  • Data: 2011-01-31 10:20:49
    Temat: biznes internetowy, a wykorzystywanie cudzego pomysłu
    Od: Michał Fotyga <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pytanie, którego tematyka podchodzi być może pod plagiat i właśnie
    to chciałbym zweryfikować.

    - Czy istnieje jakieś prawo, które mówi o tym, czy i w jaki sposób i w
    jakich warunkach można wykorzystać cudzy, używany przez oryginalnego
    twórcę pomysł?
    - W jaki sposób mogę zweryfikować, czy opatentował on swój pomysł?
    - Jaka jest definicja plagiatu w takim przypadku i czy jest jakiś
    sposób na jego obejście? Tzn. wykorzystać sam pomysł, ale sama stronę
    internetową zbudować zupełnie inaczej wykorzystując tylko część
    pomysłów oryginalnego twórcy dokładając całą masę swoich pomysłów.
    - Co z ewentualnymi konsekwencjami? Zależy czy prawo omawia ten temat.
    Jakiego typu problemy można mieć gdy osoba od której ściągnęło się
    pomysł zacznie dochodzić swoich praw.
    - Jakie możliwości na dochodzenie swojego ma twórca w takiej sytuacji?
    - Jak to się ma do kwestii pochodzenia pomysłu - gdy oryginalny biznes
    istnieje w Polsce, a jak to wygląda gdy pomysł jest z innego kraju.
    Czy to jest istotne skąd pochodzi i gdzie został pierwotnie
    wykorzystany?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Michał