  • 1. Data: 2009-11-06 08:11:04
    Temat: atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
    Od: l...@v...pl

    Niestety moja babcia padła ofiarą wyszkolonych sellerów jednej z większych firm
    sponsorujących Puchar R..... pomijam nieetyczne techniki sprzedaży np.
    namawianie do sfałszowania podpisu (podpisanie za małżonka umowy) wmawianie o
    należnej z ZUS uldze i zwrocie części kwoty zakupu.

    Pytanie jednak brzmi, co robić, oświadczenie o odstąpieniu złożymy wyślemy w
    ciągu 10 dni, jednak pościel ma być dostarczona pocztą, jeszcze nie przyszła i
    teraz nie wiem
    ... czy już wysłać pismo i nie odbierać paczki,
    ... czy czekać na paczkę odebrać ją i dopiero odesłać tylko od kiedy liczyćte 10 dni

    Czy złożenie tego oświadczenia skutkuje tym, iż traktuje się, że umowa nigdy nie
    została zawarta ?

  • 2. Data: 2009-11-06 08:17:07
    Temat: Re: atrakcyjna pościel za 2500 pln - JAK oddać ?
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > ... czy czekać na paczkę odebrać ją i dopiero odesłać tylko od kiedy
    > liczyćte 10 dni

    od daty zawarcia umowy/od daty umowy
    Wyślijcie poleconym jak naszybciej że wpowiadać umowę zgodnie z ustawą (bez
    podawania przyczyny)
    wujek google ci pomoż np
    http://www.prawo.egospodarka.pl/45258,Zakupy-online-
    a-odstapienie-od-umowy,1,84,1.html
    i mói że liczy się data wysłąnia.
    Oczywista paczki nie odbierać

    jk

  • 3. Data: 2009-11-06 10:44:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > teraz nie wiem
    > ... czy już wysłać pismo i nie odbierać paczki,

    Zdecydowanie tak.

    > ... czy czekać na paczkę odebrać ją i dopiero odesłać

    Nienienie!

    > tylko od kiedy liczyćte 10 dni

    Od dnia zawarcia umowy, chyba że nie powiadomili o możliwości
    odstąpienia w ciągu 10 dni, wtedy od dnia poinformowania o takiej
    możliwości, ale nie dłużej niż 3 miesiące.

    > Czy złożenie tego oświadczenia skutkuje tym, iż traktuje się, że umowa nigdy nie
    > została zawarta ?

    Prawie. W każdym razie nie mogą się domagać żadnych "opłat
    manipulacyjnych" ani niczego w tym stylu.

  • 4. Data: 2009-11-06 10:45:47
    Od: l...@v...pl

    OK dzięki a co jeśli ... wyślę polecony i przyjdzie paczka ?

    Czy mogę ją traktować, jako świadczenie niezamówione ?

    Co będzie decydować data wysyłki czy data dotarcia do adresata ?

  • 5. Data: 2009-11-06 10:54:17
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Co będzie decydować data wysyłki czy data dotarcia do adresata ?

    wysyłki.
    Paczkem zawsze masz prawo nieodebrać nawet jak zamówiłes

    jk

  • 6. Data: 2009-11-06 11:01:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    l...@v...pl pisze:
    > OK dzięki a co jeśli ... wyślę polecony i przyjdzie paczka ?

    Nie odbieraj i tyle.

  • 7. Data: 2009-11-06 11:02:19
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "coolina" <c...@w...ppl> napisał w wiadomości
    > wysyłki.
    > Paczkem zawsze masz prawo nieodebrać nawet jak zamówiłes
    > jk

    Co nie może uchronić przed słusznymi roszczeniami związanymi z kosztami
    wysyłki.

  • 8. Data: 2009-11-06 12:09:52
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    > Co nie może uchronić przed słusznymi roszczeniami związanymi z kosztami

    oczywiście. W takim przypadku cienżar dowodu lezy po stronie wysyłającego. W
    przypadku powyższym brak zastos

    jk

  • 9. Data: 2009-11-06 17:15:08
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie odbieraj i tyle.
    Dokładnie tak. Ty nie odbierzesz, poczta odeśle, co będzie
    potwierdzeniem rozwiązania przez Ciebie umowy.
    Nie kombinuj, żeby nie zapłacić, a mieć, bo narazisz sie na proces wedle
    wyboru sprzedawcy:
    -o uznanie, ze jednak zmieniłeś zdanie odbierając paczkę i wobec tego
    zapłata
    - o wydanie rzeczy
    - z bezpodstawnego zbogacenia

  • 10. Data: 2009-11-06 18:22:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roman Rumpel wrote:
    > Dokładnie tak. Ty nie odbierzesz, poczta odeśle, co będzie
    > potwierdzeniem rozwiązania przez Ciebie umowy.

    Nie bedzie.

    Potwierdzeniem bedzie odstapienie od umowy wyslane w odpowiednim czasie
    o odpowiedniej tresci.