    From: "mr_marcin" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: niezapłacony mandat i wniosek o ukaranie do sądu
    Date: Sat, 10 Feb 2007 23:24:51 +0100

    Czesc,

    Przyznam, z zdziwilem sie troche, otrzymawszy od Komendy Strazy Miejskiej z
    pewnego ladnego miasteczka zawiadomienie, ze prowadza przeciwko mnie
    postepowanie.
    Otoz jakies 6 miesiecy temu moje ladne auto zostalo uwiecznione na zdjeciu
    zrobionym aparatem na statywie, z informacja o przekroczeniu predkosci. Wina
    byla moja, wiec przyznalem sie, wyslalem swoje dane, ze zgadzam sie na
    mandat, itp. Nie dochodzilem czy Straz Miejska moze mi robic zdjecia, czy
    tez nie, kwota 200 PLN, wina moja, stwierdzilem trudno.
    Mandat otrzymalem, ale nie zaplacilem.

    Zgodnie z art 99 skieruja teraz przeciwko mnie wniosek o ukrania do Sadu
    Rejonowego. Sa na tyle mili, ze poniewaz mieszkam dosc daleko, to odstepuja
    od przesluchania mnie. Co wiecej, moge wyslac im oswiadczenie, ze poddaje
    sie karze, troche wyzszej, bo 250 PLN.

    I mam teraz zagwozke:
    - czyli taki mandat automaczynie bedzie anulowany po zaplacie kary? Czy
    mandat swoje, a kara to dodatkowa sprawa? Nic o tym w swoim liscie do mnie
    nie pisza.
    - jak nie wysle im tego oswiadczenia, to pewnie bedzie rozprawa. Jak jest
    szansa, ze sad uzna ze Straz Miejsca nie ma podstaw do wystawiania takich
    mandatow, albo zasadzi nizsza kwote kary? A w wersji pesymistycznej - ile
    moze byc drozej?

    M.