  • 11. Data: 2012-08-29 23:35:30
    Temat: Re: kolejna kompromitacja polskich sadow
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    news:503b4121$1@news.home.net.pl...
    > "Sprawiedliwość jest ostoją mocy i trwałości Rzeczypospolitej" - cóż...
    > Może to dlatego nie jesteśmy mocarstwem? ;->

    http://nczas.com/publicystyka/szymowski-macierewicz-
    skazany-wsi-nietykalne/

    "Dwie konstatacje W uzasadnieniu wyroku zasługują na szczególne podkreślenie. Po
    pierwsze: sąd uznał, że bezpodstawne jest twierdzenie, jakoby nieprawidłowości w
    WSI obarczały winą ich szefa, gdyż nie można szefa konkretnej instytucji
    obarczać winą za nieprawidłowe działania jego podwładnych. [...]Sąd [...]
    włączył do akt sprawy raport z weryfikacji WSI - odtajniony w lutym 2007 roku
    przez Lecha Kaczyńskiego - jednak w wyroku stwierdził, iż Macierewicz nie mógł
    opierać na nim swoich wypowiedzi. "Nie można powoływać się na raport jako na
    dokument urzędowy podający prawdę" - czytamy w uzasadnieniu wyroku. Co z tego
    wynika? Raport odtajniony w 2007 roku przez prezydenta RP został opublikowany w
    "Dzienniku Ustaw" jako właśnie dokument mający wartość ustawy. Antoni
    Macierewicz - powołując się na niego - nie powoływał się na raport jako dzieło
    własnego autorstwa, tylko na urzędowy dokument mający rangę ustawy. [...] Skoro
    raport z weryfikacji WSI mocą ustawy stwierdza, że w instytucji tej dochodziło
    do nieprawidłowości, to znaczy - według prawa - że dochodziło tam do
    nieprawidłowości. Skoro ten sam raport mocą ustawy stwierdza, że
    współodpowiedzialnym za te nieprawidłowości jest Marek Dukaczewski, znaczy to,
    że właśnie tak jest. Karanie Antoniego Macierewicza za publiczne twierdzenie
    tego, co mocą ustawy stwierdza opublikowany dokument, jest casusem nieznanym w
    dotychczasowych przypadkach polskiego sądownictwa. "

    sprawy nie sledze, ale jezeli jest tak jak pisza to sie wcale nie zdziwilem :P

  • 12. Data: 2012-08-30 00:15:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Lim->inf

    Raczej nie, bo rośnie gęstość kiedy takie przepisy osobiście dotkną
    konkretne, znane osobiscie osoby.
    A wtedy pogląd jednak zaczyna się zmieniać na "a gdybym to był ja".

    pzdr, Gotfryd