  • 1. Data: 2009-07-28 07:57:39
    Temat: temeperatura a gwarancja (umowa zakupu nieruchomości)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    hej mam taką zagwozdę
    w Karcie Gwarancyjnej mieszkania napisano, że "deweloper nie ponosi
    odpowiedzialności z tytułu gwarancji, w wypadku [...] utrzymywnia w lokalu
    temperatury poniżej 19 st C"

    i teraz różne okoliczności zagadneinia:
    - nie określono, kto i jak ocenia "temperaturę w lokalu"
    - czy słusznie sądzę, że zapis jest niejasny, jakoby przepada cała
    gwarancja, an ie tylko na konsekwencje 'niskiej' temperatury

    dodatkowo, pytania filozoficzne
    - co jesli użytkujący uważa, że temperatura 18 st C jest dla niego
    stosowniejsza
    - podczas dłuższej nieobecności teoretycznie trzeba mieć w domu 'saunę' ..

    A najważniejsze pytanie jest takie, jak zapis uzależnić od tego, czy w danym
    lokalu w ogóle da się urztymać taką temeraturę, (osobicie znam lokal, gdzie
    się nie da (bez dodatkowego 'ogniska') - temperatura w zimie przy
    ogrzewaniu na maxa wynosi 14stC! lokal w całkiem nowym (rocznym) budynku,
    narożny i ostatnia kondygnacja. Można tu przypuszvcać, że wykonanie stropu
    czy czegoś niedomogło...) - jak taki właściciel może dochodzić rozwiązania
    pułapki
    w szczególności:
    - jak określić w umowie, że budynek (lokal) ma taką a taką włąściwość w
    kwestii szczelności (pomijając okna i takie tam) - ale ściany dachy
    łączenia, i zantosowane materiay budowanle

  • 2. Data: 2009-07-28 08:09:31
    Od: gacek <g...@w...pl>

    yapann wrote:
> [...]
    > w Karcie Gwarancyjnej mieszkania napisano, że "deweloper nie ponosi
    > odpowiedzialności z tytułu gwarancji, w wypadku [...] utrzymywnia w

    no i jeszcze dochodzi pytanie - czy jesli przez pol doby jest 16, a pol
    20, to jaka temperature utrzymujesz?

    gacek

  • 3. Data: 2009-07-28 08:15:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    yapann wyskrobał(a):
> [...]
    > lokalu temperatury poniżej 19 st C"
    >
    > i teraz różne okoliczności zagadneinia:
    > - nie określono, kto i jak ocenia "temperaturę w lokalu"

    Jak? Za pomocą termometru :) A kto? To deweloper będzied musiał wykazać, że
    w lokalu przez dłuższy czas panowała temperatura poniżej 19 stopni. Być może
    da się to udowodnić jakoś, ale to już kwestia pozaprawna.

    > - czy słusznie sądzę, że zapis jest niejasny, jakoby przepada cała
    > gwarancja, an ie tylko na konsekwencje 'niskiej' temperatury

    Niejasne to jest to pytanie. Co to jest "cała gwarancja", a co to jest
    "konsekwencje niskiej temperatury"?

    > dodatkowo, pytania filozoficzne
    > - co jesli użytkujący uważa, że temperatura 18 st C jest dla niego
    > stosowniejsza

    Może taką mieć, jednak pewnie utraci gwarancję na lokal.

    > - podczas dłuższej nieobecności teoretycznie trzeba mieć w domu
    > 'saunę' ..

    Czy 19 stopni to sauna? Dla mnie to zimno.

> [...]
    > temperatura w zimie przy ogrzewaniu na maxa wynosi 14stC! lokal w
    > całkiem nowym (rocznym) budynku, narożny i ostatnia kondygnacja.

    To coś jest ewidentnie spartolone. Są przepisy techniczne, które powinny
    określać takie rzeczy.

    Ale o co chodzi?

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-07-28 11:51:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-07-28, yapann <y...@o...pl> wrote:
    > hej mam taką zagwozdę
    > w Karcie Gwarancyjnej mieszkania napisano, że "deweloper nie ponosi
    > odpowiedzialności z tytułu gwarancji, w wypadku [...] utrzymywnia w lokalu
    > temperatury poniżej 19 st C"

    Ponieważ wyraźnie widać jakiego masz fajnego developera to bądź świadom,
    że na mieszkania istnieje rękojmia i to 3-letnia, tak że z gwarancji nie
    musisz korzystać.

    > i teraz różne okoliczności zagadneinia:
    > - nie określono, kto i jak ocenia "temperaturę w lokalu"

    jego problem

    > - czy słusznie sądzę, że zapis jest niejasny, jakoby przepada cała
    > gwarancja, an ie tylko na konsekwencje 'niskiej' temperatury

    skoro będzie twierdził, że przepada bo, to na nim będzie ciążył
    obowiązek udowodnienia, że owo bo zaistniało

    > dodatkowo, pytania filozoficzne
    > - co jesli użytkujący uważa, że temperatura 18 st C jest dla niego
    > stosowniejsza
    > - podczas dłuższej nieobecności teoretycznie trzeba mieć w domu 'saunę' ..

    MBSZ taki zapis jest w ogóle sprzeczny z zasadami życia społecznego,
    więc ja bym się za bardzo nie przejmował tym bardziej, że istnieje ww
    rękojmia a gwaracja jest zawsze dobrowolna..

    --
    Marcin