  • 1. Data: 2007-12-29 16:10:53
    Temat: Umowa użyczenia domu dla celów rozliczenia VAT-u
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.

    Chciałem rozliczyć rozbudowę (czy raczej remont) domu - i odzyskać vat.

    Sytuacja wygląda tak, że ja z żoną i rodziną mieszkamy w domu moich rodziców
    razem z nimi.
    Robiliśmy remont poddasza adaptując go do celów mieszkaniowych.

    Pytałem w US - ale z rok temu i pani powiedziała że wystarczy umowa
    użyczenia lokalu. No i właśnie mam problem z wzorem takiej umowy.
    Znalazłem w sieci wzór czegoś podobnego

    Umowa użyczenia

    Zawarta dnia ...................... w ...................... pomiędzy:
    ......................................, zwaną dalej Użyczającą, a
    ......................................, zwaną dalej Biorącą do używania.
    Strony niniejszej umowy zgodnie postanawiają co następuje :

    § 1

    Przedmiotem umowy jest część domu mieszkalnego (określenie budynku) o
    numerze ......... położonego w ............... przy ul.
    ..............................., którego właścicielem jest Użyczająca.
    (Część tą stanowią np. położone w suterenach tego domu dwa pokoje, kuchnia
    oraz garaż).

    § 2

    1. Użyczająca oddaje w bezpłatne używanie przedmiot użyczenia, o którym mowa
    w § 1, a Biorąca do używania przedmiot ten przyjmuje i zobowiązuje się do
    jego używania zgodnie z przeznaczeniem, (np. w celu prowadzenia działalności
    gospodarczej) oraz do utrzymania w należytym stanie. Biorąca do używania
    otrzymała klucze do domu od Użyczającej.
    2. Biorącej do używania nie wolno oddawać przedmiotu użyczenia do
    korzystania osobom trzecim.

    § 3

    Biorąca do używania oświadcza, że zapoznała się z przedmiotem użyczenia i
    stwierdza, że znajduje się on w stanie zdatnym do umówionego użytku.

    § 4

    Biorąca do używania zobowiązuje się do wykonywania na własny koszt wszelkich
    napraw i nakładów niezbędnych do zachowania przedmiotu użyczenia w stanie
    nie pogorszonym.

    § 5

    Biorąca do używania będzie pokrywać, w odpowiedniej części, koszty
    eksploatacyjne związane z używaniem pomieszczeń.

    § 6

    W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy
    kodeksu cywilnego, przede wszystkim o użyczeniu - tytuł XVIII k.c.

    § 7

    Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    Użyczający
    Biorący w użyczenie

    Czy takie coś jest dobre? Może ma ktoś jakiś lepszy wzór i się podzieli.

    W goglach jest kilka rodzajów takich umów ale po prostu nie wiem co ona ma
    zawierać.

    --
    PawełJ