  • 31. Data: 2019-04-27 14:20:55
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Od leczenia zaburzeń pracy serca jest lekarz kardiolog i AED go nie
    > zastąpi. Chyba, że jesteś na prowizji u producenta tych defibrylatorów i
    > taka jest podstawa Twoich.

    Ja pierdlolę... A jak akurat nie ma pod ręką lekarza kardiologa, to
    niech klient zdycha, bo Robercik nie wie do czego służy AED.

    > Tak na szybkiego przy pomocy Google:
    >
    > https://www.mp.pl/pacjent/pierwsza_pomoc/77686,aed - twierdzą, ze
    > przynieść należy, jak zatrzymała się akcja serca

    Cytat? Pokażesz paluszkiem?

    > https://www.defibrylatorshop.pl/informacje-o-defibry
    latorach/co-to-jest-jak-dziala-aed-kiedy-i-jak-uzyc-
    aed/
    > - to stroina dystrybutora: Defibrylator AED należy użyć w przypadku
    > nagłego zatrzymania krążenia.

    Już lepiej - a teraz patrz na monitor - zatrzymanie krążenia,
    _migotanie_ komór.

    > http://www.prc.krakow.pl/wyd/2006/skrypt_2006-AED.pd
    f - To już najwyższa
    > instancja w tej sprawie w kraju - "Zasady użycia defibrylatora
    > klasycznego:1. potwierdziE NZK i sprawdzić tętno (...)"
    >
    > I nie wracaj do tego tematu, zanim nie będziesz wiedział, jak to działa.

    Ty nie wracaj - defuibrylator stosuje się jak najbardziej przy
    _zaburzeniu_ pracy serca. Zresztą w omawianym przypadku został on
    _zastosowany_ ale dopiero przez ratowników z karetki. Urojenia
    ratownika, który nawet się na miejsce nie pofatygował spowodowały, że
    prawdopodobnie klient doznał poważnego uszczerbku na zdrowi - zapytaj
    googla czym kończy się zwykle niedotlenienie powyżej 4 minut.

    > Musisz jeszcze kilku specjalistów przekonać, bo być może wszyscy są w
    > błędzie i Ty wiesz lepiej,

    Sugerujesz, że ratownicy z karetki popełnili błąd używając po
    przyjeździe defibrylatora?

    Shrek

  • 32. Data: 2019-04-27 19:17:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2019 23:46:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie troluj. Właśnie po to gaśnica ma być na wyposażeniu, żeby jej używać
    > w razie potrzeby... do gaszenia.

    ... autobusu. W celu ochrony pasazerow.

    Wiec autobus z pusta gasnica nie powinien jechac dalej :-)

    > Byłoby niegłupie tylko wtedy jakby miałby go mieć w konkretnym celu. I
    > tym celem nie jest posiadanie na stanie.

    Tym celem jest ratowanie utopionych.

    > Ale było więcej.

    Watpliwe.

    > Ponadto przepis mówi, ze jak ktoś się znajduje w stanie
    > zagrożenia życia to masz mu pomóc.

    Z wyjatkami.
    Np pilnujesz palacu prezydenta, niedaleko rozbija sie auto ... nie,
    nie opuszczasz posterunku, bo to moze byc inscenizacja, zeby cie
    wywabic.

    Albo podejdz na 50m do pomnika, przewroc sie, i poczekaj az ci pomoga
    :-)

    J.

  • 33. Data: 2019-04-27 19:35:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 19:17, J.F. pisze:

    > Z wyjatkami. Np pilnujesz palacu prezydenta, niedaleko rozbija sie
    > auto ... nie, nie opuszczasz posterunku, bo to moze byc inscenizacja,
    > zeby cie wywabic.

    Tych wyjątków jest znacznie więcej, a i udzielenie pomocy niekoniecznie
    musi polegać na osobistym tam bieganiu. Wezwanie wykwalifikowanej
    pomocy, to też niezły i przeważnie skuteczny sposób.

  • 34. Data: 2019-04-28 14:13:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > ... autobusu. W celu ochrony pasazerow.
    >
    > Wiec autobus z pusta gasnica nie powinien jechac dalej :-)

    Nie rozmawiamy czy powinien pojechać dalej, tylko czy nalezy użyć gaśnicy

    > Tym celem jest ratowanie utopionych.

    A nieutopionych już nie?

    > Watpliwe.

    Wcale nie - zwykle jest więcej niż jeden ratownik - choćby dlatego, że
    każdy kiedyś musi postawić klocka.

    > Z wyjatkami.

    Tak z wyjątkami. Tu akurat taki wyjątek nie zachodził. I nie o tym była
    dyskusja. Po pierwsze nikt nie rządał, żeby się tam osobiście udał, pod
    rdugie udała się jego koleżanka, po trzecie i najważniejsze - koleś
    błędnie osądził, że AED się nie przyda. A osądził błędnie bo... ciężko
    osądzić takie rzeczy bez bezpośredniego kontaktu.

