  • 1. Data: 2007-12-29 17:23:07
    Temat: okres gwarancyjny i roszczenia
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie z zakresu kodeksu cywilnego odnośnie okresu gwarancyjnego na
    dany pordukt.
    Otóż mam taki kazus:
    Kupiłem obrabiarkę od dostawcy niemieckiego na którą był 12 miesięczny okres
    gwarancyjny.
    Maszyna popsuła się po 18 miesiącach. Czy mogę dochodzić roszczeń, a jeśli
    tak to na jakiej podstawie?

    Bardzo proszę o wskazówkę

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2007-12-30 04:29:43
    Temat: Re: okres gwarancyjny i roszczenia
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tommy napisał(a):
> [...]
    > gwarancyjny.
    > Maszyna popsuła się po 18 miesiącach. Czy mogę dochodzić roszczeń, a jeśli

    Jeśli kupiłeś od firmy, a sam jesteś konsumentem, to możesz
    reklamować w ciągu 2 lat na podstawie niezgodności produktu z umową.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-12-30 11:25:25
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    > Jeśli kupiłeś od firmy, a sam jesteś konsumentem, to możesz reklamować w
    > ciągu 2 lat na podstawie niezgodności produktu z umową.

    Wielkie dzięki (-: ...a jakbym odwrócił sytuację ...
    Jeśli ja jestem sprzedającym i udzielam gwarancję na okres 12 miesięcy
    partnerowi austriackiemu,
    to co muszę zaznaczyć w umowie, żeby nie odpowiadać za tym terminie za
    towar?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 4. Data: 2007-12-30 11:30:57
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tommy napisał(a):

> [...]
    > partnerowi austriackiemu,
    > to co muszę zaznaczyć w umowie, żeby nie odpowiadać za tym terminie za

    Czy ten partner to firma? Jeśli nie (czyli to konsument), to
    uprawnień wynikających z ustawy regulującej niezgodność produktu z umową
    nie można wyłączyć.

  • 5. Data: 2007-12-30 11:54:08
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    > Czy ten partner to firma? Jeśli nie (czyli to konsument), to uprawnień
    > wynikających z ustawy regulującej niezgodność produktu z umową nie można
    > wyłączyć.

    Panie Liwiuszu...tak jest to firma, to jaką mam możliwość zapisu w umowie,
    żeby nie odpowiadać po terminie 12 miesięcznym?

    Tomek

  • 6. Data: 2007-12-30 11:59:28
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tommy napisał(a):

    > Panie Liwiuszu...tak jest to firma, to jaką mam możliwość zapisu w umowie,
    > żeby nie odpowiadać po terminie 12 miesięcznym?

    Panie Tommy, reklamacja z tytułu niezgodności produktu z umową
    przysługuje tylko konsumentowi. Skoro więc klientem jest firma, przepisy
    tej ustawy was nie obowiązują.

  • 7. Data: 2007-12-30 12:23:46
    Od: "Tommy" <t...@w...pl>

    > Panie Tommy, reklamacja z tytułu niezgodności produktu z umową
    > przysługuje tylko konsumentowi. Skoro więc klientem jest firma, przepisy
    > tej ustawy was nie obowiązują.

    Przepraszam, że tak Pana męczę, ale mam poprostu taki kasus, cytuje
    dosłownie poniżej
    i nie wiem co z tym fantem zrobić.(-:

    "Jesteś sprzedającym i udzielasz 12 miesięcy gwarancji na pompy partnerowi
    austriackiemu.
    Co powinieneś zaznaczyć w umowie, żeby nie odpowiadać po tym terminie?"

    Będe wdźięczny za pomoc.

    Tomek

  • 8. Data: 2007-12-30 15:43:30
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > Jeśli kupiłeś od firmy, a sam jesteś konsumentem, to możesz reklamować
    > w ciągu 2 lat na podstawie niezgodności produktu z umową.

    pewnie tak, tyle że raczej nie na podstawie polskiej ustawy

    KG

  • 9. Data: 2007-12-30 19:19:16
    Od: <s...@a...pl>

    > pewnie tak, tyle że raczej nie na podstawie polskiej ustawy

    Jeśli sprzedaż była na terenie PL to raczej na podstawie polskiej ustawy

  • 10. Data: 2007-12-30 19:47:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    s...@a...pl pisze:
    > Jeśli sprzedaż była na terenie PL to raczej na podstawie polskiej ustawy

    a jak określasz gdzie była sprzedaż?

    KG