  • Data: 2002-11-27 18:00:49
    Temat: ksiadz bije dzieci- co robic
    Od: "mk" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Bylem dzisiaj na zastepstwie w szkole podstawowej w malej wiosce. Na lekcji
    zauwazylem, ze jeden z uczniow nosi na ciele swieze slady pobicia. Zapytany
    o sprawce, odpowiedzial, ze jest nim ksiadz uczacy w tejze szkole. Dzieci
    poczatkowo niechetnie odpowiadaly na moje pytania, wiec poprosilem o wyjecie
    karteczek i opisanie sytuacji bez podawania swojego imienia i nazwiska. Oto
    co przeczytalem:

    "Ksiadz nas bije po glowie kijem, bije nas na przerwach, przezywa dzieci."
    "Raz bil mnie kijem i pasem tak, ze mialem czerwone slady na rekach i
    nogach. Bil mnie bo spadl mi dlugopis."
    "Na lekcjach religi ksiadz bije kilku chlopcow z naszej klasy. Bije ich po
    rekach pasem od spodni i kijem nawet za odwrocenie sie do kolegi."
    "Raz Slawka wzial na stolik i go bil po tylku az sie rozplakal."
    "Widzialam, ze bil chlopcow po rekach, kopal, bil pasem, kazal kleczec przy
    tablicy."

    I tak dwadziescia pare razy. Relacje pokrywaja sie. Dzieci prosily zeby
    nikomu o niczym nie mowic. Co z tym zrobic ? Gdzie sie z tym zwrocic by im
    jakos pomoc a nie pogorszyc sytuacji?