  • 31. Data: 2007-11-05 12:21:52
    Temat: Re: [OT] kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: Piotr <p...@R...com>

    takijeden wrote:
    > witam,
    > przejście dla pieszych. brak sygnalizacji. czy kierowca pojazdu ma obowiązek
    > zatrzymać przed pasem jeśli na chodniku czeka przechodzień/ grupka
    > przechodniów. bardzo często, szczególnie w mniejszych miejscowościach spotykam
    > się z taką sytuacją, że muszę czekać czasami nawet kilka minut aż taki jeden z
    > drugim będzie łaskaw się zatrzymać umożliwiając mi przejście. najczęściej
    > jednak to ja muszę wymuszać pierwszeństwo praktycznie wchodząc przed jadącym
    > pojazdem na ulicę zdecydowanym krokiem, ale zdaję sobie sprawę, że to nie jest
> [...]

    Jest to wysoce nieekonomiczne. W sytuacji pieszy-kierowca, zatrzymanie
    ruchu pojazdu i ponowne rozpędzenie powoduje znaczne koszt ekologiczny
    (zanieczyszczenie powietrza), zaś zatrzymanie na chwilke pieszego nie
    kosztuje nic. Będąc pieszym, staram się nie blokować ruchu.

    P.

  • 32. Data: 2007-11-05 12:43:08
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 3 Lis, 23:23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > na przejściu tak, ale przed przejściem nie.

    A po co okreslac pierwszenstwo przed przejsciem? Przeciez samochody po
    chodniku nie jezdza.
    Zwykle prawa ustalajace kolejnosc wjazdu na przeciecie kierunkow
    ruchu, nabywa sie przed tym przecieciem, a nie juz beda na nim,
    prawda?
    W przeciwnym wypadku wystarczyloby w ustawie napisac, ze nie mozna
    przejezdzac/najezdzac/wjezdzac w innego uczestnika ruchu.

  • 33. Data: 2007-11-05 12:48:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

> [...]
    > W przeciwnym wypadku wystarczyloby w ustawie napisac, ze nie mozna
    > przejezdzac/najezdzac/wjezdzac w innego uczestnika ruchu.

    W ustawie wyraźnie jest napisane "pieszy znajdujący się na tym
    przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem". Nie oznacza to, że pieszy
    stojący przy przejściu ma pierwszeństwo i że niezatrzymanie się przed
    takim przejściem to wymuszenie pierwszeństwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 34. Data: 2007-11-05 14:07:40
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 4 Lis, 19:37, "swen" <n...@n...com> wrote:

    > zwalnia i przepuszcza. W Polsce jak sadze dojdzie to za jakies 50 lat. Tyle
    > mniej wiecej Polska jest z tylu do reszty cywilizowanej europy na drogach,

    Watpie, czy dojdzie. Niedawno zostalem otrabiony i opieprzony przez
    kierowce za to, ze za wolno szedlem przez przejscie.
    A szedlem wolno, poniewaz na przejsciu byl jeszcze samochod jadacy od
    prawej. Trabil ten z lewej, bo po co wchodze na przejscie jak nie jest
    puste.
    Nic tylko gazrurka wypelniona olowiem i prac prosto w pysk.

  • 35. Data: 2007-11-05 15:05:19
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > A szedlem wolno, poniewaz na przejsciu byl jeszcze samochod jadacy od
    > prawej. Trabil ten z lewej, bo po co wchodze na przejscie jak nie jest

    Zabrania się zwalniania kroku na przejściu. Jak nie mogłeś przejść bo
    jechało auto to mogłeś nie wchodzić. Co w tym widzisz niezrozumiałego?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 36. Data: 2007-11-05 15:57:13
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 5 Lis, 16:05, "Nostradamus" <l...@p...fm> wrote:

    > Zabrania się zwalniania kroku na przejściu.

    Czytaj uwazniej - gdzie ja napisalem, ze zwolnilem?
    I doczytaj do konca przepis - bez uzasadnionej przyczyny. Jadacy
    samochod to chyba wystarczajaco uzasadniona przyczyna?

    > Jak nie mogłeś przejść bo
    > jechało auto to mogłeś nie wchodzić. Co w tym widzisz niezrozumiałego?

    Moglem tez wejsc. Co w tym niezrozumialego?

  • 37. Data: 2007-11-06 22:13:38
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-05 13:21 użytkownik Piotr napisał :
> [...]
    > (zanieczyszczenie powietrza), zaś zatrzymanie na chwilke pieszego nie
    > kosztuje nic. Będąc pieszym, staram się nie blokować ruchu.

    Typowe lamerstwo polskiego kierowcy, żałosne wręcz i obserwowane przeze
    mnie codziennie w ilościach hurtowych. Zamiast się zatrzymywać,
    wystarczy zwolnić, przyhamować silnikiem przez chwilę i już, pieszy
    sobie przejdzie, kierowca nieznacznie zwolni, nic nie spali, przy okazji
    pozostanie płynność ruchu. No ale przecież lepiej walić ile fabryka dała
    i hamować co chwilę - to dopiero jest ekologiczne, ekonomiczne i bezpieczne!

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 38. Data: 2007-11-07 07:19:34
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozostanie płynność ruchu. No ale przecież lepiej walić ile fabryka dała
    > i hamować co chwilę - to dopiero jest ekologiczne, ekonomiczne i

    Bo kierowcy w Polsce (glownie mlodzi) mysla, ze to tak jak na fgilmach czy
    grach komputeowych.. ile fabryka dala i po hamplach... z drugiej strony kto
    ma ich nauczyc, ze szybkosc jazdy to glownie rownomierna, plynna jazda?

  • 39. Data: 2007-11-07 11:38:34
    Od: l...@i...eu

> [...]
    > stojący przy przejściu ma pierwszeństwo i że niezatrzymanie się przed
    > takim przejściem to wymuszenie pierwszeństwa.

    Generalnie pieszy nie może wejść nawet na przejściu pod nadjeżdżający pojazd.

  • 40. Data: 2007-11-07 14:20:20
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    \
> [...]
    > mnie codziennie w ilościach hurtowych. Zamiast się zatrzymywać,
    > wystarczy zwolnić, przyhamować silnikiem przez chwilę i już, pieszy

    G..... prawda. Albo wlezie i się zatrzyma wgapiony w reflektory albo stoi
    jak ciele na chodniku ;))

    --
    Pzdr
    Leszek