  • 1. Data: 2007-11-02 09:03:20
    Temat: egzekucja dlugu
    Od: "Pawel Cycon" <p...@p...itl.pl>

    --
    Witam Serdecznie Grupowiczow
    pisze w takiej sprawie z nadzieja ze ktos podpowie mi jakies rozwiazanie:
    pozyczylem znajomemu duza ilosc pieniedzy , spisalismy stosowna umowe, w
    momencie kiedy zwrocilem sie o zwrot znajomy stwierdzil ze pieniedzy nie ma
    i nie odda, zwrocilem sie do sadu sprawe wygralem i sad nakazal zwrot calej
    sumy wraz z kosztami sadowymi i odsetkami, komornik nie moze tych pieniedzy
    wyegzekwowac poniewaz dluznik nie pracuje w polsce i nie posiada zadnego
    majatku, w zwiazku z tym chce umozyc egzekucje na co ja nie chce sie zgodzic
    poniewaz licze ze w koncu kiedys moj dłuznik bedzie musial "stawic czolo"
    tej sprawie gdy zechce podjac prace w polsce ,
    adwokat do ktorej sie zwracalem przed sprawa twierdzila ze ten dlug bedzie
    obowiazywal do konca naszego zycia a po smierci przechodzi na dzieci
    czy komornik moze wiec umozyc egzekucje z powodu braku mozliwosci egzekucji
    czy nieobecnosci w kraju mojego dluznika( widuje go sporadycznie wiec wiem
    ze to nieprawda)
    jesli ktos potrafi cos doradzic w tej sprawie to bede wdzieczny
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-02 09:18:19
    Temat: Re: egzekucja dlugu
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Pawel Cycon napisał(a):

    [tylko podpis, który był treścią listu, to się nie cytuje]

    Tak, komornik może, a nawet powinien umorzyć egzekucję. Jak dłużnik
    dorobi się majątku, to możesz ponownie wszcząć egzekucję. Tak więc
    musisz uzbroić się w cierpliwość i dyskretnie obserwować poczynania
    dłużnika.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-02 09:35:36
    Temat: [OT] Re: egzekucja dlugu
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-02 10:03 użytkownik Pawel Cycon napisał :

    A gdzie treść posta? Popraw sobie sygnaturkę.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 4. Data: 2007-11-02 13:51:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawel Cycon wrote:

    Komornik umarza agzekucję, co wcale nie oznacza umorzenia długu.
    Dług się przedawni dopiero po 10 latach.
    Jeśli w ciągu tych 10 lat powtórnie zwrócisz się do komornika, to
    przerywasz w ten sposób bieg przedawnienia i 10 lat biegnie od początku.
    W ten sposób dług nie przedawni się nigdy jeśli raz na 10 lat zrobisz
    jakiś ruch.

  • 5. Data: 2007-11-02 13:58:12
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Pawel Cycon pisze (w sygnaturce):

    > adwokat do ktorej sie zwracalem przed sprawa twierdzila ze ten dlug ?
    > bedzie obowiazywal do konca naszego zycia

    Powiedziała ci o przedawnieniu? Masz 10 lat na ponowne wszczęcie
    egzekucji. I faktycznie możesz tak, pamiętając o okresach 10 letnich
    uruchamiać i wyłączać komornika.

    > a po smierci przechodzi na dzieci

    Tak. Potem na pradzieci i na prapradzieci ;) Jak ci dłużnik kojfnie to
    długu możesz dochodzić od spadkobiercy tylko wtedy jeśli ten nie zrzekł
    się spadku. Jeśli przyjął go z dobrodziejstwem inwentarza to odpowiada
    za długi spadkodawcy do wysokości odziedziczonego majątku. W całości
    odpowiada jeśli przyjął spadek wprost co jest przyjęciem domyślnym.

    > jesli ktos potrafi cos doradzic w tej sprawie to bede wdzieczny
    > pozdrawiam

    Takiego pomysła mam ale to już ktoś obeznany w prawie musiałby to
    zweryfikować. Ustalić majątek dłużnika w taki sposób żeby dało się tego
    dowieść przed sądem a potem wezwać dłużnika do ujawnienia majątku. Jeśli
    rozminie się z prawdą... no właśnie nie wiem co wtedy :D

  • 6. Data: 2007-11-02 19:37:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Juzek Kocimientka napisał(a):

> [...]
    > dowieść przed sądem a potem wezwać dłużnika do ujawnienia majątku. Jeśli
    > rozminie się z prawdą... no właśnie nie wiem co wtedy :D

    Odpowiedzialność karna za składanie fałszywych zeznań.

    Tyle że jeśli już uda się odnaleźć majatek, to nie ma sensu bawić się
    w sprawy o wyjawienie majątku, tylko skierować do niego egzekucję
    komorniczą.

    Można natomiast zastosować sytuację odwrotnie: jeśli się nie zna
    majątku, to skierować wniosek o wyjawienie, a w przyszłości, jak się
    dowie o tym, że coś zataił, to sprawę za fałszywe zeznania.