  • 1. Data: 2009-07-28 07:45:35
    Temat: allegro- towar używany mozna reklamowac?
    Od: " ja" <l...@W...gazeta.pl>

    witam, zakupiłam towar na allegro (obuwie) używane w nieznacznym stopniu
    itd, piekna aukcja opisana itd. ale but był wykoślawiony o czym nie bylo nic
    na aukcji wspomniane, stan byl podany jako bardzo dobry. Pytanie:
    1) czy jest to jako zwykla umowa kupno -sprzedaz i moge od niej odstapic bez
    podania przyczyny (odesle na swoj koszt)
    2) moge jej odesłac i zazadac zwrotu kasy na konto i za przesylke ,bo towar
    byl niezgodny z umowa?

  • 2. Data: 2009-07-28 08:16:29
    Temat: Re: allegro- towar używany mozna reklamowac?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 07:45:35 +0000 (UTC), ja napisał(a):

> [...]
    > podania przyczyny (odesle na swoj koszt)
    > 2) moge jej odesłac i zazadac zwrotu kasy na konto i za przesylke ,bo towar

    1. czy kupowales na licytacji, czy "kup teraz"?
    2. czy kupowales od firmy, czy od osoby fizycznej?

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-07-28 08:17:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    scream pisze:

    > 1. czy kupowales na licytacji, czy "kup teraz"?

    A co to ma za znaczenie?

    > 2. czy kupowales od firmy, czy od osoby fizycznej?

    To prędzej. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-07-28 08:23:25
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > 1. czy kupowales na licytacji, czy "kup teraz"?
    > 2. czy kupowales od firmy, czy od osoby fizycznej?

    to nie ma znaczenia w tym przypadku

  • 5. Data: 2009-07-28 08:25:09
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    spp pisze:

    > A co to ma za znaczenie?

    10 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyn przy założeniu, że
    kupował od przedsiębiorcy.

  • 6. Data: 2009-07-28 08:26:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    wombi pisze:

    > 10 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyn przy założeniu, że
    > kupował od przedsiębiorcy.

    Jeżeli kupował od przedsiębiorcy to obojętne czy na licytacji czy kup
    teraz. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-07-28 08:28:38
    Od: " ja" <l...@N...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):
    > 1. czy kupowales na licytacji, czy "kup teraz"?
    > 2. czy kupowales od firmy, czy od osoby fizycznej?

    opcja "kup teraz"
    od osoby fizycznej
    pytanie: czy jesli ta osoba nie odpowiada mi na maila ,to moge mimo to
    odeslac jej towar i zadac zwrotu pieniedzy a jak nie odda na konto, to
    dochodzic roszczen z tytułu jej bezpodstawnego wzbogacenia moim kosztem>?

  • 8. Data: 2009-07-28 08:31:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    ja pisze:

> [...]
    > odeslac jej towar i zadac zwrotu pieniedzy a jak nie odda na konto, to
    > dochodzic roszczen z tytułu jej bezpodstawnego wzbogacenia moim kosztem>?

    Tylko na drodze sądowej.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-07-28 08:33:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ja napisał(a):

    > pytanie: czy jesli ta osoba nie odpowiada mi na maila ,to moge mimo to
    > odeslac jej towar i zadac zwrotu pieniedzy a jak nie odda na konto, to
    > dochodzic roszczen z tytułu jej bezpodstawnego wzbogacenia moim kosztem>?

    Moim zdaniem nie bo tu w grę wchodzi rękojmia. Więcej znajdziesz tu:
    http://www.mediana.nazwa.pl/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=1279&Itemid=53

    Warto pamiętać, że to nie działa z automatu i jeśli sprzedawca nie
    uznaje argumentów i nie zgadza się na zwrot pieniędzy/wymianę/naprawę
    etc to trzeba iść do Sądu.

    j.

  • 10. Data: 2009-07-28 08:40:55
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    spp pisze:

    > Jeżeli kupował od przedsiębiorcy to obojętne czy na licytacji czy kup
    > teraz. :)

    A treść art.16 ust.1 pkt 10 ustawy z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny?