  • Data: 2004-03-13 00:34:19
    Temat: uczelnia wyzsza i wezwanie(trochę długie)
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Proszę Was serdecznie o pomoc w następującej sprawie.
    Dokładnie 9 kwietnia 2002r. wysłałem listem poleconym do uczelni gdzie
    studiowałem pismo o następującej treści:
    "Informuję o zaprzestaniu kontynuowania nauki na kierunku ... i proszę
    jednocześnie o skreślenie mnie z listy studentów ....(uczelni)...." - ze
    względu na ciągłe podnoszenie czesnego płatnego co miesiąc już nie
    wytrzymałem.
    W umowie z uczelnią w $8 jest zapis: 1. "studentowi przysługuje prawo
    jednostronnego, uzasadnionego odstąpienia od niniejszej umowy w każdym
    czasie, o czym zobowiązany jest powiadomić pisemnie Uczelnię z podaniem
    przyczyny. 2-W przypadku rezygnacji z nauki student ma obowiązek złożyć w
    Dziekanacie kartę obiegową oraz uiścić opłatę admnistracyjną w wysokości
    250zł niezależnie od aktualnego zadłużenia w stosunku do uczelni."
    Tym sposobem dziś dostałem listem poleconym wezwanie do zapłaty od firmy
    windykacyjnej, że w imieniu uczelni na podstawie udzielonego pełnomocnictwa
    wzywają mnie do zapłaty 1169,16zł wraz z odsetkami na dzień 30.06.2003 w
    terminie 14 dni w ich siedzibie lub na konto uczelni pod rygorem skierowania
    na drogę sądową.
    Moje pytanie - rozumiem, że do zapłaty zgodnie z umową mam 250zł+odsetki
    (ustawowe jak w umowie). Wypowiedzenie wysłałem w kwietniu 2002 to dlaczego
    na dzień 30.06.2003? Żadnych wyliczeń - jedynie kwota. Ile wynoszą terminy
    przedawnień w takich sprawach. Proszę Was o wszelką pomoc - jak dalej
    postąpić?.
    Pozdrawiam
    Przemo