  • 101. Data: 2024-03-31 04:04:05
    Temat: Re: pełno trupów dookoła
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > OK. No więc już masz tak, że na paszport czy dowód kolekcjonerski nie
    > pojedzisz...

    A nie ma jeszcze w obiegu paszportów bez czipu?

    --
    Marcin

  • 102. Data: 2024-03-31 04:27:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jest baza, ale naszych. Dlatego też trochę trudno podszyć się pod
    > Polaka. Ale jak masz paszport chiński, to skąd by miały być te dane w
    > bazie danych?

    Właśnie z czipu, chyba że dany obywatel PRC nie ma paszportu
    biometrycznego albo EU nie ufa takim paszportom. Taka ciekawostka,
    jakieś 2 miesiące temu wracałem z Indonezji z grupą osób, 4 paszporty
    singapurskie, 1 węgierski i mój polski. Tylko ja przeszedłem odprawę
    automatyczną. Zdecydowanie moje odciski palców w bazie indonezyjskiej
    nie są.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2024-03-31 08:45:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie ma jeszcze w obiegu paszportów bez czipu?

    Polskie paszporty wydawane od dnia 28 sierpnia 2006 r. zawierają dane
    biometryczne w postaci wizerunku twarzy, a paszporty wydawane po 29
    czerwca 2009 r. zawierają dodatkowo dane biometryczne w postaci odcisków
    palców.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 104. Data: 2024-03-31 08:49:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > singapurskie, 1 węgierski i mój polski. Tylko ja przeszedłem odprawę
    > automatyczną. Zdecydowanie moje odciski palców w bazie indonezyjskiej

    W automatycznej t chyba morda się liczy a nie odciski.

    A czy nie są to nie jestem taki pewny. Jestem w stanie sobie wyobrazić,
    że sobie archiwizują te odciski i mordę osób do nich przyjeżdzających:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 105. Data: 2024-03-31 08:56:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > biometryczne w postaci wizerunku twarzy, a paszporty wydawane po 29
    > czerwca 2009 r. zawierają dodatkowo dane biometryczne w postaci odcisków

    No rozumiem, sam to wcześniej cytowałem, ale brakuje jeszcze informacji
    o terminach ważności paszportów. Nigdy nie było jakiś bez/dlugoterminowych?

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2024-03-31 08:58:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W automatycznej t chyba morda się liczy a nie odciski.

    Gdzie się liczy morda to masz się patrzeć w kamerkę i zwykle masz się
    patrzeć w ścieśle odpowiedni sposób.

    > A czy nie są to nie jestem taki pewny. Jestem w stanie sobie wyobrazić,
    > że sobie archiwizują te odciski i mordę osób do nich przyjeżdzających:P

    Jak miałeś pobierane te odciski to wiesz, że nie jest to proces oparty
    na jednym przyłożeniu, natomiast weryfikacja jest.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2024-03-31 09:08:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No rozumiem, sam to wcześniej cytowałem, ale brakuje jeszcze informacji
    > o terminach ważności paszportów. Nigdy nie było jakiś bez/dlugoterminowych?

    Wydaje mi się że zawsze 10 lat. Przynajmniej ja chyba tylko takie
    posiadałem (dzieci 5 lat).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 108. Data: 2024-03-31 09:11:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Gdzie się liczy morda to masz się patrzeć w kamerkę i zwykle masz się
    > patrzeć w ścieśle odpowiedni sposób.

    A nie miałeś? Wydaje mi się że wszystkie odprawy autoamatyczne co
    najmniej mordę sprawdzają i dlatego z młodym muszę się do normalnej
    ustawiać, bo dzieciaki się za szybko zmieniają.

    > Jak miałeś pobierane te odciski to wiesz, że nie jest to proces oparty
    > na jednym przyłożeniu, natomiast weryfikacja jest.

    No ale skoro są na czipie i można odczytać te wzorce to bym się wcale
    nie zdziwił gdyby były archiwizowane jak gdzieś wjeżdzasz. Chyba że
    jakieś prawo międzynarodowe zakazuje:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2024-03-31 09:27:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A nie miałeś? Wydaje mi się że wszystkie odprawy autoamatyczne co
    > najmniej mordę sprawdzają i dlatego z młodym muszę się do normalnej
    > ustawiać, bo dzieciaki się za szybko zmieniają.

    Nie kojarzę, przynajmniej restrykcyjnego. Restrykcyjne jest w
    Singapurze, gdzie zresztą system działa pod tym względem do dupy i też
    właśnie mamy zawsze cyrki z młodym. Ale akurat nie z powodu ryja, a z
    powodu, że jakiś geniusz nie przewidział, że kciuki dzieci nie dość, że
    są krótsze, a jeszcze dzieci też słabo wzrostem sięgają.
    Występuje też ten problem, ze mi się twarz zmienia w cyklu kilkutygodniowym.
    Nie wiem czy wszystkie kamery sobie tak dobrze radzą z owłosieniem na
    twarzy.

    > No ale skoro są na czipie i można odczytać te wzorce to bym się wcale
    > nie zdziwił gdyby były archiwizowane jak gdzieś wjeżdzasz. Chyba że
    > jakieś prawo międzynarodowe zakazuje:P

    Nie wiem czy tak jest, ale spodziewałbym się, że to nie powinno tak
    działać. Bardziej powinno na zasadzie klucza prywatnego i publicznego.
    Tzn. informacja z czipa pozwalałaby na weryfikację ale nie na pobór
    danych biometrycznych.

    Nb. teraz skojarzyłem, że przekraczałem w zeszłym roku Schengen na tym
    paszporcie i mnie nie przepuściło w Helsinkach na bramkach auto. To
    mogłoby sugerować, że albo (1) pierwsza weryfikacja nowego pazportu na
    granicy EU jest zawsze manualna, albo (2) EU ma w dupie dane biometryczne
    w czipach.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2024-03-31 09:43:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie kojarzę, przynajmniej restrykcyjnego. Restrykcyjne jest w
    > Singapurze, gdzie zresztą system działa pod tym względem do dupy i też
    > właśnie mamy zawsze cyrki z młodym.

    U nas młodych nawet nie dopuszczają do automatycznej,

> [...]
    > działać. Bardziej powinno na zasadzie klucza prywatnego i publicznego.
    > Tzn. informacja z czipa pozwalałaby na weryfikację ale nie na pobór

    Może masz rację... Ale jak - czip miałby porównywać?

> [...]
    > mogłoby sugerować, że albo (1) pierwsza weryfikacja nowego pazportu na
    > granicy EU jest zawsze manualna, albo (2) EU ma w dupie dane biometryczne

    Raczej to pierwsze. Każda władza lubi wiedzieć dużo o obywatelach, więc
    wątpię żeby tak po prostu nie wzięli co im na tacy podają:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!