  • 31. Data: 2020-11-08 01:40:31
    Temat: Re: Wszystko będzie zamknięte
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-07, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    > Koszty :) Po co czyścić brudne, a potem brudzić?

    Brudzenie podbić może cenę.

    > Nie przedstawię Ci dowodów naukowych, to są moje doświadczenia, których nie
    > uznaję za "pewnik", ale nazbyt często się sprawdzały.

    > Może poteoretyzujmy - warzywo rośnie w ziemi więc powierzchnia zewnętrzna
    > warzywa (skórka) ma kontakt z ziemią, zaś owa powierzchnia ewoluowała miliardy
    > lat by chronić warzywo przed atakami z zewnątrz. Zapewne skórka warzywa ma swój

    Z tymi miliardami lat bym trochę uważał :)

> [...]
    > pokarmowy, a też i przez ludzką skórę. Zatem mikrobiom ludzki i ten w
    > warzywach jest w dużej części wspólny, bo wszystko ewoluowało razem...
    >
    > Warzywo pokryte ziemią to zestaw:
    > - warstwa naturalnego otoczenia warzywa (ziemia)
    > - bardzo duża część nienaruszonej warstwy zewnętrznej warzywa (skórka)
    > - w większości naturalny mikrobiom na granicy warstw.
    >
    > Mycie usuwa ziemię, usuwa mikrobiom żyjący w ziemi oraz na granicy warstw
    > i wykonywane jest przemysłowo zapewne pod ciśnieniem, zatem może naruszać w
    > nieznanym stopniu warstwę zewnętrzną warzywa...

    Bardziej bym się obawiał mycia z powodu, że to dodatkowy krok w
    produkcji gdzie łatwo można dowalić chemii, np. środków grzybobójczych,
    czy jakiś "wosków" powodujących, że roślina wolniej traci wodę.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2020-11-08 12:45:13
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 06.11.2020 o 14:54, _Master_ pisze:
    > Ty to Animka masz problemy.
    >
    > A wiesz co najlepiej działa w lokdałnie?
    >
    > 30% spadek ludzi pracujących.
    >
    > Mówimy o 30% z 20 milionów
    >

    > Kościoły sklepy i demonstracje to PRYSZCZ.

    problem jest taki, że nikt, nawet premier Mateusz Morawiecki, nie wie
    jaka będzie ta narodowa kwarantanna;

    kto wymyśla branże które muszą być zamknięte ?
    Po co w sklepach są te plexi szyby, jeśli klient i tak stoi obok tej
    szyby i gada przez maskę z kasjerem ?
    Po co sprzedawcy mają rękawiczki (nie wszyscy), jesli złapią wirusa na
    rękawiczce i przenoszą tego wirusa na przedmioty przez siebie dotykane,
    a dotykają każdego bo muszą zeskanować.
    Inna sprawa, że w pokojowej temperaturze wirus na opakowaniach ,
    papierach utrzymuje się do kilku dni
    https://www.bing.com/search?q=ile+wirus+przeżywa+na+
    przedmiotach

    ale ktoś musi tego wirusa tam pozostawić.
    kasjer w sklepie po każdym kliencie powinien dezynfekować ręce,
    rękawiczki lub najlepiej wymieniac rękawiczki na nowe. Wtedy będzie to
    miało sens.
    To samo w banku, jesli ktoś idzie po gotówkę, kasjer dotyka wielu
    banknotów, na 10% z nich może być wirus, powinien za każdym razem
    dezynfekować ręce.

    Dobry przykład w punktach pobrań krwi:
    1 pacjent = 1 para rękawiczek.

    Avast.

  • 33. Data: 2020-11-08 14:33:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-11-08 o 12:45, Henryk Hajdan pisze:

    > problem jest taki, że nikt, nawet premier Mateusz Morawiecki, nie wie
    > jaka będzie ta narodowa kwarantanna;
    >
    > kto wymyśla branże które muszą być zamknięte ?

    Skąd w ogóle sugestia, że te decyzje są przemyślane?

