    From: "kj" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: smierc dziecka - odpowiedzilanosc rodzica
    Date: Thu, 3 Nov 2005 10:07:09 +0100

    Moja 15 letnia corka popelnila samobojstwo .
    Jestem rozwiedxony od 12 lat - opieka nad dziecmi byla przyznana matce .
    Matka 16 miesiecy temu wyjechala do Anglia pozostawiajac trojke dzieci bez
    opieki ( 17,16,15 lat )
    Mieszkaly w mieszkaniu w ktorym pozostal jej brat karany za narkotyki i
    kradzieze - (obecnie odsiaduje kare pozbawienia wolnosci za kradzieze w
    Niemchech).
    Dzieci praktycznie pozstawały bez zadnego nadzoru,( ja mieszkam w innym
    miescie ) ze sporadzyczna opieka ze strony babci - zona odmawiala corce
    przeprowadzki do mnie - corka ktora zginela dwukrotnie probowala sie do mnie
    wprowadzic - po grozbach w postaci - policja sad itp - wrocila do Wroclawia
    po wakacjach i 6 tygodni pozniej popelnila samobojstwo - nie znam przyczyn
    bezposrednich ale napewno sytacja kiedy matka w ciagu roku byla 4-5 razy w
    Polsce wplynela na to - nie zaprosila i nie spedzila z nimi wakacji o co
    dziecie mialy zal - czuly sie porzucone ..
    NIe chce sie mscic ale pozostala jeszcze dwojka dzieci w tej samej
    sytuacji - co moge prawnie zrobic ?
    Prokurator prowadzi sprawe ale nie wiem czy dotyczy ona zaniedbania nadzoru
    nad dziecmi czy tylko wyjasnia okolicnosci samobojstwa .Czy jest paragraf
    ktory z ktorgo moze postawic bylej zonie zarzut ?
    Czy ja moge wystapic z oskarzeniem tak aby odebrac jej opieke?