  • 1. Data: 2003-06-25 19:39:52
    Temat: przepisy
    Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Od razu przepraszam, jezeli niedawno padlo podobne pytanie - niestety
    nie mam czasu grzebac w archiwum.
    Gdzie znajde przepisy regulujace czynnosci policyjne (komornicze)?
    Chodzi mi dokladnie o to, gdzie moge znalezc odpowiednie informacje
    dotyczace tego, co wchodzi w zakres obowiazkow policji?

    Z gory dziekuje za pomoc,
    Anka

  • 2. Data: 2003-06-25 20:01:30
    Temat: Re: przepisy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A tak konkretnie, to o co Ci chodzi? Policja raczej czynnosci komorniczych
    nie prowadzi. Ewentualnie na jego zadanie udziela mu ochrony. Wówczas do ich
    obowiazków nalezy niedopuszczenie do naruszenia nietykalnosci komornika.

  • 3. Data: 2003-06-25 20:25:25
    Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > obowiazków nalezy niedopuszczenie do naruszenia nietykalnosci komornika.

    Konkretnie chodzi o to, jak w swietle przepisow wyglada mozliwość
    odebrania wlasnosci (np. wartosciowego przedmiotu) od osoby drugiej,
    ktora nie chce takiego przedmiotu oddac. Czy mam prawo wybrac sie do tej
    osoby pod eskorta policji i zazadac zwrotu mojej wlasnosci, jezeli
    jestem w stanie udowodnic, iz nalezy ona do mnie i nie przekazywalam jej
    go w prezencie?

    Anka

  • 4. Data: 2003-06-25 21:33:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to komornik Aniu do tego nic nie ma chwilowo. Najpierw należy sobie
    odpowiedzieć w jaki sposób osoba ta weszła w posiadanie Twojej rzeczy i czy
    na pewno jest to Twoja rzecz, a nie na przykład podobna do Twojej. Ponieważ
    utrzymujesz, że osoba ta nie dostała od Ciebie tej rzeczy, to albo Ci ją
    skradziono albo ją przywłaszczono. Chwilowo nie widzę żadnej innej
    alternatywy. Jedno i drugie jest przestępstwem (wykroczeniem), więc składasz
    zawiadomienie Policji i do protokołu oświadczasz, że rzecz tę ma osoba X. Na
    takie dictum, to już żaden policjant nic innego nie poradzi, jak kopnąć się
    większym zespołem do tamtej osoby i rzecz tę odzyskać. Oczywiście pod
    warunkiem, że umiesz udowodnić, że jest to Twoja rzecz i nie zaistnieją
    żadne inne przesłanki, które świadczyły by, że Twój adwersarz, choć nie jest
    właścicielem, to może to legalnie nie oddać (np. zastaw).

  • 5. Data: 2003-06-25 21:37:36
    Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > żadne inne przesłanki, które świadczyły by, że Twój adwersarz, choć nie jest
    > właścicielem, to może to legalnie nie oddać (np. zastaw).

    Wielkie dzieki za pomoc i wyjasnienie.
    Pozdrowienia,
    Ania