  • 34. Data: 2020-11-08 15:17:59
    Od: r...@o...pl

    W dniu niedziela, 8 listopada 2020 12:45:33 UTC+1 użytkownik Henryk Hajdan napisał:

> [...]
    > kasjer w sklepie po każdym kliencie powinien (...)
    > rękawiczki lub najlepiej wymieniac (...) Wtedy będzie to

    Logika, racjonalizm, spostrzegawczość - widzisz, potrafisz ocenić, wyciągasz
    logiczne wnioski - czyli myślisz - gratuluję :) Wystarczy komplementów? :)

    Co dalej? Może pytanie: jak oceniasz szanse jakiegokolwiek powstrzymania
    zakażeń, gdy widzisz to czego część tu opisałeś?

    Dalsze pytanie - jak te szanse ocenili autorzy tych przepisów? Nie wierzę
    w brak jakiejkolwiek analizy, nie wierzę, że autorzy tych analiz i tych
    przepisów nie dostrzegali tego o czym piszesz, bo przecież chodzą do sklepów,
    spotykają się ze sobą, mają doradców epidemiologów, ludzi inteligentnych i
    wykształconych...

    Próbuję sobie wytłumaczyć to wcielając się w rządzących: więc zróbmy "coś",
    no i rzucamy pomysły, pytamy "ekspertów", pomysły analizujemy i odsiewamy.
    Kryteria wszelakie, od skutków medycznych, po społeczne i również polityczne.
    Jest lista pomysłów - robimy analizę ich skuteczności, robimy bilans strat
    i zysków. I co? I prawie nic, bo nie przerabialiśmy tego, bo nie jesteśmy
    Chinami i nie wyprowadzimy wojska na ulicę, a podsumowując pomysły realne
    wychodzi, że po prostu nie wiemy co z nich wyjdzie... Ale, uwaga: naiwnie, ba,
    świadomie naiwnie liczymy, że "może to coś da" - więc bierzemy i wprowadzamy...

    Zapewne na liście owych pomysłów był pomysł właściwy i skuteczny - patrz: wirus
    Ebola - Ebola zakaża inaczej, trzeba się nieco postarać o zakażenie - ale
    walczy się z nią stosując najcięższą artylerię, totalną izolację, kontrolę,
    kwarantannę każdej zagrożonej strefy. Wykonalne w skali kraju? Pewnie tak, ale
    jakim kosztem?

    Czy ja bronię rządzących? Dobre pytanie... Z ich totalnego ganienia zacząłem
    przechodzić na próbę ich zrozumienia, ale w tym rozumieniu się gubię - bo czy
    można było zrobić to lepiej, czy można było uniknąć absurdów? Czy zawalony
    został "początek"? Czy w ogóle mieliśmy jakąkolwiek szansę by ograniczyć
    zakażenia? Czy rządzący mogli rządzonym przedstawić wszystko inaczej, bardziej
    zrozumiale, bardziej wiarygodnie, bardziej ich uświadomić?
    Uwaga: na te pytania odpowie historia i analizujący tę historię naukowcy i inni
    specjaliści, ale za dziesiątki lat...

    Narzekaczom na "nienosząych maseczek" odpowiadam tak: a czy ktoś zakładał, że
    "każdy się podporządkuje"? Komu w historii ludzkości udało się edyktem,
    rozporządzeniem, bullą, prawem, ogłoszeniem zmusić każdą jednostkę ludzką do
    podporządkowania się? (wg mnie tylko jednemu się udało, i nie był człowiekiem
    i to wcale nie jest to Stwórca). Czy w przypadku takiej pandemii bez
    podporządkowania się każdej jednostki jest jakaś szansa jej ograniczenia?

    No i szum medialny, szum generowanych przez tzw. "ekspertów" pieprzących co
    popadnie, potem wycofujących się z tego - i szum "copywriterów", a nie
    dziennikarzy - przecież treści na portalach informacyjnych nie pochodzą od
    dziennikarzy, tylko w większości od szarych "copywriterów" których zadaniem
    jest zadbanie o poczytność portalu...

