  • 1. Data: 2004-03-18 12:43:43
    Temat: Złozyc zawiadomienie na policje czy wytoczyć samemu sprawe??
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    Witam. Jakieś 2 tygodnie temu administrator mi odłaczył internet i kazał
    zwrucić sprzet (by jego własnościa tak miał skonstruowana umowe, ja płaciłem
    za przyłacz 400PLN a on urzyczał mi sprzet). No i mnie odłaczył z powodu ze
    niby sie włamałem do jego sieci. Dodatkowo chciałem załozyc sobie DSL teraz
    taniego (jak sie okaże 3 ostatnie rachunki to przyłacz za 1PLN). No i
    wysłałem z proźbą o przesłanie mi z 3 ostatnich miesiecy kser rachunków lub
    oryginałow. No i dotsałem odp. ze nie wysle mi gdyż jest watowcem - według
    mnie jest to typowe oszustwo US. Dodtakowo chodzi o zwrot kosztów przyłacza
    do internetu (400PLN) lecz ten admin mi niechce zwrucić. Co z takim fantem
    zrobic. Od razu na Policje, czy lepiej sobie sprawe mu wytoczyc, czy moze
    to i to i do datkowo powiadomić Urzad Skarbowy??

    --
    Pozdrowienia,
    Dawid Partyka

  • 2. Data: 2004-03-18 13:18:53
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    DawidPartyka No i dotsałem odp. ze nie wysle mi gdyż jest watowcem - według

    zażadaj faktur!

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

    - Na litość boską, królowo - zachrypiał - czyż ośmieliłbym się nalać
    damie wódki? To czysty spirytus.

  • 3. Data: 2004-03-18 18:04:27
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    DawidPartyka napisał(a):

> [...]
    > zrobic. Od razu na Policje, czy lepiej sobie sprawe mu wytoczyc, czy moze
    > to i to i do datkowo powiadomić Urzad Skarbowy??

    1. WSTYD!! Nazwisko masz slynne, ale po polsku pisac nie umiesz. To
    rodzi kolejna rzecz - np. ja NIE ROZUMIEM zupelnie, o co chodzi w twoim
    poscie.
    2. Jesli wlamales sie do jego sieci - to patrz art. 6 kc (uwazaj - w
    twoim przypadku dziala to w OBIE strony).
    3. Przeczytaj umowe jeszcze raz.
    4. Wystawiajacy fakture ma obowiazek wystawiania ich duplikatow na kazde
    zadanie.
    5. MSZ postepowanie admina nie ma nic wspolnego z oszustwem. art. 286 kk
    jest ostatnio nagminnie uzywany, ale niewiele spraw ostaje sie w
    procesie sadowym.
    6. Czy wiesz, ze jesli nie masz dowodow na popelnienie oszustwa - sam
    poniesiesz prawne konsekwencje?
    7. Powiadamianie US (tak wlasciwie to o czym?? - masz podejrzenie, ze
    admin nie placi podatkow?) - to zwykle swinstwo (MSZ).
    8. MOIM SKROMNYM ZDANIEM - (to tylko przypuszczenie) - napieprzyles Pan
    w sieci, a teraz sie rzucasz. Z mojego skromnego doswiadczenia
    jednoznacznie wynika (od 5 lat jestem wlascicielem i prowadze siec
    rozlegla), ze 90% abonentow NIE CZYTA UMOW ANI REGULAMINOW - problem
    zaczyna sie, jesli uzytkownik np. robi to, co ty zamierzasz: chcesz
    zniszczyc czlowiekowi zycie (adminowi), wsadzic go do pierdla, chcesz
    zniszczyc jego prace (prawodopodobnie wieloletnia) - w dodatku chcesz
    FORSY!! Widziales gdzies firme telekomunikacyjna, ktora zwraca OPLATE
    INSTALACYJNA??!!
    9. Zanim cos zrobisz: a) policz do dziesieciu, b) wez trzy glebokie
    oddechy, c) przeczytaj umowe JESZCZE RAZ.
    10. Podales za malo danych, zeby sensownie cos ci doradzic (jesli jest
    tak, jak opisujesz - np. czy admin jest WLASCICIELEM sieci, w ktorej
    jestes.... Moze swoje pretensje kierujesz nie tam, gdzie powinienes?)
    11. Wez sie w garsc i opisz sprawe porzadnie, bo sie NIC nie da
    zrozumiec z tego twojego postu.... Jak ci ludzie maja doradzic
    cokolwiek??
    pzdr
    A.

  • 4. Data: 2004-03-18 18:29:04
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    > zażadaj faktur!

    Juz zarzadałem. I dostałem odp:

    Zgodnie z obowiazujacym prawem podatkowym w Polsce (art. 29 ustawy o podatku
    od towarów i usłyg) podatnicy sprzedający towary i świadczący usługi na
    rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (czyli Pan
    (imie naziwsko) są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku
    należnego przy zastosowaniu kas rejestrujacych (fiskalnych). Kasa fiskalna
    znajduje się w siedzibie firmy ...... gdzie zawsze są dokonywane zapisy na
    podstawie wyciagów bankowych. Tak więc dla klientów, którzy nie prowadzą
    działalności gospodarczej dowodem potwierdzającym jest dowód zaplaty. Nie
    możemy więc spełnić Pańskiej prośby o przesłanie faktur.

