  • 21. Data: 2004-08-30 18:22:23
    Temat: Re: Weksel in blanco niejasności.
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 20:06:58 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Jaką deklaracją? Mam weksel i co mnie obchodzi, że dłużnik przynosi mi
    > deklarację wekslową z jakąś firmą A?
    > Mam to głęboko gdzieś, takoż sąd.

    Aha. czyli mówimy o przypadku, w którym weksel in blanco nie zawierał
    wskazania remitenta.

    Po pierwsze trzeba byc cieżkim durniem, żeby taki weksel podpisać.

    Po drugie faktycznie deklaracja wekslowa w takim przypadku nie działa.
    Jest nawet OSN mówiący, że błąd co do osoby remitenta nie czyni weksla
    nieważnym

    Ale po trzecie firma B wpisujac siebie jako remitenta niewiele wskóra,
    gdyż abstrakcyjnosc weksla doznaje pewnych ograniczeń. W szczególności
    dłużnik wekslowy może bronić się w odniesieniu do remitenta (ale tylko
    remitenta) zarzutami dotyczacymi stosunku podstawowego. Zgłasza zarzut
    braku podstawy faktycznej roszczenia - i koniec zabawy.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 22. Data: 2004-08-30 19:56:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Po pierwsze trzeba byc cieżkim durniem, żeby taki weksel podpisać.

    :) Sęk w tym, że nie widziałem jeszcze innych weksli in blanco.
    Ludzie podpisują co im się podstawi pod nos, łudząc się, że umowa
    wekslowa ich chroni.
    Co widać choćby na przykładzie niektórych wypowiedzi z tej grupy.

    > Zgłasza zarzut braku podstawy faktycznej roszczenia - i koniec zabawy.

    Tak? I jak go udowodni?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 23. Data: 2004-08-30 20:15:52
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 21:56:59 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > wekslowa ich chroni.
    > Co widać choćby na przykładzie niektórych wypowiedzi z tej grupy.

    A, to już problem tego co podpisał.

    > Tak? I jak go udowodni?

    Wszystkimi dostepnymi środkami dowodowymi. Np skaładjąc na tę okoliczność
    zeznanie i przedstawiając deklarację wekslową wskazującą że weksel
    wręczony został firmie A. A wtedy piłeczka po stronie firmy B. niech
    wskaże podstawę swego roszczenia.

  • 24. Data: 2004-08-31 05:52:34
    Od: "Andrzej Milewski" <madler@bezśmieci.poczta.onet.pl>

    > Aha. czyli mówimy o przypadku, w którym weksel in blanco nie zawierał
    > wskazania remitenta.
    >
    > Po pierwsze trzeba byc cieżkim durniem, żeby taki weksel podpisać.

    Takie weksle to jest normalna praktyka w branży w której działam.
    Konkretnie rządają takich weksli jako zabezpieczenie kredytu hurtownie
    komputerowe np. Techdata, ABC Data.
    Nie byłem świadomy skutków podpisania takiego weksla, moje wątpliwości
    zrodziły się po kilku bankructwach w tej branży. W padającej firmie różne
    rzeczy się dzieją, w zasadzie nie wiadomo gdzie leżą te weksle.

    > Po drugie faktycznie deklaracja wekslowa w takim przypadku nie działa.
    > Jest nawet OSN mówiący, że błąd co do osoby remitenta nie czyni weksla
    > nieważnym

    W takim przypadku firma rządająca podpisania takiego weksla jest
    niedouczona czy działają w złej wierze i jak by co to chcą klienta puścić
    z torbami?
    Andrzej Milewski

  • 25. Data: 2004-08-31 08:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004, Andrzej Milewski wrote:

    >+ > > 2004-08-30 18:59 , Rodrig Falkenstein rzecze:
    [...]
> [...]
    >+ W takim przypadku firma rządająca podpisania takiego weksla jest
    >+ niedouczona czy działają w złej wierze i jak by co to chcą klienta puścić

    IMHO nie musi być ani jedno ani drugie: dla "nich" taki weksel
    jest bardzo wygodny (przychodzi firma windykacyjna i mówi: "ale
    chcemy 40% prowizji" - "acha, no to wpiszemy" - zauważ że nie
    zakładam 'złej woli' w postaci wydania tego weksla z niewpisaną
    kwotą należności, ale wpisania bez pytania należności ubocznych)
    zaś ryzyko ponosisz tylko i wyłącznie ty, to co się mają nie
    swoją "kasą" przejmować ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2004-08-31 09:02:07
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > okoliczność zeznanie i przedstawiając deklarację wekslową wskazującą że
    > weksel wręczony został firmie A. A wtedy piłeczka po stronie firmy B.

    Przepraszam, ale jaki weksel? Od kiedy weksle mają numery seryjne?
    To, że wydał weksel jakiejś firmie A i podpisał z nimi deklaracja
    niewiele mnie i sąd obchodzi. Ja mam swój weksel i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 27. Data: 2004-08-31 19:24:51
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2004 11:02:07 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Przepraszam, ale jaki weksel? Od kiedy weksle mają numery seryjne?
    > To, że wydał weksel jakiejś firmie A i podpisał z nimi deklaracja
    > niewiele mnie i sąd obchodzi. Ja mam swój weksel i tyle.

    Przedstawiciel zeznaje, że ten weksel wręczono jako weksel In blanco
    firmie A, a firma B nigdy nie była jego wierzycielem. To jest tzw. zarzut
    ze stosunku podstawowego. Przedstawił swoje zeznanie i deklarację
    wekslową. Teraz Sąd ciebie pyta skąd masz ten weksel. I co zrobisz?
    złozysz fałszywe zeznania?

  • 28. Data: 2004-08-31 22:02:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Przedstawiciel zeznaje, że ten weksel wręczono jako weksel In blanco

    A po czym niby rozpoznaje ten weksel?

> [...]
    > zarzut ze stosunku podstawowego. Przedstawił swoje zeznanie i deklarację
    > wekslową. Teraz Sąd ciebie pyta skąd masz ten weksel. I co zrobisz?

    Oczywiście, że takie złożą. I co? Zostajesz w skarpetkach.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 29. Data: 2004-09-01 17:12:43
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 01 Sep 2004 00:02:07 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > A po czym niby rozpoznaje ten weksel?

    > Oczywiście, że takie złożą. I co? Zostajesz w skarpetkach.

    A czy ty byłbyś zdolny do umyślnego popełnienia przestępstwa fałszywych
    zeznań? Jeżeli tak, to nie mamy o czym rozmawiać.

  • 30. Data: 2004-09-01 17:39:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    > A czy ty byłbyś zdolny do umyślnego popełnienia przestępstwa fałszywych
    > zeznań? Jeżeli tak, to nie mamy o czym rozmawiać.

    A czy rozmawiamy o mnie czy o oszukańczych firmach, które wypełniają
    weksel in blanco jak im się podoba ?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info