    Nie znam środowiska naukowego - ale wielu zapewne doskonałym w swym fachu
    naukowcom, lekarzom itp powiedziałbym jedno: "ugryź się 10 razy w język, zanim
    palniesz coś co pójdzie w świat, a potem się z tego wycofasz, albo zostaniesz
    źle zrozumiany, bo z siebie zrobisz idiotę z siebie, a ludziom zrobisz krzywdę,
    a jak nie wiesz co powiedzieć, to milcz jak grób i rób swoje"

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 35. Data: 2020-11-08 16:30:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-04 o 17:39, Animka pisze:
    > Wszystko będzie zamknięte oprócz sklepów i kościołów.
    >
    > Jaka jest różnica zarażenia się np. w kinie, a kościele?
    >
    > - Epidemia jest fundamentalnym zagrożeniem dla tysięcy istnień ludzkich.
    > Brońmy nasze mamy, dziadków, ale i chrońmy się sami - apelował Mateusz
    > Morawiecki.

    W kościele jest widno a w kinie ciemno.
    Różne rzeczy po ciemku mogą się zdarzyć.

  • 36. Data: 2020-11-08 19:27:34
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-08 o 16:30, t-1 pisze:

    > W kościele jest widno a w kinie ciemno.
    > Różne rzeczy po ciemku mogą się zdarzyć.

    Tak było zawsze i tak jest dzisiaj.

    Ostatnio zamknęli kościół na Sadybie przy ul. Goraszewskiej, bo ksiądz
    zaraził się koronowirusem. Ciekawa jestem ile osób zdążył zarazić.

    --
    animka

  • 37. Data: 2020-11-09 12:33:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 8 Nov 2020 06:17:59 -0800 (PST), r...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > zakażenia? Czy rządzący mogli rządzonym przedstawić wszystko inaczej, bardziej
    > zrozumiale, bardziej wiarygodnie, bardziej ich uświadomić?

    Od marca na pewno było dość czasu żeby przygotować szpitale, sprzęt i
    personel. Nie musieliby teraz tego robić na łapu-capu. Przede wszystkim
    powinien funkcjonować centralny system pozwalający monitorować zajętość
    łóżek w poszczególnych szpitalach, żeby karetki nie jeździły godzinami od w
    poszukiwaniu wolnego miejsca. Podobno część respiratorów jest ciągle wolna,
    ale dziwnym trafem karetki stoją pod szpitalami i czekają, kiedy ktoś umrze
    i zrobi się wolne łóżko.

    Do tego jednak trzeba kogoś kompetentnego, a takich wśród misiewiczów
    próżno szukać. O wiele lepiej szło im przepychanie Maliniaka na drugą
    kadencję i negocjowanie dostępu do koryta, zwane rekonstrukcją rządu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 38. Data: 2020-11-09 12:40:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 6 Nov 2020 14:00:03 -0800 (PST), r...@o...pl napisał(a):

    > A już poważniej - znam to doskonale i borykam się z tym od lat - np surowe
    > warzywa, nawet te "ekologiczne", np. brokuły, kalafior, seler naciowy, marchew,
    > cytrusy typu pomarańcze, a kiwi to szczególnie - wszystko to działa na mnie
    > niemal jak trucizna.

    Może warto o tym porozmawiać z lekarzem, bo Twój organizm zwyczajnie czegoś
    nie toleruje.

    Nawisem mówiąc, "ekologiczna" żywność w zasadzie niczym się nie różni od
    "przemysłowej", co już dawno zbadali uczeni:

    https://natemat.pl/182421,zywnosc-organiczna-fanaber
    ia-dla-bogatych-czy-klucz-do-zdrowia#

    <<Czy organicznym obiadem najemy się bardziej?

    Na to pytanie odpowiedzieli kilka lat temu naukowcy z Stanford University
    badania zatytułowanego "Czy żywność organiczna jest bezpieczniejsza lub
    zdrowsza niż jej tradycyjne odpowiedniki?".