    No i ja miałem stały przelew z konta matki na jego konto. Co o tym
    sądzicie??

  • 5. Data: 2004-03-18 23:05:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl> napisał w
    wiadomości news:c3cpqh$7o$1@atlantis.news.tpi.pl...

    No to masz do wyboru Policję, Urząd kontroli Skarbowej albo Urząd
    Skarbowy, by złożyć zawiadomienie o przestępstwie i czekać na wynik
    postępowania. Inaczej go do tego nie zmusisz.

  • 6. Data: 2004-03-18 23:15:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A.S." <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 3. Przeczytaj umowe jeszcze raz.

    Umowa z wystawieniem lub nie faktur ma związek luźny, by nie napisać
    żaden.

    > 4. Wystawiajacy fakture ma obowiazek wystawiania ich duplikatow na kazde
    > zadanie.

    Ja odnoszę wrażenie, ze pytający nie może dostać nie tyle duplikatów, co
    oryginałów.

    > 5. MSZ postepowanie admina nie ma nic wspolnego z oszustwem. art. 286 kk
    > jest ostatnio nagminnie uzywany, ale niewiele spraw ostaje sie w
    > procesie sadowym.

    Nie ma najprawdopodobniej. Chyba, że dowiedziemy, że admin celowo zawiera
    umowy, bierze opłaty aktywacyjne i później odłącza abonentów pod wyssanymi
    z palca argumentami. Bo wówczas to by było oszustwo. Choć w praktyce
    ciężko by było coś takiego udowodnić.

    > 6. Czy wiesz, ze jesli nie masz dowodow na popelnienie oszustwa - sam
    > poniesiesz prawne konsekwencje?

    A z ciekawości - jakie? Bo od razu wyjaśniam, że zawiadamiający o
    przestępstwie niekoniecznie musi znać właściwą podstawę prawną. Ba, może
    zawiadomić bezkarnie o czynie, który jemu się wydaje przestępstwem, a nie
    jest. Odpowiedzialność poniesie dopiero wówczas, jak zacznie w
    zawiadomieniu umieszcza fakty, które nie miały istotnie miejsca. W każdym
    innym wypadku dostanie postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w
    tej sprawie.

    > 7. Powiadamianie US (tak wlasciwie to o czym?? - masz podejrzenie, ze
    > admin nie placi podatkow?) - to zwykle swinstwo (MSZ).

    Dla czego świństwo? Wiesz, wszyscy płacimy podatki. Dla czego niektórzy
    mają płacić mniej. Mnie to na przykład osobiście wkurza. Dziś przez
    przypadek udowodniłem jednej pani, że w książkę przychodu wpisywała 10%
    przychodu, a ona się tłumaczyła, że przecież ZUS musi z czegoś płacić.

> [...]
    > zniszczyc jego prace (prawodopodobnie wieloletnia) - w dodatku chcesz
    > FORSY!! Widziales gdzies firme telekomunikacyjna, ktora zwraca OPLATE

    Nie no, jestem w stanie się z Tobą nawet zgodzić ale pod kilkoma
    warunkami. Po pierwsze należało by dowieść, że faktycznie inicjujący wątek
    coś namotał. jeśli tak, to on powinien ponieść odpowiedzialność karną za
    to. Po drugie nie upoważnia to w żadnym razie admina do odmowy wystawienia
    rachunków, bo jedno nie ma z drugim związku.

  • 7. Data: 2004-03-19 07:47:03
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > Od razu na Policje, czy lepiej sobie sprawe mu wytoczyc, czy moze
    > to i to i do datkowo powiadomić Urzad Skarbowy??

    Hmmm....... ?
    Zastanów się nad tym, bo jakoś nie wierzę, żeby on to zrobił ot tak sobie
    dla własego widzimisię. Jeżeli faktycznie włamywałeś się lub próbowałeś to
    sam sobie jesteś winien.
    Ponadto jeżeli zgłosisz to na policję, czy też do US lub sądu, to weź pod
    uwagę, że gość może zeznać, że odłączył cię z powodu zarówno włamań jak i
    użytkowania lub ściągania nielegalnego oprogramowania. Czy jesteś pewien, że
    jesteś w porządku ?

    Jacek "Plumpi"

  • 8. Data: 2004-03-19 09:43:02
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    > Ja odnoszę wrażenie, ze pytający nie może dostać nie tyle duplikatów, co
    > oryginałów.

    Ani tego ani tego.

  • 9. Data: 2004-03-19 11:18:15
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

> [...]
    > użytkowania lub ściągania nielegalnego oprogramowania. Czy jesteś pewien,

    Tego sie najmniej boje gdyz Admin tez sciagnoł kilka danych odemnie,
    dodtakowo posiadał w trzy troche nielegalnych rzeczy na serwerze, a w tej
    chwili posiadam całe legalne oprogramowanie (wszytko):)

  • 10. Data: 2004-03-19 22:31:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl> napisał w
    wiadomości news:c3efc5$q0u$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ani tego ani tego.

    Nie, no nie można mówić o niewydaniu duplikatów, skoro oryginałów nie
    wystawiono. :-))