  • 1. Data: 2008-02-22 19:00:00
    Temat: Zakaz fotografowania? Mały pikuś
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    ta grupa lubuje się w długich i namiętnych dyskusjach o zakazie
    fotografowania, a to już nudne... Proponuję więc do przedyskutowania zakaz
    wprowadzony przez Pocztę w Augustowie. Jaki zakaz? Zobaczcie sami :D

    http://pl.youtube.com/watch?v=MJu36IuBGXQ

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 2. Data: 2008-02-22 19:06:27
    Temat: Re: Zakaz fotografowania? Mały pikuś
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zakaz
    > wprowadzony przez Pocztę w Augustowie. Jaki zakaz? Zobaczcie sami :D

    Nad czym tu dyskutować. Jest prawnie skuteczny wobec pracowników tego
    Urzędu. im przez telefony rozmawiać nie wolno, Nie wolno filmować,
    fotografować i szkicować. Pozostałe osoby równie dobrze mogą uznać, że to
    punkt widokowy.

  • 3. Data: 2008-02-22 19:29:44
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 22 Lut, 20:00, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > fotografowania, a to już nudne... Proponuję więc do przedyskutowania zakaz
    > wprowadzony przez Pocztę w Augustowie. Jaki zakaz? Zobaczcie sami :D

    Petent pod kara nakrzyczenia na niego przez PzO ma nakaz wchodzenia na
    poczte z zamknietymi oczami oraz stoperami w uszach tak zeby nie mogl
    zapamietac ukladu budynku oraz uslyszec jaka ilosc i czy wogole ludzi
    tam pracuje.
    Ciekawe jakby wszedl tam bohater jakiegos reality z kamera za plecami
    wyslac list. Nie moga mu uniemozliwic wyslania listu.

  • 4. Data: 2008-02-22 20:49:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpn6rb$a5p$1@nemesis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Urzędu. im przez telefony rozmawiać nie wolno, Nie wolno filmować,
    > fotografować i szkicować. Pozostałe osoby równie dobrze mogą uznać, że to
    O, a to interesujący punkt widzenia.
    Ciekawe dlaczego wobec pracowników miałby być skuteczny?
    A dla pracowników po godzinach pracy, przychodzących np. w celach
    turystyczno-towarzyskich też?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-02-22 20:57:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 22 luty 2008 20:06
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fpn6rb$a5p$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Nad czym tu dyskutować.

    Mnie interesuje aspekt, skąd się bierze coraz większa ferbołtyzacja świata.
    W prawie autorskim panuje szaleństwo coraz większe, ale za tym stoi kasa i
    potężne korporacje, które z definicji są bezdusznymi kilerami. Ale tutaj?
    mała poczta, a naczelnik idiota.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 6. Data: 2008-02-23 01:42:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > O, a to interesujący punkt widzenia.
    > Ciekawe dlaczego wobec pracowników miałby być skuteczny?

    Bo pracodawca ma prawo wydawać pracownikom polecenia, do których oni pod
    groźbą kar wynikających z prawa pracy mają obowiązek się stosować.

    > A dla pracowników po godzinach pracy, przychodzących np. w celach
    > turystyczno-towarzyskich też?

    Też.

    Za to petentów te plakietki nie dotyczą. Było o tym tak wiele razy na tym
    forum pisane, ze mi się już nie che nawet wyjaśniać czemu.

  • 7. Data: 2008-02-23 02:03:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > potężne korporacje, które z definicji są bezdusznymi kilerami. Ale tutaj?
    > mała poczta, a naczelnik idiota.

    No i rozwiązałeś zagadkę ;)

  • 8. Data: 2008-02-23 14:45:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpntp6$5i4$1@atlantis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Bo pracodawca ma prawo wydawać pracownikom polecenia, do których oni pod
    > groźbą kar wynikających z prawa pracy mają obowiązek się stosować.
    Nieprawda. Nie do każdego polecenia pracodawcy pracownik musi się stosować.
    Wynika to z prawa pracy, na które się sam powołujesz
    Jest o tym masa w necie więc łatwo znajdziesz i poczytasz.

    > Też.
    Nie. Poza czasem pracy (kiedy pozostaje w dyspozycji pracodawcy) jest on
    osoba prywatną i nie istnieje zależność służbowa.

    > Za to petentów te plakietki nie dotyczą. Było o tym tak wiele razy na tym
    > forum pisane, ze mi się już nie che nawet wyjaśniać czemu.
    Ja się "wyjaśnienia" nie domagam. Chcesz - uzasadnij, nie potrafisz lub ci
    się nie chce - pozostań przy gołosłowiu.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-02-23 14:57:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Feb 2008 15:45:58 +0100, Jotte napisał(a):

    > Nieprawda. Nie do każdego polecenia pracodawcy pracownik musi się
    > stosować. Wynika to z prawa pracy, na które się sam powołujesz Jest o
    > tym masa w necie więc łatwo znajdziesz i poczytasz.

    Oczywiście, a dokładnie art. 100 par. 1 kp: istnieje obowiązek stosowania
    się do poleceń, które *dotyczą pracy*, jeżeli *nie są one sprzeczne z
    umową o pracę*.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 10. Data: 2008-02-23 15:37:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Oczywiście, a dokładnie art. 100 par. 1 kp: istnieje obowiązek stosowania
    > się do poleceń, które *dotyczą pracy*, jeżeli *nie są one sprzeczne z
    > umową o pracę*.

    Fotografowanie czy szkicowanie nie należy do obowiązków pracownika, więc
    pracodawca ma pełne prawno zakazać pracownikom marnowania czasu, za
    który płaci ;)