  • 1. Data: 2003-08-26 11:01:43
    Temat: Wypowiedzenie umowy na czas określony a nowa praca!
    Od: "Adi" <a...@N...gazeta.pl>

    Pracuję w firmie, gdzie mam umowę o pracę na czas określony do konca grudnia
    2003 roku z paragrafem brzmiącym "strony zastrzegaja sobie prawo do
    rozwiazania umowy za uprzednim dwutygodniowym wypowiedzeniem".

    Chcę dzisiaj, najpóźniej jutro wypowiedzieć umowę. Od poniedziałku 1
    września mam rozpocząć pracę w szkole. I problem. Na chorobowe nie mogę iść,
    bo w ZUSie wyjdzie, ze w starej pracy mam chorobowe, a w szkole zaczeli za
    mnie płacić pelne skladki w czasie mojego chorobowego.

    Mam pytanie. Podobno dwa tygodnie liczy sie od soboty (zgodnie z
    przepisami), czyli wolna bylabym dopiero 15.09.? - a pracę mam zacząć 1
    wrzesnia. Jeśli nie zacznę przepadnie mi staż który w szkole musi trwać rok.
    Co mam zrobić??? Prosze o poradę??

    Zostało mi jeszcze 5 dni urlopu.

    Pozdrawiam
    Adelina

  • 2. Data: 2003-08-26 11:20:35
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Adi wrote:

> [...]
    > przepisami), czyli wolna bylabym dopiero 15.09.? - a pracę mam zacząć 1
    > wrzesnia. Jeśli nie zacznę przepadnie mi staż który w szkole musi trwać

    Możesz próbować rozwiązać umowę za porozumieniem stron. Składasz pracodawcy
    ofertę rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron z dniem 31
    sierpnia, jeżeli tylko twój aktualny pracodawca wyrazi na to zgodę. Próbuj.

    Rzeczywiście bieg terminu wypowiedzenia zakończy się w sobotę po dwóch
    tygodniach od chwili w której oświadczenie o rozwiązaniu umowy dotrze do
    twojego pracodawcy. Możesz w okresie wypowiedzenia wykorzystać cały zaległy
    urlop (5 dni) a na pozostałe dni wziąć urlop bezpłatny.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 3. Data: 2003-08-26 12:43:45
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    Jeśli bardzo Ci zależy na nowej pracy to zawsze możesz porzucić
    dotychczasową. Nie wygląda to najlepiej w papierach ale czasem warto.

  • 4. Data: 2003-08-26 12:51:51
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    kac wrote:

    > Jeśli bardzo Ci zależy na nowej pracy to zawsze możesz porzucić
    > dotychczasową. Nie wygląda to najlepiej w papierach ale czasem warto.

    Jeśli pracodawca poniesie przez twoje porzucenie jakieś straty to
    będzie żądał odszkodowania

  • 5. Data: 2003-08-26 14:09:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Aug 2003 14:43:45 +0200, "kac" <k...@t...pl>
    zakodował:

    >Jeśli bardzo Ci zależy na nowej pracy to zawsze możesz porzucić
    >dotychczasową. Nie wygląda to najlepiej w papierach ale czasem warto.

    Nie ma czegoś takiego jak porzucenie. Jak przestaniesz przychodzić do
    pracy, to pracodawca MOŻE Cię zwolnić, ale nie musi. Wprawdzie
    naruszasz podstawowy obowiązek pracownika, ale rozwiązanie wtedy umowy
    nie jest obligatoryjne. A jak nie rozwiąże, to nie dostaniesz
    świadectwa (nawet tak paskudnego).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-08-26 14:16:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Aug 2003 11:01:43 +0000 (UTC), "Adi"
    <a...@N...gazeta.pl> zakodował:

> [...]
    >wrzesnia. Jeśli nie zacznę przepadnie mi staż który w szkole musi trwać rok.

    KP przewiduje tylko, że 2 tygodniowy okres wypowiedzenia kończy się w
    sobotę. Nie ważne, czy wypowiedzenie złożysz dzisiaj, czy 29 sierpnia
    - ostatnim dniem pracy jest 12 (lub, gdy pracujesz w soboty 13)
    września. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zaakceptować to rozwiązanie
    za wypowiedzeniem odpada.

    >Zostało mi jeszcze 5 dni urlopu.

    Niestety, pracodawca nie ma obowiązku go udzielić (chyba, że w planie
    urlopów masz tak zaplanowany - ale nawet wtedy może stwierdzić, że to
    wyjątkowe okoliczności uprawniające do odwołania/przełożenia urlopu).

    Pozostają 2 opcje
    1. Porozumienie stron - "strony zgodnie oświadczają, że umowa o pracę
    zawarta dnia, pomiędzy ulega rozwiązaniu z dniem...." - wszelkie
    postanowienia musisz mieć w tym piśmie. Pracodawca może się zgodzić,
    ale nie musi. IMO powinnaś zacząć od tego i to jak najszyciej - jak w
    piątek nie będziesz miała takiego pisma podpisanego, to wypowiedz
    normalnie umowę, albo...
    2. Rozwiązenie umowy bez wypowiedzenia (za naruszenie podstawowych
    obowiązków). Prawo do rozwiązania umowy w tym trybie ma strona
    najpóźniej w miesiąc po otrzymaniu informacji o złamaniu podstawowych
    obowiązków:
    a. Z winy pracodawcy - może to być np. nieterminowa wypłata
    wynagrodzenia.
    b. z winy pracownika - np. niestawienie się w pracy.

    Istnieją jeszcze egzotyczne przypadki - np. zmiana miejscowości
    zamieszkania w związku z przeprowadzką małżonka.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-08-26 19:44:26
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy na czas okre?lony a nowa praca!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli porzuci pracę, to świadectwo dostanie (powinna) najpóźniej 15 września
    (czy 7 dni później), bo wówczas umowa zostanie rozwiązana zgodnie z
    wypowiedzeniem. Pozostanę kwestia, co będzie w świadectwie pracy.

  • 8. Data: 2003-08-26 21:01:50
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    W artykule bigh33$btr$...@i...gazeta.pl,
    niejaki(a): Robert Tomasik z adresu <r...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > września (czy 7 dni później), bo wówczas umowa zostanie rozwiązana
    > zgodnie z wypowiedzeniem. Pozostanę kwestia, co będzie w świadectwie

    Nie ma obowiazku przedstawiania wszytskich swiadectw pracy u nowego
    pracodawcy. To kwestia uprawnien pracowniczych - glownie urlopu i innych
    zalezacych od stazu. Jesli pracowala w tej firmie np. 3 miesiace i jest to
    okres, ktory nie jest specjalnie istotny w calym stazu pracy to w czym
    problem? To kwestia indywidualnej sytuacji i zastanowienia sie co jest
    bardziej wartosciowe.

  • 9. Data: 2003-08-27 06:50:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Aug 2003 21:44:26 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> zakodował:

    >Jeśli porzuci pracę, to świadectwo dostanie (powinna) najpóźniej 15 września

    Z jakiej okazji? Podaj przepis. Nie przyjście do pracy bez
    usprawiedliwienia POZWALA pracodawcy rozwiązać umowę za naruszenie
    podstawowych obowiązów, ale nie zmusza do tego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-08-27 07:53:36
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Kaizen wrote:

> [...]
    > usprawiedliwienia POZWALA pracodawcy rozwiązać umowę za naruszenie
    > podstawowych obowiązów, ale nie zmusza do tego.

    Umowa na czas określony wygasa 7 września a pracodawca ma tydzień na
    wydanie świadectwa pracy. Mam cytować paragrafy?