  • 1. Data: 2003-04-16 21:32:15
    Temat: Zniszczenie mienia znacznej wartosci...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Klient zarysowal samochod koszykiem na parkingu pod marketem. Zdarznie
    widzial policjant i sporzadzil notatke. Byl to oczywiscie wypadek, a nie
    celowe dzialanie (straty ok. 5000PLN). Wlasciciela auta nie bylo przy tym
    zdarzeniu. Sprawca zostal "puszczon luzem" Mam kilka pytan:
    - Czy policja powiadomi wlasciciela samochodu o tym ze pan x porysowal mu
    samochod, czy tez dopiero wlascicel musi sam sie zglosic na policje aby
    cokolwiek ustalic...
    - Czy policja przekazuje sprawe "automatem" do prokuratury, a ta wszczyna
    postepowanie z urzedu?
    - W ktorym momencie wlascicel samochodu powinien wystapic na "droge
    cywilna"? Czy policja (prokuratura) przekaze dane osobowe sprawcy?
    - Co grozi sprawcy?
    - Co jesli sprawca zgadza sie na pokrycie kosztow, postepowanie jest
    automatem umarzane?
    - W jaki sposob ubezpieczyciel samochodu moze dochodzic odszkodowania od
    sprawcy?

    Baton
    GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust silver
    BJJ - Grappling Krakow , ERA GSM , http://kbaton.prv.pl/

  • 2. Data: 2003-04-16 21:42:24
    Temat: Re: Zniszczenie mienia znacznej wartosci...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Jeszzce jedna sprawa: Czy zniszczenie mienia jest scigane TYLKO na wniosek
    pokrzywdzonego i jesli ten nie zglosi sie na policje to ta nic w tej sprawie
    nie zrobi? Czy podobnie jest jesli sprawca zniszczenia mienia jest znany
    policji, a wlasciciel nie zglasza szkody? Czy policja ma obowiazek
    powiadomic wlasciciela (oczywiscie o ile da sie go ustalic) o fakcie iz
    posiada dane sprawcy (zaznaczam ze wlascicel wczesniej sie nie zglasza
    zaistanialej szkody na policje)...

  • 3. Data: 2003-04-17 19:42:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | - Czy policja powiadomi wlasciciela samochodu o tym ze pan x porysowal mu
    | samochod, czy tez dopiero wlascicel musi sam sie zglosic na policje aby
    | cokolwiek ustalic...

    Różnie bywa. Generalnie powinni powiadomić. W praktyce mogą być odstępstwa
    od tego.

    | - Czy policja przekazuje sprawe "automatem" do prokuratury, a ta wszczyna
    | postepowanie z urzedu?

    Przypadkowe zarysowanie nie jest przestępstwem ani wykroczeniem.
    prokuratorowi nic do tego.

    | - W ktorym momencie wlascicel samochodu powinien wystapic na "droge
    | cywilna"? Czy policja (prokuratura) przekaze dane osobowe sprawcy?

    Od razu, o ile nie jest w stanie się dogadać ze sprawcą. Na rządanie sądu
    Policja ma obowiazek udostępnić dane sprawcy.

    | - Co grozi sprawcy?

    Zapłata 5.000 zł, a jak się będzie zapierał, to jeszcze kilku stówek kosztów
    procesu i komorniczych.

    | - Co jesli sprawca zgadza sie na pokrycie kosztow, postepowanie jest
    | automatem umarzane?

    Jakie postępowanie?

    | - W jaki sposob ubezpieczyciel samochodu moze dochodzic odszkodowania od
    | sprawcy?

    Jeśli wypłaci wynagrodzenie, to tak, jakby był pokrzywdzonym. Więc kolejno:
    ugoda, pozew, wyrok, komornik.

  • 4. Data: 2003-04-17 19:44:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    | powiadomic wlasciciela (oczywiscie o ile da sie go ustalic) o fakcie iz
    | posiada dane sprawcy (zaznaczam ze wlascicel wczesniej sie nie zglasza

    Jeśli te pytania tyczą się tego przypadkowego porysowania lakieru w
    samochodzie, to jeszcze raz podkreślam, że to nie jest przestępstwo. I nawet
    jak pokrzywdzony złoży zawiadomienie i wniosek o ściganie, to i tak
    postępowanie zostanie umorzone z uwagi na brak cech przestępstwa.

  • 5. Data: 2003-04-24 18:24:14

> [...]
    > automatem umarzane?
    > - W jaki sposob ubezpieczyciel samochodu moze dochodzic odszkodowania od

    To nie jest przestępstwo (pisze o tym R.Tomasik) , roszczeń możesz dochodzić
    z powództwa cywilnego.

    pozdrawiam