  • 11. Data: 2008-08-20 06:57:07
    Temat: Re: Wypowiedzenie zmieniające
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 19 Aug 2008 23:15:26 +0200, e-droch napisał(a):

    > A w przypadku przyjęcia nowych warunków - obowiązują one od złożenia
    > oświadczenia o ich przyjęciu, czy też od końca okresu wypowiedzenia?

    Nowe warunki dotyczą Cię po upływie okresu wypowiedzenia.

    > Natomiast w przypadku nie przyjęcia - w związku z tym, że jest to
    > traktowane jako wypowiedzenie umowy przez pracodawcę, przysługują m. in.
    > 3 dni na poszukiwanie pracy, tak?

    Tak.

    > Jeszcze pytanie, raczej retoryczne - czy za skuteczne zapoznanie się z
    > treścią wypowiedzenia można uznać przeczytanie go w pośpiechu, gdy nad
    > uchem sapie przełożony i pyta "akceptujesz, czy też nie"?

    Tak.

    > Dzięki, to jest cenna informacja. Faktem jest, że można pracownika
    > oddelegować na 3 miesiące, ale oczywiście w ramach przepisów KP
    > (noclegi, przejazdy, dieta).

    Przy czym jest bardzo różnie z orzecznictwem jeśli chodzi o oddelegowanie
    pracownika do innej miejscowości. Są sądy, które uważają, że jest to
    niemożliwe.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2008-08-20 06:58:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 08:35:06 +0200, mach4WYTNIJTO napisał(a):

    > Powiedziałem, ale wziąć nie mogłem, bo pracodawca zatrzymał papier. Co
    > napisali w protokole, nie mam pojęcia. Zapewne to, że odmówiłem
    > przyjęcia...

    Jak to zatrzymał? Nie chciał Ci wydać Twojego dokumentu?

  • 13. Data: 2008-08-20 06:58:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 14. Data: 2008-08-20 07:08:38
    Od: m...@o...eu

    > Jak to zatrzymał? Nie chciał Ci wydać Twojego dokumentu?

    No tak :) Przecież tego nie udowodnię - zwłaszcza, gdy w protokole napiszą, że
    sam nie wziąłem. Słowo przeciw słowom. Zrobię jak pisałem wcześniej - żądanie
    na piśmie natychmiatowego wydania.

    --
    Pozdr.!
    e-droch

  • 15. Data: 2008-08-20 07:08:38
    Od: m...@o...eu

  • 16. Data: 2008-08-20 07:33:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Aug 2008 09:08:38 +0200, mach4WYTNIJTO napisał(a):

    > No tak Przecież tego nie udowodnię - zwłaszcza, gdy w protokole
    > napiszą, że sam nie wziąłem. Słowo przeciw słowom. Zrobię jak pisałem
    > wcześniej - żądanie na piśmie natychmiatowego wydania.

    To dobre rozwiązanie. Aczkolwiek skuteczny o tyle, o ile chodzi o
    zapoznanie się z treścią wypowiedzenia. Bo skuteczność jego -- jeśli
    pracodawca dobrze sprawę rozegra (świadek, który potwierdzi, że miałeś
    możność zapoznać się) -- już jest.

  • 17. Data: 2008-08-20 07:33:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

  • 18. Data: 2008-08-20 18:16:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:0384.000005b2.48ab4d9c@newsgate.onet.pl e-droch
    <m...@o...eu> pisze:

    > Ale jak się odwołać do Sądu Pracy od dokumentu, którego nie mam? Co się
    > wtedy dołącza w odwołaniu - stenogram z rozmowy? :) Podobnie z
    > wyrażeniem zgody na nowe warunki - przecież mogę czegoś nie zapamiętać.
    > Cóż, po prostu pozostaje mi sporządzenie na piśmie prośby o niezwłoczne
    > wydanie ezgemplarza wypowiedzenia i przekazanie tej prośby do pracodawcy.
    Dokładnie.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2008-08-20 19:25:17
    Od: m...@o...eu

    > W wiadomości news:0384.000005b2.48ab4d9c@newsgate.onet.pl e-droch

    > Dokładnie.

    Co też zrobiłem i uzyskałem od ręki papier. Dzień zwłoki nie gra dużej roli,
    gdyż do formy i treści tego wypowiedzenia zmieniającego nie mam okiem
    nieuzbrojonym zastrzeżeń; jest podana przyczyna, są nowe warunki, częściowo
    jednak rekompensujące zmianę miejsca pracy, czyli odpada "pozorność"
    wypowiedzenia zmieniającego; są pouczenia itd.

    --
    Pozdr.!
    e-droch

  • 20. Data: 2008-08-20 19:51:22
    Od: m...@o...eu

    > Przy czym jest bardzo różnie z orzecznictwem jeśli chodzi o oddelegowanie
    > pracownika do innej miejscowości. Są sądy, które uważają, że jest to
    > niemożliwe.

    Jak czytam sobie to i owo, to z oddelegowaniem jest faktycznie jakieś bagno :)
    np. w okresie oddelegowania może nie przysługiwać zwrot kosztów za przejazdy, a
    to z powodu czasowego pobytu pracownika w miejscowości będącą miejscem pracy.
    Jakiś Kafka...
    Dla ustalenia uwagi, spory z pracodawcą rozstrzyga się w Sądzie Pracy właściwym
    dla siedziby pracodawcy? Z czego to wynika, w rozdziale III KP chyba nie ma
    tego określonego?
    I pytanie chyba dość skomplikowane. W wypowiedzeniu zmieniającym jest punkt o
    zmianie miejsca wykonywania pracy oraz drugi, o zmianie wynagrodzenia na
    wyższe. Czy takie wypowiedzenie jest traktowane jako jeden spójny i
    niepodzielny dokument, czy też punkt dotyczący zmiany wynagrodzenia jest
    niezależny? W tym sensie, że podniesienie wynagrodzenia nie wymaga
    wypowiedzenia zmieniającego, a tylko przyjęcia do wiadomości przez pracownika.
    Czyli czy zmiana płacy jest efektywna od daty wypowiedzenia, czy też po ustaniu
    opresu wypowiedzenia, o ile pracownik przyjmie propozycję zmiany warunków?

    --
    pozdr.!
    e-droch