  • 71. Data: 2012-09-07 21:45:07
    Temat: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > W kwestii formalnej - ustawodawca przypisuje sobie prawo do
    > domagania się aby *każdy* znał ustawy (a odesłania do rozporządzeń
    > są w ustawach, więc konieczność znajomości rozporządzenia
    > wynika z ustawy, a nie faktu ze to rozporządzenie istnieje,
    > więc na ustawach można poprzestać).
    > Za to przepisu zobowiązującego konsumenta do znajomości
    > informacji technicznych nie ma :)

    Słusznie. Lejmy benzynę do diesla i na odwrót.

    > Napis "wszystkie" jest celowo umieszczony tak a nie
    > inaczej - i stanowi (IMO) większą "szkodliwość społeczną"
    > niż wyzyskanie tego faktu przez kupującego.

    A ja uważam, że napis WSZYSTKIE ma na celu ograniczenie pytań
    niezorientowanych debili o takie coś:

    - panie, to obsługuje anex a TPsa ... a czy anex a w dialogu
    obsłuży ? Bo to wiesz pan, anex a anexowi a nie równy ... Czytaj
    (kolejne porównanie) rozmiarówka butów ;)

    > Tak, wiem, to się już nie będzie pokrywało z aktualną
    > "literą", choćby ze względu na art.5 KC :>

    ;P

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 72. Data: 2012-09-07 21:50:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Przyznam, że to jest dobry argument.
    > Ale brakuje w Twoim przykładzie szczegółu: informacji
    > "samochód na każde paliwo od Orlenu" :D, zaś gdzieś
    > niżej "olej napędowy".

    Nie nie ... tą ogólną wiadomością jest : nasze auto dojedzie do
    zakopanego bez problemu ;)

    > W tym problem - podano z jakimi dostawcami działa,
    > a protokół podano osobno.
    > Wskazuje.
    > Ale zawiera równoległą, błędną, bo nieścisłą informację.

    Anex tak "zacieśla" informację, że o ja pier****** Nie wiem jak
    można ściślej opisać produkt ;) w tej kwestii...

    > Jak zamówię SOBIE, to nie będę mógł mieć.
    > Będę mógł mieć, jeśli sprzedawca mnie zapewni "okulary do
    > czytania
    > dla każdego".

    Ale tak na stadionie były one sprzedawane. Normalny człowiek
    szedł do okulisty/optyka ... a idiota na stadion.

    > To właśnie zrobił sprzedawca - nie uprzedził, że reklama na pudle
    > jest nieprawdziwa.

    To nie reklama. To zasadniczo specyfikacja (skrócona).

    > pzdr, Gotfryd

    Już mi się nie chciało, bo opieram się na łokciach , a tak pisać
    nie lubię :)
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 73. Data: 2012-09-08 00:24:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > A ja uważam, że napis WSZYSTKIE ma na celu ograniczenie pytań
    > niezorientowanych debili o takie coś:
    >
    > - panie, to obsługuje anex a TPsa ... a czy anex a w dialogu obsłuży ?

    No i to źle :)
    (bo "kliniczny przypadek" z wątku skończyłby się pytaniem przed
    zakupem zamiast awantury "po").

    > Bo to wiesz pan, anex a anexowi a nie równy ... Czytaj (kolejne porównanie)
    > rozmiarówka butów ;)

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2012-09-08 00:37:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Anex tak "zacieśla" informację, że o ja pier****** Nie wiem jak można ściślej
    > opisać produkt ;) w tej kwestii...

    Nie można.
    Ale na prawne pytanie, co jest obowiązujące, jeśli mamy podane
    obok siebie dwie informacje, z których jedna jest ogólna,
    zrozumiała i nieprawdziwa, a druga ścisła, niezrozumiała dla
    laika i prawdziwa, trudno znaleźć dobrą odpowiedź.

    Tak się składa, że mój pogląd iż "fałszywa reklama" (w postaci
    pierwszej informacji) powinna być na swój sposób "ukarana"
    zbiega się w części z literą przepisu, który pozwala wszelką postać
    reklamy uznać za "oświadczenie producenta".
    W myśl przepisu IMVHO wychodzi, że jeśli kupujący nie wiedział
    co to jest ten "annex" i obroni wersję o wprowadzeniu w błąd,
    to jest "kryty".
    Różnica taka, że jakby o mnie chodziło, prawo powinno chronić
    go nawet jakby miał świadomość że powinien się z owym "annexem"
    zapoznać.

    > Ale tak na stadionie były one sprzedawane. Normalny człowiek szedł do
    > okulisty/optyka ... a idiota na stadion.

    Ale to nie ma nic do kwestii odpowiedzialności sprzedawcy.
    Jak sprzedawca odpowiada "nie mam pojęcia", to sprawa jest prosta.
    Kupujący wie (i bierze to co wie) albo nie wie (i wie że ma
    się dowiedzieć lub bierze kota w worku z pełną świadomością).
    Jak sprzedawca mówi lub pisze "dobre", "do wszystkiego" itede,
    to (IMHO) bierze i powinien brać za to odpowiedzialność.

