  • 1. Data: 2008-07-11 12:47:42
    Temat: intercyza - koszt
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

    Witam
    Czy może ktoś z Was orientuje sie, czy koszt spisania intercyzy
    przedmałzeńskiej jest taki sam u każdego notariusza, uregulowany jakimiś
    przepisami czy też każdy może sobie krzyknąć ile mu się podoba?
    Ile obecnie kosztuje taka "przyjemność"? :)

  • 2. Data: 2008-07-11 14:54:47
    Temat: Re: intercyza - koszt
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    miffy pisze:
> [...]
    > przedmałzeńskiej jest taki sam u każdego notariusza, uregulowany jakimiś
    > przepisami czy też każdy może sobie krzyknąć ile mu się podoba?

    I tak i nie. Koszt maksymalny jest tylko ustalony. Jednakże zazwyczaj
    żaden notariusz nie policzy Ci stawki mniejszej niż maksymalna, chyba że
    po znajomości.

    > Ile obecnie kosztuje taka "przyjemność"? :)

    *około* 500zł, sprawdź dokładnie w taksie notarialnej.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-07-14 11:34:35
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

> [...]
    > po znajomości.

    > *około* 500zł, sprawdź dokładnie w taksie notarialnej.

    Tak dla informacji - podzwoniłam po kilku w moim mieście i ceny rzeczywiście
    mają różne - najtaniej to niecałe 300zł.

  • 4. Data: 2008-07-14 11:42:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    miffy pisze:

    > Tak dla informacji - podzwoniłam po kilku w moim mieście i ceny rzeczywiście
    > mają różne - najtaniej to niecałe 300zł.

    Rzeczywiście tanio. To już była cena brutto? Do tego chyba jeszcze
    doliczają opłatę za odpisy i inne szczegóły.

    Jeśli faktycznie można by spisać intercyzę w sumie za 300zł brutto,
    to bierz to w ciemno, bo w chwili obecnej nic tańszego nie znajdziesz.

    L.

  • 5. Data: 2008-07-14 11:49:34
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli faktycznie można by spisać intercyzę w sumie za 300zł brutto, to
    > bierz to w ciemno, bo w chwili obecnej nic tańszego nie znajdziesz.

    Tak, brutto. Akutrat przy pierwszym telefonie pani podała mi dwie kwoty,
    więc przy kolejnych sama się dopytywałam. I znalazłam jeszcze w jednym
    miejscu tak tanio, pani dokładnie powiedziała, że do zapłaty będziemy mieć w
    sumie 298zł. Więc może w Lublinie tak sobie liczą ;)

  • 6. Data: 2008-07-14 11:55:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    miffy pisze:
> [...]
    > miejscu tak tanio, pani dokładnie powiedziała, że do zapłaty będziemy mieć w
    > sumie 298zł. Więc może w Lublinie tak sobie liczą ;)

    Ze 2 lata temu też dzwoniłem i pytałem się, ale nie było różnicy w
    cenie pomiędzy ceną w Warszawie i na przykład w Inowrocławiu.

    Wtedy był to czas, kiedy stosowanie cen niższych niż maksymalne było
    niezgodne z przepisami kodeksu etyki notariusza, czy jakimiś innymi, już
    nie pamiętam.

    Z tego co pamiętam, były wtedy próby uznania tych przepisów za
    nieważne. Nie wiem jak się skończyło. Ale z tego co widzę, od tamtego
    czasu konkurencja trochę się zwiększyła.

    L.