    Shrek

  • 35. Data: 2019-04-28 14:15:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 14:13, Shrek pisze:

    > Po pierwsze nikt nie rządał,

    Ała - autopręgierz;)

    Shrek

  • 36. Data: 2019-04-28 14:56:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie rozmawiamy czy powinien pojechać dalej, tylko czy nalezy użyć
    > gaśnicy

    Ja bym, tego rozmową nie nazwał. Natomiast ad rem, to po prostu
    zabierasz do autobusu "zwłoki" gaśnicy i tyle. Stan wyższej
    konieczności, bo przecież nie będziesz na pogorzelisku czekał na dostawę
    gaśnicy.

    > A nieutopionych już nie?

    Jak ktoś jest "utopiony", to co najwyżej modlitwę można zmówić. Ja bym
    poszedł w stronę udzielania pomocy osobom w obrębie basenu - za to im płacą.

    > Wcale nie - zwykle jest więcej niż jeden ratownik - choćby dlatego,
    > że każdy kiedyś musi postawić klocka.

    Do tego jest specjalny przepis. Ale jeden faktycznie nie może być.

  • 37. Data: 2019-04-28 15:20:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zabierasz do autobusu "zwłoki" gaśnicy i tyle. Stan wyższej
    > konieczności, bo przecież nie będziesz na pogorzelisku czekał na dostawę

    No proszę - da się rozsądnie? Można - można;)

    > Do tego jest specjalny przepis. Ale jeden faktycznie nie może być.

    Co kończy duyskusję na temat tego, że nie mógł zostawić basenu bez
    ratownika. Teraz zostajemy przed osądem, czty wolno używać AED, czy nie
    wolno, bo jest od tego, żeby był na stanie, a jak użyjesz to w momencie
    używania nie będzie. Analogię do gaśnicy już widzisz?

    Shrek

  • 38. Data: 2019-04-28 15:44:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 15:20, Shrek pisze:

> [...]
    > wolno, bo jest od tego, żeby był na stanie, a jak użyjesz to w momencie
    > używania nie będzie. Analogię do gaśnicy już widzisz?

    Nie chce mi się kolejny raz Ci tego tłumaczyć. W skrócie. Ratownik
    poszedł. Idąc uznał, ze AED nie będzie potrzebne i bez względu na Twoją
    opinię na ten temat to była jego taktyczna decyzja, która nie jest w
    sposób oczywisty błędna. A skoro nie jest oczywiście błędna, to uszanuj,
    że podczas działań w czasie rzeczywistym nie ma czasu na zawracanie
    sobie głowy teorią. Robisz to, co uważasz za słuszne, byle nie było
    oczywistą głupotą. Ocena, że mówiącemu pacjentowi AED się na nic nie
    przyda nie jest w sposób oczywisty sprzeczna z rozsądkiem. I zakończmy
    tego flejma.

  • 39. Data: 2019-04-28 16:47:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie chce mi się kolejny raz Ci tego tłumaczyć.

    To nie tłumacz - już doszliśmy do tego, że wszelkie tłumaczenia na temat
    niemożności opuszczenia posterunku są z d4 wzięte. Połowa dyskusji za nami.

    > W skrócie. Ratownik
    > poszedł.

    Poszła jego koleżanka.

    > Idąc uznał, ze AED nie będzie potrzebne i bez względu na Twoją
    > opinię na ten temat to była jego taktyczna decyzja,

    Jego a nie koleżanki, która poszła tej pomocy udzielić. Skoro się nie
    pofatygował to nie do niego należała decyzja.

    > Robisz to, co uważasz za słuszne, byle nie było
    > oczywistą głupotą.

    Właśnie się wykazał głupotą - jakby zarał dupę w troki z AED i na
    miejscu w czasie wykonywania czynności doszedł nawet do błędnego
    wniosku, to mucha nie siada. Tymczasem on nie dość że odmówił udzielenia
    pomocy, to odmówił wydania defibrylatroa "bo tak".

    > I zakończmy
    > tego flejma.

    To zakończ pieprzyć od rzeczy, że jak ktoś zdycha po drugiej stronie
    płota, to nie ma nakazu użycia wszelkich dostępnych srodków aby mu pomóc.

    Co do twojego - nie warto podłączać AED a wręcz może zaszkodzić, to
    przypomnijmy, że defibrylator był w użyciu, po tym jak przyjechał zespół
    ratownictwa medycznego. Oni się chyba lepiej znają - prawda?

    Shrek

  • 40. Data: 2019-04-29 02:25:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    > A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ... a ty

    I teraz inny pasażer rozlał trochę spirytusu na fotel i mu się zapaliło.
    Lepiej nie gasić tego gaśnicą, bo za 20km może zapalić się silnik i
    gaśnica będzie pusta. Posługując się taka logiką dojdziemy znowu do
    wniosku, że skoro celem samym w sobie jest posiadanie na wyposażeniu to
    nie wolno w żadnym wypadku gaśnicy uzywać.

    To już prędziej mógłbyś powiedziec, że kierowac autobusu nie powinien
    dalej jechać bez sprawnej gaśnicy, a basen nie powinien być dostępny bez
    sprawnego defibrylatora, ale czy tak faktycznie jest?

    Wszystko stanie się dużo prostsze, jeśli zamiast logiki "mania na
    wyposażeniu" zaczniemy używać logiki ratowania/ochrony dobra wyższego.

    --
    Marcin