek majac taki scenariusz, moze napisc wlasny obejmujacy dokladnie
    taka sama tematyke, przyklady, itp. Przeciez wiedza nie jest chroniona tylko
    sama forma dziela.
    Natomist ochronie podlega konkretny wyklad. Nie mozna go np.utrwalic bez
    zgody autora. Dltego tez, 50 % koszty uzyskani aprzychodu przysluguja ci nie
    z racji sporzadzenia scenariusza szkolenia, tylko z racji przeprowadzenia
    wykladu - stanowiacego utwór, a moze i artystyczne wykonanie :)))
    Co do urzedu skarobowego.. Spotkalem sie z praktyka, iz np. firmy doradczy
    maja baze danych wyprodukowanych raportów w celu ich przedstawienai urzedowi
    skarobowemu. Bardzo mozliwe, ze w praktyce tego konkretnego US przyjeteo, iz
    jako dowód przeprowadzenia wykladu chca jego scenariusz.
    Pozdrawiam,
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 3. Data: 2005-09-04 00:03:44
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    push.sp wrote:
> [...]
    > scenariusze przeprowadzonych zajec - podobno jest to wymog urzedu
    > skarbowego konieczny do rozliczenia podatku;

    Jeśli już, to nie wymóg US tylko którejś z ustaw. Spytaj o podstawę prawną.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>