  • 51. Data: 2012-09-07 10:58:58
    Temat: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Producent marki BMW informuje, że jego auto, model XYZ dojedzie do
    > zakopanego.
    >
    > Niestety auto utknęło zaraz za sklepem BMW bo skończyło się paliwo.
    >
    > Router ten z przyjemnością poroutuje sygnał dialoga, być może nawet
    > idealnie - pod warunkiem, że mu się go poda.

    To był router z modemem.....
    Wiem, bo takie gówno wciśnięto komuś, kto się radził mnie, radziłem,
    kupic osobny router, ale sprzedawca w sklepie zachwalał wygodę mania
    wszystkiego w jednym i jak się okazało wcisnął ten sam badziew, jako
    taki co zadziała... Stanęło na moim, że lepiej było kupić sam router.
    Router jako niezgodny z opisem został wymieniony na inne urządzenie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 52. Data: 2012-09-07 10:59:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-07 10:58, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Router jako niezgodny z opisem został wymieniony na inne
    > urządzenie.

    Ale rozumiem, że nabywca też nie patrzył co jest mu potrzebne i
    co oferuje sprzedawca ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 53. Data: 2012-09-07 11:04:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > A spytam z ciekawości, dlaczego wygodniejsze ?

    Bo zmieniając dostawcę netu, to on martwi się, aby jego modem pracował w
    odpowiednim trybie, ja tylko podłączam się pod ten sygnał, a sieć mam
    juz skonfigurowaną... Dzięki takiemu zabiegowi zmieniałem już kilku
    operatorów (ze względu na przeprowadzki/czasem lepsze warunki) i jedyne
    co musiałem zrobic, to wpisać odpowiednie dane w routerze, żeby ten
    łączył się z modemem. A tak miałbym kolejne urządzenie, które nie w
    pełni działa, albo nie działa z danym dostawcą. Ja miałem 3 dostawców,
    TPSA (DSL), Dialog, Toya. Za każdym razem inny modem, a router ten sam,
    kwestia konfiguracji.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 54. Data: 2012-09-07 11:07:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Ale rozumiem, że nabywca też nie patrzył co jest mu potrzebne i co
    > oferuje sprzedawca ?

    Nabywca nie zna się na szczegółach. Nawet nei wiedział co to jest ten
    Annex - ba nie wiedział nawet, ze cos takiego istnieje - ta informacja
    była mu zbędna (to sprzedawca wprowadził nabywce w błąd i namówił do
    zakupu czegoś, czego ten 1) nie potrzebował 2) nie działało zgodnie z
    zapewnieniem), i jeśli okazałoby się, że modem zadziałał, dalej by nie
    wiedział. Nabywca potrzebował rozdzielić sygnał w domu na kilka
    urządzeń. Tak trudno to zrozumieć?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 55. Data: 2012-09-07 12:13:14
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 06 Sep 2012 17:35:16 +0200, cyklista napisał(a):

    > Na opakowaniu jest wydrukowana dużymi literami informacja "idealny do
    > KAŻDEGO łącza internetowego (...) Neostrada/Netia/ Dialog"

    Kłamiesz kłamiesz drogi panie.
    W (...) wyciąłeś to co najistotniejsze, bo producent *wyraźnie* zaznaczył że
    chodzi o AnnexA

    > Czyli informacja na opakowaniu, że do KAŻDEGO łącza i że do Dialogu nie
    > jest prawdziwa.

    Ależ jest prawdziwa, tyle że wraz z wyciętym zręcznie przec Ciebie słowem
    zmienia nieco znaczenie - poprawnie brzmi :

    Dla KAŻDEGO łącza opartego na Annex A i do Dialogu opartego na AnnexA

    To co zrobiłeś to zwykła manipulacja, frustracją i kłamstwami przykrywasz
    własną ignorancje

    Oczywiście nie każdy musi się znać na wszystkim, ale trzeba miec odwagę
    przyznać sie do blędu a nie iść w zaparte. Wystarczyło przecież przed
    zakupem zapytać się kogos kto się na tym zna.

  • 56. Data: 2012-09-07 12:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > To i ja głópawne porównanie dam.
    >
    > Producent marki BMW informuje, że jego auto, model XYZ dojedzie do
    > zakopanego.
    >
    > Niestety auto utknęło zaraz za sklepem BMW bo skończyło się paliwo.

    No i tu dotknąłeś senda problemu - "problem" który przedstawiasz
    wiąże się z dostarczaniem środków eksploatacyjnych.
    To tak, jakby ktoś miał pretensje do sprzedawcy routera, że
    router nie działa. A po prostu nie ma prądu.
    To jest inna kategoria "błędu" i IMO prowadzi na manowce.

    Przyznam, że również wychylę się i też jestem... za :>
    Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
    co ma na opakowaniu błędną informację.
    Nie idzie o to, że prawa konsumenta są zbytnio chronione (za co
    płacą właśnie konsumenci, głównie ci, którym chce się zapoznać
    z tym czego naprawdę potrzebują, zamiast ściągania pięci sztuk
    towaru i wymieniania go "bo nie pasuje"), ale o to, że za taką
    reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*.

