  • 21. Data: 2018-04-20 02:34:06
    Temat: Re: kolejna gwiazda youtuba
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > No więc nie ogarnąłem zatem do końca, o co chodziło. Ale zauważ, że
    > kobieta szła "na czerwonym". Kilka pojazdów przed nią przejechało. Ona
    > stała na wyłączonej z ruchu części jezdni (słupkami i samochodem

    No nie stała na czerwonym co juz było gdzieindziej dyskutowane.
    Dodatkowo początek filmu pokazuje policjanta wchodzacego daleko z lewej na
    środek skrzyżowania. Mozna by sie nawet zastanawiac czy czasami nie
    wlazła jak Bóg przykazał na "zielonym".

    Nb. Jak to jest z tymi znakami kontrolującego ruchem? Pieszy ma
    obowiązek wiedziec, że policjant odwrócony tyłem na środku skrzyżowania
    oznacza zakaz wejśćia na przejście 20m bliżej?

    > serwisu). Gdyby pomimo to weszła przed tego jadącego, to oczywiście
    > należałoby uznać, ze był to jego manewr obronny. Ale ona stała, a nasz
    > kierujący zatrzymując się wprowadził po prostu zamieszanie i sprowokował
    > ją do przejścia. Kilku go poprzedzających przejechało, a kobieta
    > wyraźnie czekała, na "puszczenie" jej kierunku.

    Skrajny pas prawy przejezdny, dwa skrajne lewe tez. Po środku babka z
    dzieckiem w wózku bez widoku na kierującego ruchem, i jeszcze jakaś inna
    nie tak znowu młoda osoba. Myśle, że powinno sie przepuscić bo to tez
    zwyczajnie stwarza zagrożenie dla ruchu.

    No chyba, że ten policjant z tej lewej to szedł właśnie od pasów, gdzie
    wcześniej umożliwiał pieszym przejście a ta baba wlazła tu nie czekając.
    Wtedy mogę zrozumiec że się podku.. w tym na kierowce, że ją przepuścił :)

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-04-20 06:11:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.04.2018 o 18:27, Shrek pisze:

    > Wręcz przeciwnie - szła na "bezświatłowym", była na _drugim_ pasie od
    > krawężnika miała więc z jej punktu widzenia pierwszeństwo (z którego nie
    > korzystała, bo słusznie wyszła z zalożenia, że nie ma się co z tonami
    > żelaswa wózkiem z dzieckiem przepychać).

    A wg mnie ona w ogóle szła przejściem wyłączonym z ruchu, czyli poza
    "zebrą".

    Co nie zmienia faktu, że zachowałbym się tak samo jak kierowca. Jak mam
    pieszych na jezdni albo właśnie wkraczających na jezdnię to przepuszczam.

    Mimo że formalnie rzecz biorąc to jak się przyjrzeć, Robert wydaje się
    mieć rację.

    p. m.

  • 23. Data: 2018-04-20 06:36:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2018 o 06:11, m pisze:

    > A wg mnie ona w ogóle szła przejściem wyłączonym z ruchu, czyli poza
    > "zebrą".

    A co cię ku takiemu wnioskowi naprowadziło?

    Nie wydanie mi się.

    Shrek

  • 24. Data: 2018-04-20 06:44:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Piesi mogą chodzić po części wyłączonej z ruchu pojazdów. Coś, jak chodnik.

    Tam nie było formalnie żadnej powierzchni wyłączonej z ruchu, co
    najwyżej pojazd stojący na przejścu.

    > Ale się stosowali.

    Nie stosowali się do poleceń policjanta (bo go wogole nie widzieli),
    tylko do zdrowego rozsądku, nakazującego nie przepychanie się wózkiem
    dziecięcym z samochodami.

    > Nie powinien, ale zdaje się, że nie było innego wyjścia.

    Dlaczego nie było? Można było nie kierować ruchem, tylko jeżdzić na
    zasadach ogólnych, można było wezwać więcej kulsonów, można było
    przegonić robotników dopóki nie zorganizują profesjonalnego kierowania
    ruchem. A nie odwalać manianę i jeszcze sie innych czepiać o swój brak
    profesjonalizmu i swoje błędy.

    Shrek

  • 25. Data: 2018-04-20 06:50:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szukasz podstawy prawnej do postawienia słupka białoczerownego na
    > jezdni? To szukaj. Mnie się nie chce.

    Zacznij od pokazania tego słupka na przejściu.