    > To nie reklama. To zasadniczo specyfikacja (skrócona).

    Bez różnicy.
    Jak dla mnie, fakt podania jej w dwu częściach stanowi samoistną
    "operację reklamową". Celowo wytłuszczone "wszystkich" to kant :[

  • 75. Data: 2012-09-08 00:40:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > No i to źle :)
    > (bo "kliniczny przypadek" z wątku skończyłby się pytaniem przed
    > zakupem zamiast awantury "po").

    Błagam ... skończmy. Ani Ty mnie nie przekonasz ani ja Ciebie ;)
    Myślisz,że wątkotwórca, który lekko lawirował w wyjaśnieniach
    pytałby przed ?

    Ja skoczę w nowy przykład ;) ... Moja *ślimakowa* wyciskarka do
    soków ma napis na pudle, że przed żadnym owocem i warzywem nie
    klęknie ... myślisz, że jak zacznę rzucać nektarynki, śliwki,etc
    ... że nie klęknie ? Myślisz,że trzebabyło jebnąć wielki napis
    na opakowaniu, że pestek twardych jak kamień wyciskarka nie
    potraktuje tak samo jak malinki/truskawki ???

    OK. Przyznam Ci prawdę ... wylicz mi tylko tą rentę, bo do teraz
    mi się nie udało. Zważ, że proszę osobę, która (chyba) coś wie w
    temacie, a nie rżnę głupa, że wiem, liczę i jestem geniuszem ;)

    > pzdr, Gotfryd

    Zdravim.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 76. Data: 2012-09-08 00:42:29
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Różnica taka, że jakby o mnie chodziło, prawo powinno chronić
    > go nawet jakby miał świadomość że powinien się z owym "annexem"
    > zapoznać.

    Kończę ;), naprawde kończę :) ...
    Nie masz racji według mnie i koniec.

    Policz rentę, to powiem że masz.

    (Uprzedzałem, że zabrniemy w takie "miejsce").

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 77. Data: 2012-09-09 09:02:49
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik <1...@2...invalid> napisał w wiadomości
    > Czy ja mam jakieś zwidy?
    > <http://www.wasserman.pl/userdata/gfx/62365f65ebb98b
    afbcb29f012338d986.jpg
    > Link z aukcji allegro...
    > I jak byk stoi Annex A, o czym autor wątku przyciśnięty napisał zresztą

    Nie, znalazłeś lepszą fotę.. Ja za długo nie kopałem i jakoś tak się światło
    ułożyło, że...
    No więc nie ma więcej pytań :)

    --
    Irokez

  • 78. Data: 2012-09-09 10:18:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <1...@2...invalid>

    > Ta wiedza nie jest mi potrzebna -- wiem, że do działania potrzebuję
    > sprzętu
    > wspierającego annex B, wiec nie kupuje niczego co nie ma napisane na
    > pudełku
    > annex B.
    >
    > I nie pytaj, skąd wiem, że annex B -- to jest zapisane w umowie, choćby
    > pośrednio, ale jest

    Nie mam żadnego powodu sądzić, że to urządzenie nie wspiera "annex B". Jest
    zapewnienie "do każdego łącza xx" a "annex A" nie wyklucza "annex B" tak jak
    IMAP nie wyklucza POP

  • 79. Data: 2012-09-09 11:26:17
    Od: <1...@1...invalid>

    John Kołalsky w <news:k2hjl5$8ao$1@mx1.internetia.pl>:

    > Użytkownik <1...@2...invalid>

    ^^^^^^^^^^^^^
    > Nie mam żadnego powodu sądzić, że to urządzenie nie wspiera "annex B".

    Tak? Znaczy nie potrafisz przeczytać kilku wierszy na niebieskim tle

    > Jest zapewnienie "do każdego łącza xx"

    Nie kłam, jest "dla każdego łącza internetowego wsparcie dla annex A"

    > a "annex A" nie wyklucza "annex B"

    Patrz podkreślone.

    --
    'Tom N'

  • 80. Data: 2012-09-09 16:22:10
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <1...@1...invalid>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Tak? Znaczy nie potrafisz przeczytać kilku wierszy na niebieskim tle

    Ja nie umiem ?! Chyba Ty.

    > Nie kłam, jest "dla każdego łącza internetowego wsparcie dla annex A"

    Może mam coś z oczami nie tak, ale widzę dwie linie. W pierwszej "dla
    każdego łącza xx" a w drugiej "annex A", czyli wymienione zostały dwie cechy
    w rodzaju pierwsza "na paliwa ciekłe" a druga "na benzynę". Mam z tego
    wnioskować, że tylko na benzynę ? A czemu ?

    > Patrz podkreślone.

    Nie wystarczy "dla każdego łącza xx" ?