    Jak producent i sprzedawca chcieli poinformować, że modem pracuje
    z annex A (bądź dla odmiany B), to mieli tak właśnie napisać.
    Jak chcieli napisać, że "działa z TPSA i większością Dialogu",
    tak mieli właśnie napisać.
    Napis sugerujący, że działa z KAŻDYM "dialogiem" stanowi co
    najmniej naciąganie klienta, jeśli nie wprost wprowadzenie
    w błąd.

    I teraz hint: pociągnięcie do odpowiedzialności za to, że na pudle
    był napis "działa z Dialogiem", to powinna być właściwość państwa
    libralnego.
    Nie ma *NIC* wspólnego z "państwem opiekuńczym", które każe
    kupującym płacić za fanaberie "to ja sobie oddam do 10 dnia"
    innych kupujących.
    A odnoszę wrażenie, że (ku mojemu zdumieniu) jest tak
    właśnie traktowane przez co poniektórych grupowiczów, na
    ogół rozróżniających te dwie składowe.

    Wiecie, jak szybko skończyłyby się głupawe reklamy "wszystko
    naj" i byłaby szansa, że na pudełku normalny człowiek znajdzie
    ISTOTNE informacje o towarze?
    "Annex A gniazdo RJ 45" :P
    Przecież jakby nabywca widział TAKĄ informację, to chyba
    by wpadł na pomysł, zeby się dopytać czy akurat jest to
    towar dla niego, zastrzec u sprzedawcy możliwość zwrotu
    czy coś w tym stylu, prawda?

    > Router ten z przyjemnością poroutuje sygnał dialoga, być może
    > nawet idealnie - pod warunkiem, że mu się go poda.

    Ależ ja nie widzę przeszkód, aby przy takiej wersji obrony
    sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
    dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

    Twoim przykładem ad absurdum trudno się również ad absurdum
    posłużyć, bo nie znam "samochodu BMW" który występowałby
    w wersji drogowej oraz drezyny, bardzo świetnie jeżdżącej,
    tylko potrzebującej torów ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2012-09-07 12:31:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ale rozumiem, że nabywca też nie patrzył co jest mu potrzebne i co oferuje
    > sprzedawca ?

    IMVHO, domaganie się odpowiedzialności za zapewnienie "działa
    ze wszystkim" (i każde inne) jest jedyną skuteczną metodą na wyplenienie
    naciągania klientów.
    O ile do ustawy "konsumenckiej" mam zastrzeżenia co do zasady (bo
    przecież te wszystkie środki prawne KOSZTUJĄ), to akurat odpowiedzialność
    za reklamę IMVHO jest na miejscu.
    I powinna być.

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2012-09-07 12:46:05
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 06 Sep 2012 18:46:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Dla niewtajemniczonych - gniazdo RJ-11 to (Annex A) a RJ-45 to
    > (Annex B)

    Może już nikogo w nic nie wtajemniczaj.

    AK

  • 59. Data: 2012-09-07 13:06:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, Mark wrote:

    > Kłamiesz kłamiesz drogi panie.
    > W (...) wyciąłeś to co najistotniejsze, bo producent *wyraźnie* zaznaczył że
    > chodzi o AnnexA

    Ale IMO "wprowadzenie w błąd" jest spełnione.
    Zapis o "każdym łączu" jest oddzielny, nie ma zapisu "każde łącze które"
    (lub podobnego).

    > Ależ jest prawdziwa, tyle że wraz z wyciętym zręcznie przec Ciebie słowem
    > zmienia nieco znaczenie - poprawnie brzmi :
    >
    > Dla KAŻDEGO łącza opartego na Annex A i do Dialogu opartego na AnnexA

    Ale ja na pudełku widzę INNY napis!
    Mówimy o tym pudełku, jak rozumiem:
    http://www.wasserman.pl/userdata/gfx/62365f65ebb98ba
    fbcb29f012338d986.jpg

    Przecież to jest zagrywka tej samej kategorii co "wygrałeś samochód!"
    A dopiero później małymi literkami "ale dopiero 712 kolejnych SMSów
    przekona cię że nie".
    I taka zagrywka POWINNA być, z całą skutecznością, tępiona.

    > To co zrobiłeś to zwykła manipulacja,

    Raczej nie. Nie sądzę, żeby celowo kupował zły model.
    Może więc to być niekompetencja, nieuwaga, można wylistować cały
    zestaw określeń i skończyć na głupocie, nie wnikam.

    Ale *manipulacja* ma miejsce ze strony producenta.
    Nisko latający kwantyfikator ogólny grozi rykoszetem.
    "Każdego łącza" oznacza "każdego łącza", a nie "każdego łącza
    które: [...lista...]". Tego słowa tam NIE MA!

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2012-09-07 15:12:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:
    > I za moją radą, nie kupowała juz routera z modemem. Modem ma z Dialogu,
    > natomiast router "niezależny". Jest to wygodniejsze rozwiązanie.

    zgadzam sie.