  • 11. Data: 2012-08-27 13:13:02
    Temat: Re: dogonilismy USA...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2012 12:45, Maciek pisze:
    > Rozwiązanie jest na początku artykułu: skoro powodzianie mogą niemal co
    > roku być "ratowani" przez RP, skoro turyści są ściągani z zagranicy na
    > koszt podatników, po upadku biur podróży, to czemu się dziwisz? Ja też

    Co do powodzian, to są zwykłe zagrywki wyborcze i nie powinny mieć
    miejsca. Albo się ubezpieczasz, albo płyniesz. Państwo powinno tylko
    dopilnować ubezpieczycieli, czy działają prawidłowo i nie kantują
    ubezpieczanych.

    Co do turystów - to sprowadzenie owszem na koszt (bo co? mają tam zostać
    na pastwę losu?) ale potem powinno być to ściągane od winnego takiej
    sytuacji - podobnie jak w przypadku ratowania z pożaru przez PSP, za co
    przecież uratowaniu faktury od PSP nie dostają, prawda? (czyli ratowanie
    na koszt państwa).

    > chciałbym uzyskać jakąś pomoc. Nie stać mnie np. na dom i jestem zdania,
    > że podatnicy powinni mi go zafundować, a jak jadę gdzieś w Polskę moim
    > 12 letnim gratem, to w przypadku awarii, żądam holowania do domu na
    > koszt premiera :-> Niestety jestem sam, ale może przed wyborami ktoś
    > chciałby utworzyć grupę nacisku, która wymusi dla nas takie, przecież
    > należne, świadczenia? :->

    Właśnie dlatego totalna demokracja jest do dupy - daje prawo głosu
    egoistycznym, krótkowzrocznym idiotom, niezdolnym do samodzielnego myślenia.

  • 12. Data: 2012-08-27 13:52:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-08-27 13:13, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > sytuacji - podobnie jak w przypadku ratowania z pożaru przez PSP, za co
    > przecież uratowaniu faktury od PSP nie dostają, prawda? (czyli ratowanie
    A gdzie tu jest ratowanie? Owszem, gdyby trzeba ich było nagle ściągnąć
    z rejonu zagrożonego klęską żywiołową, wojną itp. to jeszcze bym jakoś
    usprawiedliwił. W przypadku plajty biura podróży, powrót turystów
    powinien być realizowany co najwyżej w formie _pożyczki_, która zostanie
    później zwrócona z ubezpieczenia biura, a jeśli ubezpieczenie nie
    pokryje tych kosztów to od samych "ratowanych". Mnie osobiście nie
    interesuje fundowanie nikomu zagranicznych podróży - jeśli kogoś nie
    stać na ewentualny samodzielny powrót po zaistnieniu nieprzewidzianych
    okoliczności, to albo niech nie wyjeżdża, albo ewentualnie siedzi w domu :->

    > Właśnie dlatego totalna demokracja jest do dupy - daje prawo głosu
    > egoistycznym, krótkowzrocznym idiotom, niezdolnym do samodzielnego myślenia.
    Raczej jest do dupy, bo banda egoistycznych, krótkowzrocznych idiotów
    obieca innej bandzie egoistycznych, krótkowzrocznych idiotów, wszystko
    byle tylko zyskać ich głosy.

    Maciek

  • 13. Data: 2012-08-27 14:50:33
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-08-27 13:52, Maciek pisze:

    > Raczej jest do dupy, bo banda egoistycznych, krótkowzrocznych idiotów
    > obieca innej bandzie egoistycznych, krótkowzrocznych idiotów, wszystko
    > byle tylko zyskać ich głosy.

    Źle.
    Demokracja nie jest do dupy, bo pozwala bandzie bezwzględnych łobuzów
    obiecywać gruszki na wierzbie (wszak sądy już orzekły, że obietnice
    wyborcze nie są "ofertą" czy jakoś-tak), aby pozyskawszy poparcie dużej,
    bardzo dużej bandy idiotów (patrz rozkład Pareto) wydymać (tj. okraść)
    następnie wszystkich, łącznie z nie-idiotami.

    To jest istota demokracji. To dlatego światowe potęgi tak zawzięcie
    (krwią tej bandy idiotów) implantują demokrację gdzie-tylko-się-da-i-nie-da.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. SQLwiel

  • 14. Data: 2012-08-28 21:15:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2012, SQLwiel wrote:

    > Czy zauważyliście może, że każdy akt prawny, który ma jakąś grupę chronić (np
    > pracownice, w tym młode(matki), bezrobotnych, niepełnosprawnych, konsumentów)
    > - zawsze obraca się przeciwko tym "chronionym"?

    Tego jest BARDZO trudno nie zauważyć.
    No, chyba że chodzi o standardowy flejm występujący na wszyskich grupach,
    czyli offotoczną awanturę o "osobiste uważanie" ;)
    (jak najbardziej sądzę, że większość polityków OSOBIŚCIE również zdaje
    sobie doskonale sprawę z powyższego, ale urzędowo i publicznie zgrabnie
    wciska inny pogląd)

    > Jest jeszcze jeden aspekt: Jeśli jakiemuś podmiotowi "dano" władzę,
    > (chodzi tu o grupę społeczną, np posłów, polityków, ministrów), to nie
    > ma bata, aby ta grupa, mając władzę, działała na rzecz innego dobra, niż
    > swoje własne.

    Jak to szło?
    "Rząd chce waszego dobra! A nawet wszystkich waszych dóbr!" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-08-28 21:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > W sumie - czy czasem oni nie znieważają Polski twierdząc, że to "państwo jest
    > winne" ich głupoty, przez którą nie zrozumieli ryzyka?

