  • 1. Data: 2005-11-28 10:54:28
    Temat: długi członków wspólnoty mieszkaniowej
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Witam,

    Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej od około roku. Na ostatnim walnym
    zgromadzeniu usłyszałem, że kilka osób nie płaci czynszu, ale zarząd nie
    przejął się tym, bo stwierdził, że sytuacja nie jest taka zła. Obecnie
    dowiedziałem się, że tego czynszu to nie płaci właśnie prezes (też ma
    mieszkanie na osiedlu) i kilku jego "kolegów". Jest prawdopodobne, że jest
    też kilka osób które nie płacą, bo ich zapewne w danej chwili na to nie
    stać, ale nie o te osoby mi chodzi.
    Zastanawiam się w jaki sposób ja, jako członek wspólnoty, mogę zarządać
    ujawnienia danych na temat dłużników, aby zmusić zarząd do płacenia tak jak
    robią to inni. Czy takie zobowiązania przedawniają się?

    Dzięki za sugestie,
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-11-28 16:31:45
    Temat: Re: długi członków wspólnoty mieszkaniowej
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Na podstawie ustawy o własnosci lokali.
    JaC

  • 3. Data: 2005-11-28 20:56:06
    Od: " m@rkop" <m...@g...pl>

    wojtaszek <w...@t...pl> napisał(a):

    > Na ostatnim walnym zgromadzeniu usłyszałem, że kilka osób nie płaci czynszu,

    Członkowie WM nie płacą czynszu. Zapoznaj się z UoWL.
    Pzdr

  • 4. Data: 2005-11-28 21:05:55
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dmfqt6$r74$1@inews.gazeta.pl>
    m@rkop <m...@g...pl> pisze:

    > Członkowie WM nie płacą czynszu.

    To jakim cudem my płacimy?

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2005-11-29 09:18:08
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:dmfqt6$r74$1@inews.gazeta.pl>

    > To jakim cudem my płacimy?

    Wydaje sie wam, że płacicie CZYNSZ..

    Bogusław

  • 6. Data: 2005-11-29 20:53:48
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dmh5vo$kn4$2@srv.cyf-kr.edu.pl>
    boguslaw <b...@a...edu.pl> pisze:

    > Wydaje sie wam, że płacicie CZYNSZ..

    Płacimy czynsz.
    Takie przynajmniej dostajemy zestawienia płatności z administracji.
    Czynsz + woda i kanalizacja + OC + inne pierdoły.
    I nazywa się to właśnie czynsz.

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2005-11-30 07:58:36
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmif4s$c6a$1@news.mm.pl>, Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:dmh5vo$kn4$2@srv.cyf-kr.edu.pl>

    > Płacimy czynsz.
    > Takie przynajmniej dostajemy zestawienia płatności z administracji.
    > Czynsz + woda i kanalizacja + OC + inne pierdoły.

    Może po prostu wynajmujesz to mieszkanie? Bo jak nie, to robią cię w
    jajo.

    Renata

  • 8. Data: 2005-11-30 08:48:10
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    > Takie przynajmniej dostajemy zestawienia płatności z administracji.
    > Czynsz + woda i kanalizacja + OC + inne pierdoły.

    No po prostu zartujesz sobie z nas..

    za wikipedią:

    Czynsz (z niem. Zins - "podatek, dzierżawa", od łac. census - "wycena")
    - prawna nazwa świadczenia należnego z tytułu najmu lub dzierżawy.
    Właściciel niejest w stanie płącić czynszu, choćby chiał..

    Bogusław

  • 9. Data: 2005-11-30 09:55:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > Takie przynajmniej dostajemy zestawienia płatności z administracji.
    > Czynsz + woda i kanalizacja + OC + inne pierdoły.

    Błędna nazwa. Płacicie koszty związane z częścią wspólną i inne związane z
    użytkowaniem lokalu/nieruchomości.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-11-30 18:44:20
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:slrndoqnv6.irp.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn
    .waw.pl>
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> pisze:

    > Może po prostu wynajmujesz to mieszkanie?

    Z aktem własności w szufladzie? ;-)

    > Bo jak nie, to robią cię w jajo.

    Nie bardzo rozumiem.
    Wybranej przez nas administracji po prostu płacimy za jej usługi.
    Przecież nie administrują nas za darmochę.

    --
    PozdrawiaM