eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2006-01-13 01:00:30
    Temat: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    sprzedajemy dostęp do Internetu w jednej z miejscowości, dzisiaj
    podłączyłem kolejnego klienta i jego opowieść mnie
    zaciekawiła/zaniepokoiła..

    klient robił rozeznanie, dzwonił do kablówki, innych lokalnych dostawców
    i do operatora, powiedzmy to duzego :)
    od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu
    promocje niedostępną w innych miejscach, dlatego, że na tym osiedlu
    działa moja firma (zabraliśmy im naprawde sporo klientów)
    moje pytanie:
    czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców
    danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję?
    Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach
    informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. Czy moze tak
    sterować cenami na usługi powszechne?

    --
    pozdros
    icek


  • 2. Data: 2006-01-13 07:36:50
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu
    > promocje niedostępną w innych miejscach,

    Znam ten ból :-). Ten duży to Multimedia czy UPC? Oba te twory spędzają sen
    z powiek lokalnym dostawcom...



    > czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców
    > danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję?

    Moim zdaniem (niekoniecznie słusznym) takie praktyki podchodzą pod
    nieuczciwą konkurencję. Ale mogę się mylić. Sam jestem ciekaw jak to wygląda
    z prawnego punktu widzenia. Przecież jeśli to jest legalne to "duży może
    więcej..." i wykończy każdego.


    > Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach
    > informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny.

    I dlatego właśnie to jest moim zdaniem nieuczciwe. Dla nich przejąć
    wszystkich Twoich klientów i dać im net za darmo przez rok to betka. A Ty
    jesteś ugotowany...

    Pozdrawiam i sam czekam na odpowiedzi.
    RJ



  • 3. Data: 2006-01-13 08:44:29
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Robert J. napisał(a):
    >> od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu
    >> promocje niedostępną w innych miejscach,
    >
    > Znam ten ból :-). Ten duży to Multimedia czy UPC? Oba te twory spędzają sen
    > z powiek lokalnym dostawcom...
    >
    >
    nie..
    operator stricte telekomunikacyjny
    duzy, ale nie nasz najwiekszy
    >
    > > czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców
    >> danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję?
    >
    > Moim zdaniem (niekoniecznie słusznym) takie praktyki podchodzą pod
    > nieuczciwą konkurencję. Ale mogę się mylić. Sam jestem ciekaw jak to wygląda
    > z prawnego punktu widzenia. Przecież jeśli to jest legalne to "duży może
    > więcej..." i wykończy każdego.
    >
    >
    >> Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach
    >> informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny.
    >
    > I dlatego właśnie to jest moim zdaniem nieuczciwe. Dla nich przejąć
    > wszystkich Twoich klientów i dać im net za darmo przez rok to betka. A Ty
    > jesteś ugotowany...
    ja właśnie tez mysle, ze jest to akt nieuczciwej konkurencji
    tylko czekam na potwierdzenie od kogos kto zna się na tej materii

    --
    pozdros
    icek


  • 4. Data: 2006-01-13 09:04:32
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    icek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > sprzedajemy dostęp do Internetu w jednej z miejscowości, dzisiaj
    > podłączyłem kolejnego klienta i jego opowieść mnie
    > zaciekawiła/zaniepokoiła..
    >
    > klient robił rozeznanie, dzwonił do kablówki, innych lokalnych dostawców
    > i do operatora, powiedzmy to duzego :)
    > od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje mu
    > promocje niedostępną w innych miejscach, dlatego, że na tym osiedlu
    > działa moja firma (zabraliśmy im naprawde sporo klientów)
    > moje pytanie:
    > czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców
    > danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję?
    > Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych zródłach
    > informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. Czy moze tak
    > sterować cenami na usługi powszechne?
    >

    1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT)
    2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie
    przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT)
    3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku
    przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia
    poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców (UoZNK)

    M.


  • 5. Data: 2006-01-13 09:20:27
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > icek napisał(a):
    >> Witam,
    >>
    >> sprzedajemy dostęp do Internetu w jednej z miejscowości, dzisiaj
    >> podłączyłem kolejnego klienta i jego opowieść mnie
    >> zaciekawiła/zaniepokoiła..
    >>
    >> klient robił rozeznanie, dzwonił do kablówki, innych lokalnych
    >> dostawców i do operatora, powiedzmy to duzego :)
    >> od duzego operatora pojawił sie handlowiec i powiedział, ze zaoferuje
    >> mu promocje niedostępną w innych miejscach, dlatego, że na tym osiedlu
    >> działa moja firma (zabraliśmy im naprawde sporo klientów)
    >> moje pytanie:
    >> czy można tak zrobić, tzn. zrobic oferte, promocje dla mieszkanców
    >> danego osiedla/dzielnicy tylko po to by walczyc z lokalną konkurencję?
    >> Oczywiscie nie jest to promocja zamieszczona na www czy innych
    >> zródłach informacji, a jest to duzy operator telekomunikacyjny. Czy
    >> moze tak sterować cenami na usługi powszechne?
    >>
    >
    > 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT)
    to jaka to jest usługa, która jest oferowana w cenniku (w odroznieniu od
    dzierzawy kanalizacji, w cennikach w punktach sprzedazy jej nie ma)
    > 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie
    > przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT)
    ok
    > 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku
    > przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia
    > poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji innych przedsiębiorców (UoZNK)
    ale to jakos trudno..
    moze taki telekom powiedziec ze sprzedaje po kosztach
    chodzi mi o przypadek
    operator działa w 15 starych województwach i oferuje promocje dla jednej
    dzielnicy, jednego miasta, czy to jest czyn nieuczciwej konkurencji?