    Nie.

    A to dlatego, że państwo JEST winne.
    Nie ma to nic wspólnego z ryzykiem inwestowania akurat w złoto
    (i akurat jak "rośnie"), zaś mieszanie jednego z drugim jest
    właśnie tym, na czym w sumie "utrwalaczom systemu" może
    zależeć :>

    Uważasz, że państwo NIE JEST winne faktu, iż ktoś kto nie tyle
    nie ma prawa prowadzić DG ale ma wprost zakaz sądowy to DG prowadzi
    i tę DG "legalnie" rejestruje, to nie jest "wina państwa"?

    > Na marginesie: dlaczego po prostu nie kupili sami złota? To legalne!

    Może wpadli na to, że (wg opisów) później nie tak łatwo je
    sprzedać i liczyli że to się samo automagicznie zrobi :>

    Jeszcze raz: jeśli ktoś wtapia na nieoszukańczej, ryzykownej inwestycji,
    to państwu nic do tego.
    Jeśli jednak państwo dopuszcza do oszustwa, mimo że "z łatwością mogło
    zapobiec", to bez względu na to czy inwestycja była ryzykowna czy
    nie, JEST winne - swoistej odmiany uczestnictwa w przestępstwie.
    Przez zaniechanie.

    Jak Ty kogoś na drodze "przez zaniechanie" rozjedziesz (mimo braku
    własnej winy), to nie martw się, prokurator już będzie wiedział
    jak się przyczepić.
    I w tym problem (w wybiórczości).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-08-28 21:53:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    [...]
    > A potem ci idioci będą oskarżać państwo polskie, że ich nie ochroniło
    > przed tym prawnikiem, który ich wydoił i zostawił na lodzie ;)

    Ale wtedy nie będę się burzył na tezę o "niewinności" państwa :>

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-08-28 22:01:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2012, SQLwiel wrote:

    > opiekuńcze państwo, refunduje straty wszystkim debilom,

    Ale to nie jest "przypadek powodziowy", chyba, żeby chcieć
    porównywać z przypadkiem kiedy zalanie nastąpiło na skutek
    celowego wysadzenia wałów lub podobnej operacji.

    Problemem nie jest "samoistne ryzyko" inwestowania
    w złoto tudzież ewentualnego używania dźwigni, lecz
    fakt, że państwo dopuściło do długotralej, "zalegali-
    zowanej" działalności przez człowieka skazanego za
    oszustwo z zakazem prowadzenia DG.

    Jeśli Ty dasz kluczyki do samochodu osobie bez uprawnień,
    a ona spowoduje wypadek, zostaniesz ukarany (przepis zakazujący
    w razie czego odszukam, teraz mi się nie chce).
    Dlaczego państwo nie ma być "karane" za ewidentne zaniechanie?

    > a zboczeńców i morderców (patrz Brejvik) wiesza na latarniach ku
    > przestrodze?

    Jeszcze raz - to inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-08-28 22:16:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Ale to nie jest "przypadek powodziowy", chyba, żeby chcieć
    > porównywać z przypadkiem kiedy zalanie nastąpiło na skutek
    > celowego wysadzenia wałów lub podobnej operacji.

    Albo wydaniem zezwolenia na budowę ...

> [...]
    > fakt, że państwo dopuściło do długotralej, "zalegali-
    > zowanej" działalności przez człowieka skazanego za

    A jednak to samo państwo ostrzegało ... :(

    Zresztą ostrzega i dzisiaj :

    http://bip.knf.gov.pl/?l=/Urzad_Komisji/042_Ostrzeze
    nia_publiczne/000_index.htm

    --
    spp

  • 19. Data: 2012-08-28 23:17:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    spp napisał(a) :

    > Albo wydaniem zezwolenia na budowę ...

    > A jednak to samo państwo ostrzegało ... :(
    >
    > Zresztą ostrzega i dzisiaj :
    >
    > http://bip.knf.gov.pl/?l=/Urzad_Komisji/042_Ostrzeze
    nia_publiczne/000_index.htm

    Jakiś KNF ostrzega gdzieś, gdzie niemal nikt nie zagląda. Jak
    obywatel przepisze to samo i powiesi w publicznym miejscu, to od
    razu policje, prokuratory, etc.
    http://biznes.onet.pl/ostrzegal-przed-parabankiem,18
    543,5229738,1,news-detal

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 20. Data: 2012-08-29 00:42:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Aug 2012, spp wrote:

    > Albo wydaniem zezwolenia na budowę ...

    Acz przyznać trzeba, że to ciut inny przypadek, o tyle,
    że do pozwolenia powinno być dołączone podpisane pismo:
    "zapoznałem się z informacją o zagrożeniu powodziowym,
    budowę realizuję ze świadomością ryzyka i zobowiązuję
    się przedstawić niniejszy dokument każdemu ubezpieczycielowi"
    :]
    Volenti non fit iniuria
    Przypominam - podnoszę sprawę niemieszania ze sobą
    pakowania się w ryzykowne inwestycje oraz działanie
    które było zabronione w wyniku zakazu wskutek poprzednich
    przestępstw.

    IMVHO, mieszanie tych dwu przyczyn problemów byłych
    klientów Amber Gold jest nieporozumieniem, i raczej
    służy kierowaniu prawa w złą stronę.

    > A jednak to samo państwo ostrzegało ... :(

    Ostrzegało, ale po pierwsze o KNF wcześniej pewnie mało
    kto słyszał :], a po drugie "zaniechania" to nie umniejsza.

    pzdr, Gotfryd