    Ja już nie wiem. Wy tacy do tej policji idziecie, tylko takich
    przyjmują, "akademia policyjna" przypomina tą filmową, czy po prostu
    głupiejecie od pracy w firmie...

    Cokolwiek by wasi koledzy nie odwinęli, to zawsze się okazuje, że glupi
    ludzie biednej policji nie rozumieją. Co ciekawsze potem wyskakuje
    rzecznik i potwierdza, że to oficjalne stanowisko policji. Ciekawe czy
    tym razem niedoorzecznik się wypowie;)

    Shrek

  • 26. Data: 2018-04-20 08:30:52
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.04.2018 o 06:36, Shrek pisze:

    > A co cię ku takiemu wnioskowi naprowadziło?

    To że w ogóle całe przejście jest przegrodzone samochodem.

    > Nie wydanie mi się.

    Mnie się wydaje że ty po prostu masz coś do Policji a do Roberta w
    szczególności i cokolwiek by nie napisał, to byś był przeciw - dla zasady.

    p. m.

  • 27. Data: 2018-04-20 12:50:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > kierujący zatrzymując się wprowadził po prostu zamieszanie i sprowokował
    > ją do przejścia.

    On ZWOLNIŁ a ona wtedy ruszyła. Puść sobie klatka po klatce, filmujący
    ani na sekundę się nie zatrzymał. Jechał bardzo powoli, żeby móc
    zareagować na ruch pieszych. Zaraz się dowiemy, że tego też nie
    wolno/nie powinno się robić?

    MJ

  • 28. Data: 2018-04-20 16:25:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-04-18 o 02:34, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > Dodatkowo początek filmu pokazuje policjanta wchodzacego daleko z lewej na
    > środek skrzyżowania. Mozna by sie nawet zastanawiac czy czasami nie

    Uważam, że jeślin część jezdni jest wydzielona z ruchu pojazdów (tutaj
    słupkami i pojazdem serwisowym), to pieszy na jednię wchodzi dopiero w
    chwili, gdy opuszcza tę wydzieloną część. A nie w chwili, gdy przekracza
    krawężnik.

    > Nb. Jak to jest z tymi znakami kontrolującego ruchem? Pieszy ma
    > obowiązek wiedziec, że policjant odwrócony tyłem na środku skrzyżowania
    > oznacza zakaz wejśćia na przejście 20m bliżej?

    Uczą tego obecnie w podstawówce - chyba koło 2~3 klasy i dlatego dziecko
    w wieku 10 lat może już prowadzić młodszych po drogach.

> [...]
    > nie tak znowu młoda osoba. Myśle, że powinno sie przepuscić bo to tez
    > zwyczajnie stwarza zagrożenie dla ruchu.

    Zobacz w 10 sekundzie. Tam skośnie są słupki. Moim zdaniem wyłączono
    prawą część jezdni. Jeśli nie, to policjant w ogóle nie powinien
    kierować ruchem, albo zgodnie z zarządzeniem powinno ich być tylu, by
    panowali nad skrzyżowaniem. Natomiast nadal ten pas z pojazdem
    serwisowym traktował bym za wyłączony z ruchu. Co więcej, to samochód
    serwisowy przegradza całe pasy i zastanawiam się, czy przejście w tym
    miejscu jest dozwolone, przez przejście przejść się nie daje. Tyle, że w
    takim wypadku kierowca nagrywający ma o tyle rację, ze skoro widzi
    włążących pod koła, to trudno ich rozjechać.

> [...]
    > Wtedy mogę zrozumiec że się podku.. w tym na kierowce, że ją przepuścił :)

    Nie wiem. Jest wycinek filmu.

  • 29. Data: 2018-04-20 16:29:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-04-18 o 06:50, Shrek pisze:

    > Zacznij od pokazania tego słupka na przejściu.

    Jest ich tam kilka (od 10 sekundy). Są na jezdni, przed przejściem, a
    nie przejściu. Przejście jest zagrodzone pojazdem serwisowym i mam
    wątpliwości, czy w tej sytuacji można było tam przechodzić.

  • 30. Data: 2018-04-20 16:30:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-04-18 o 12:50, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > ani na sekundę się nie zatrzymał. Jechał bardzo powoli, żeby móc
    > zareagować na ruch pieszych. Zaraz się dowiemy, że tego też nie

    Zasada ograniczonego zaufania. Nawet w tej sytuacji zrozumiała.