    --
    pozdros
    icek


  • 6. Data: 2006-01-13 09:24:45
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    icek napisał(a):

    > ale to jakos trudno..
    > moze taki telekom powiedziec ze sprzedaje po kosztach
    > chodzi mi o przypadek
    > operator działa w 15 starych województwach i oferuje promocje dla jednej
    > dzielnicy, jednego miasta, czy to jest czyn nieuczciwej konkurencji?

    Generalnie nie. Natomiast taka promocja może być czynem nieuczciwej
    konkurencji, jeżeli z kalkulacji ceny wynika to, co napisałem w punkcie
    3. Jest jeszcze parę innych uwarunkowań, ale chyba w tej chwili
    nieistotnych.


    M.


  • 7. Data: 2006-01-13 11:21:28
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT)

    Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest
    usługą powszechną...


    > 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie
    > przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT)

    Muszą, ale jak to zrobić?



    > 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku
    > przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia
    > poniżej kosztów zakupu

    Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu
    (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę?



  • 8. Data: 2006-01-13 12:00:04
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Robert J. napisał(a):
    >> 1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT)
    >
    > Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest
    > usługą powszechną...
    >
    >
    ale z tego co pamiętam to w PT jest wyszczególnione co musi być
    spełnione aby była to usługa powszechna..
    >> 2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie
    >> przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT)
    >
    > Muszą, ale jak to zrobić?
    :)

    >
    >
    >> 3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku
    >> przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia
    >> poniżej kosztów zakupu
    >
    > Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu
    > (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę?
    to jest chyba najtrudniejsze

    mam jeszcze jedno pytanie,

    jak to jest, ze ktos (OT duży) oferuje dostęp dla biznesu (dokładnie
    2Mbity za 1500zł netto) ale do dalszej odsprzedazy (dla innych ISP)
    oferuje cene, uwaga 5krotnie większą.
    Dodam, ze oferuje bardzo niskie ceny dla klientów detalicznych (ten OT)


    --
    pozdros
    icek


  • 9. Data: 2006-01-13 12:32:06
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Robert J. napisał:

    >>1. DOstęp do Internetu nie jest usługą powszechną (PT)
    >
    >
    > Dlaczego tak uważasz? Rozumując w ten sposób dostęp do telefonu też nie jest
    > usługą powszechną...
    >

    Obawiam się, że po prostu wydaje Ci się, że Ci się wydaje. W nawiasach
    podałem literki (PT), czyli szukaj dalej w stosownej ustawie

    >
    >
    >>2. Ceny usług telekomunikacyjnych muszą być ustalane na podstawie
    >>przejrzystych, obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów (PT)
    >
    >
    > Muszą, ale jak to zrobić?
    >
    >

    Wymóg ustawowy plus dwaj regulatorzy.

    >
    >
    >>3. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie dostępu do rynku
    >>przez sprzedaż usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub ich świadczenia
    >>poniżej kosztów zakupu
    >
    >
    > Powiedz tylko jak w przypadku dostępu do internetu określić koszt zakupu
    > (wytworzenia) mając na uwadze tak dużą firmę?
    >
    >

    W przypadku dużej firmy jest to proste jak budowa cepa. Rozwiązanie
    nazywa sie rachunkowością reguilacyjną dla podmiotów o znaczącej pozycji
    rynkowej. W przypadku przedsiebiorców, na których nie nałożono takiego
    obowiązku pozostaje konieczność prowadzenia pełnej rachunkowości
    wynikający z art. 55 PT (obowiązek, który zresztą zaraz zostanie
    uchylony) lub z ustawy o rachunkowości. Ewwntualna kontrola z pewnością
    da sobie z tym radę.
    Zawsze zostają jeszcze benchmarki, zarówno krajowe, jak i na rynkach
    porównywalnych, których stosowanie jest dopuszczone (a nawet nie wiem
    czy przypadkiem nie są zalecane) przy postępowaniach z tego tytułu.

    M.


  • 10. Data: 2006-01-13 14:40:18
    Temat: Re: problem - oferowanie promocji na ograniczonym rynku (dzielnica/ulica)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    icek napisał(a):

    > jak to jest, ze ktos (OT duży) oferuje dostęp dla biznesu (dokładnie
    > 2Mbity za 1500zł netto) ale do dalszej odsprzedazy (dla innych ISP)
    > oferuje cene, uwaga 5krotnie większą.
    > Dodam, ze oferuje bardzo niskie ceny dla klientów detalicznych (ten OT)

    2Mbps nie jest równe 2 Mbps. Przede wszystkim to jest zupełnie inny
    produkt/usługa. Inne warunki techniczne, inny SLA, QoS i dowolne inne
    trzy literki ;-) Jeżeli jest to ten sam duży operator, o którym ja
    myślę, to prowadzi on rachunkowość regulacyjną, więc sprawa jest prosta.

    Poza tym usługa dostępu operatorskiego w mniejszym stopniu podlega
    regulacjom, chociażby z powodu większej dostępności. Co nie oznacza, że
    w sytuacjach ekstremalnych UoZNK nie ma zastosowania.

    M.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1