    W podsumowaniu napisano wprost, że nie znaleziono dowodów na to, że żywność
    organiczna dostarcza organizmowi więcej substancji odżywczych niż
    "normalne" jedzenia. Jednocześnie zauważono, że organiczna dieta może w
    zmniejszać ryzyko kontaktu z pozostałościami pestycydów i bakterii
    odpornych na antybiotyki. Jak dodano, po zbadaniu dorosłych stosujących
    różne diety - nie stwierdzono istotnych różnic w ich organizmach.

    Niemal identyczne wnioski przedstawili autorzy tegorocznego badania,
    przeprowadzonego na włoskim Uniwersytecie Basilicata. Po porównaniu
    organicznych i "nieorganicznych" produktów pochodzenia zwierzęcego, takich
    jak nabiał, jajka i mięso, stwierdzono, że ,,badania naukowe nie wykazują,
    by produkty ekologiczne były bardziej pożywne i bezpieczniejsze niż
    konwencjonalna żywność".

    Jeśli dać wiarę naukowcom ,,zdrowa żywność" nie sprawi, że gwałtownie
    poprawi się nasze zdrowie. W ekstremalnych przypadkach może sprawić, że
    będzie dokładnie odwrotnie. Kilka lat temu organiczna paranoja w Wielkiej
    Brytanii doprowadziła do tego, że wiele osób decydowało się na droższe,
    organiczne zakupy, ale... w mniejszej ilości. Z tego powodu prawie 30 proc.
    obywateli nie było w stanie spożywać zalecanej dziennej dawki warzyw.>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 39. Data: 2020-11-09 13:48:51
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-09 o 12:33, Olin pisze:

> [...]
    > próżno szukać. O wiele lepiej szło im przepychanie Maliniaka na drugą
    > kadencję i negocjowanie dostępu do koryta, zwane rekonstrukcją rządu.

    Dlaczeni nikt z karetki nie zadzwoni na jakiś odpowiedni numer telefonu
    i ktoś kompetentny powie do którego szpitala karetka ma jechać.
    Widocznie jeszcze nie zrobili specjalnej linii tel. dla karetek i
    dlatego karetki jeżdżą "w ciemno" nie wiedząc czy w danym szpitalu
    przyjmą czy nie, a to powinna być decyzja odgorna-"proszę jechać do
    szpitala takiego a takiego".

    --
    animka

  • 40. Data: 2020-11-09 14:25:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Nov 2020 13:48:51 +0100, Animka napisał(a):

    > Dlaczeni nikt z karetki nie zadzwoni na jakiś odpowiedni numer telefonu
    > i ktoś kompetentny powie do którego szpitala karetka ma jechać.

    Bo takiego numeru nie ma.

    > to powinna być decyzja odgorna-"proszę jechać do
    > szpitala takiego a takiego".

    Do szpitali wkraczają żołnierze WOT, więc wszystko bez wątpienia się
    odmieni, tylko wątpię, czy na lepsze. Dyrektorzy szpitali nie są
    zachwyceni, ale władza ludowa zawsze wiedziała lepiej.

    https://www.rp.pl/Rzad-PiS/201109654-Dyrektorzy-nie-
    chca-zolnierzy-WOT-w-szpitalach.html

    "Żołnierze WOT mają swoje działania rozpocząć już w poniedziałek. Dowództwo
    WOT twierdzi, że chęć do współpracy z wojskiem zadeklarowało ponad 300
    placówek.

    Tymczasem 140 dyrektorów szpitali podpisało się pod listem Zarządu Związku
    Pracodawców Szpitali Powiatowych do ministra zdrowia Adama Niedzielskiego.

    Związek zauważa w nim, że postulował o pomoc wojska w walce z epidemią -
    ale chodziło o wsparcie techniczne lub administracyjne, w zakresie
    wyznaczonym przez dyrektorów placówek.

    Podpisani pod listem dyrektorzy szpitali zauważają, że polecenie utworzenia
    miejsca dla żołnierza, który będzie sprawozdawał liczbę wolnych łóżek, jest
    ingerowaniem w zakres i podważaniem kompetencji kierujących szpitalami
    dyrektorów.

    "Jest to też jawne i bezpośrednie wyrażenie do nich braku zaufania ze
    strony NFZ" - czytamy w liście opublikowanym przez RMF FM."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/