  • 21. Data: 2008-07-13 12:42:10
    Temat: Re: prawo autorskie - redakacja vs autor
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > OK, ale dlaczego zaklada sie, ze autor jest czytelnikiem pisma? Bo tylko
    > tak moze (ewentualnie) przeczytac te klauzule.

    przeczytanie czegokolwiek nie oznacza żadnej zgody:O)

  • 22. Data: 2008-07-14 08:40:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2008, Maciej Bebenek wrote:

    > Nie, nadal właściwe jest PA, KC, KK i pewnie parędziesiąt innych ustaw.

    Ufff... bałem się natrafienia na mur :)

    > Oczywiście, że nie wyłącza za wyjątkiem tych szczególnych zapisów wstawionych
    > w PP.

    Widzę że w różnych postach pojawiły się różne stanowiska co do
    klasyfikacji zmian w utworze, bo m5c najwyraźnie *nie* zalicza
    ich do kategorii wymagającej "praw zależnych", co przyznam trochę
    mnie dziwi.
    Bo tam sprawa jest prosta: musi być odrębne, pisemne przekazanie
    prawa.

    > Z zapisu na pewno nie. Dlatego też chyba każda redakcja ma stosowny zapis
    > w stopce czy gdziekolwiek indziej.

    Już Ci pisali - to musiałoby być w ofercie skierowanej do autora.
    Taka stopka to jak mniemam ma charakter reklamy :) (którą ktoś czyta
    lub nie).

    > Jezeli nadsyłasz tekst nieproszony (słynne
    > sformułowanie o "niezamawianych materiałach"), to czynisz to na warunkach
    > narzuconych przez redakcję.

    Ale art.71.3 KC w powiązaniu z zastrzeżeniem wymogu pisemnej formy umowy
    innej niż "na korzystanie zwanej licencją" (w PA) wymaga podpisu na
    akceptacji, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-07-19 15:16:35
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    To jeszcze raz. Czy moge domagac sie przynajmniej sprostowania, ze ten
    drugi tekst ukazal sie po zmianach i skrotach redakcji, mimo braku mojej
    akceptacji?
    I jaka podstawa prawna?
    Bo po prostu mi wstyd, ze opublikowano taki gniot i nie chcialbym, zeby
    ktokolwiek laczyl to z moim nazwiskiem.
    Pozdrv
    TA