  • 1. Data: 2008-02-22 18:13:30
    Temat: Jak należy to interpretować.
    Od: "Gregor" <g...@w...pl>

    Może mi ktoś wyjaśnić jak należy interpretować ten przepis:
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    1) wydatków na:
    a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, z wyjątkiem opłat
    za wieczyste użytkowanie gruntów,
    b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, w tym również wchodzących w skład nabytego
    przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanych części,
    c) ulepszenie (przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub
    modernizację) środków trwałych, które zgodnie z odrębnymi przepisami powiększają
    wartość tych środków stanowiącą podstawę naliczania odpisów amortyzacyjnych
    - wydatki te, po ich zaktualizowaniu zgodnie z odrębnymi przepisami,
    pomniejszone o dokonane odpisy amortyzacyjne, są kosztem uzyskania przychodów
    przy ustalaniu dochodu ze sprzedaży rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8
    lit. d), bez względu na czas ich poniesienia, oraz gdy sprzedaż nieruchomości i
    praw jest przedmiotem działalności gospodarczej

    (USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych).

    Chodzi mi dokładnie o fragment "oraz gdy sprzedaż nieruchomości i praw jest
    przedmiotem działalności gospodarczej". Czy oznacza to, że nieumorzona część
    środka trwałego jest moim kosztem w tedy i tylko w wtedy, gdy prowadzę handel
    danym środkiem trwałym?

  • 2. Data: 2008-02-25 08:39:42
    Temat: Re: Jak należy to interpretować.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 19:13:30 +0100, Gregor napisał(a):

> [...]
    > środka trwałego jest moim kosztem w tedy i tylko w wtedy, gdy prowadzę handel

    Może spróbuję. Tekst "jest przedmiotem działalności gospodarczej" dotyczy
    "nieruchomości i praw", a nie środków trwałych, czyli punktu a) a nie b).