  • 1. Data: 2007-11-20 11:13:04
    Temat: Re: umowa kupna-sprzedaży samochodu (odstąpienie)
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Paweł pisze:
    > Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy posiadacz samochodu jest szczęśliwy w dwóch momentach: gdy kupuje i
    > gdy sprzedaje auto.
    >
    > Gdy kupuje się samochód to się go ogląda a nie czyta opis. Jeśli się nie
    > znasz to wstawiasz go do jakiegoś serwisu gdzie za dwieście złotych Ci go
    > prześwietlą i powiedzą co jest nie tak.
    > Umowa, którą podpisałaś, jak sądzę zawiera punkt, że znany jest Ci stan
    > techniczny pojazdu.
    > Teraz jest już "po ptakach". Człowiek uczy się na błędach. Przy tak starym
    > aucie, nauka, jak sądzę, nie była zbyt kosztowna.

    i tu sie mylisz....
    a co z wadami ukrytymi, wprowadzeniem w błąd przez sprzedającego...
    Sprzedawca zapewnial o istnieniu systemu ABS, okazało sie ze go nie ma
    ja nie mam obowiazku sprawdzania wszystkiego w wyspecjalizowanych
    serwisach i placenia za to skoro sprzedawca zapewnia mnie o niektorych
    rzeczach i umieszcza je w ogloszeniu, to chyba nie mam podstaw aby mu
    nie wierzyc...
    i o ile sie nie myle to chyba po to mamy kodeks cywilny aby nas chronil
    przed takimi przypadkami oszustw, czy tez nie wiedzy,
    skoro ja cos sprzedaje i nie mam pewnosci ze cos jest sprawne to nie
    zapewniam ze wszystko jest ok, zreszta jak z bezwypadkowoscia, ja moge o
    czyms nie wiedziec, ale nie mam auta od nowowsci wiec nie zapewniam, ze
    w 100% auto jest bezwypadkowe...

    i nie wypowiadaj sie w stylu "widziały gały co brały" bo to nie ta epoka :)

    ze spredajacym udalo sie w koncu dogadac, obylo sie bez sadu, ale to
    chyba ostatni raz, bo co niektorym sie wydaje dalej, ze towar macany
    nalezy do macanta, a umowe ustna lub to co napisza w ogloszeniu maja za nic

  • 2. Data: 2007-11-29 15:25:39
    Temat: umowa kupna-sprzedaży samochodu (odstąpienie)
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    Stałam się nie-szczęśliwym posiadaczem samochodu.
    Auto z 1995 rodku, zakupione podczas transakcji poprzedni właściciel
    powiedział co wymienił, co trzaba by zrobic i do tego nie mam
    zastrzeżeń, natomiast w treści ogłoszenia wymieniony jest ABS, klima...
    itd.
    Co do klimy to poprz. właśc. poinformował, że trzeba ją raz na rok nabić
    i na sezon powinna wystarczyć, okazuje się że trzeba wymienić dość
    kosztowną część (parownik) koszt rzędu 2500 tyś zł z wymianą.
    W ogłoszeniu był podany ABS, ponieważ pogoda była ok, nie było okazji go
    przetestować, teraz okazuje się, że ABS' w ogole nie ma. Jadąc na jazde
    próbną na pytanie zcy abs, tempomat jest, poprz. właśc. odpowiedział
    twierdząco, zresztą rozmawiając z nim dzisiaj był zdziwiony tym i nie
    potrafił mi odpowiedzieć jednoznacznie, dopiero po oddzwonieniu do mnie
    powiedział, że mechanik u kótrego reperował niektóre rzeczy powiedział
    że auto nie posiada go, a syn zrobił bład w ogloszeniu...
    Poprz. wlasc. zwrocił również uwagę na fakt ze jedna felga moze byc
    skrzywiona, okazalo sie ze felgi sa ok a najprawdopodobniej do wymiany
    bedzie przegub...

    Jeszcze jedna rzecz - w dowodzie rejestracyjnym jest inny nr karty
    pojazdu, niż karty przypisanej do tego samochodu, okazało się ze UM
    tamtejszym popełniono błąd...
    Co uniemożliwiło mi dzisiaj zarejestrowanie

    Czy w takiej sytuacji można odstąpić od umowy...
    głównie chodzi mi o brak ABS'u, ktory byl w ogloszeniu i dosc poważne
    uszkodzenie klimy oraz przegubu.

  • 3. Data: 2007-11-30 07:14:00
    Od: Paweł <b...@m...com>

    --