  • 11. Data: 2004-08-30 14:55:11
    Temat: Re: Weksel in blanco niejasności.
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 16:47:23 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Nic mu to nie pomoże jak nie wypełni pozostałych pól.

    czy aby na pewno? Co niby może się stać?
    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 12. Data: 2004-08-30 14:55:50
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 16:49:08 +0200, Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisał:

    > Dnia Sun, 29 Aug 2004 11:51:56 +0200, Andrzej Milewski naskrobał(a):

    > koniecznie domagaj sie klauzuli na wekslu "nie na zlecenie" innego bym
    > nigdy nie podpisał.

    I dla jasności domagaj się by był na nim wpisany wierzyciel.

  • 13. Data: 2004-08-30 14:58:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    > To w takim przypadku wystarczy wykazać, że nie istnieje dług pwystawcy
    > wobec firmy B.

    Ale jak to wykarzesz, jeśli firma B będzie "uczciwa inaczej" i powie, że
    to jej wystawiłeś ten weksel jako zabezpieczenie?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 14. Data: 2004-08-30 15:39:32
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    > Ja nie mogę. Nie pozwalają mi na to moje wytatułowane na całym boku trzy
    > paski.

    To sobie tam wytatUUj słownik ortograficzny. I nie wypowiadaj autorytarnie
    bredni. Jak nie wiesz do czego słuzy deklaracja wekslowa - to milcz.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 15. Data: 2004-08-30 15:44:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    > To sobie tam wytatUUj słownik ortograficzny. I nie wypowiadaj autorytarnie
    > bredni. Jak nie wiesz do czego słuzy deklaracja wekslowa - to milcz.

    Raczej Ty milcz z tymi bredniami o deklaracji wekslowej. W prawie
    wekslowym nawet nie występuje.
    Goście jeśli mają podpisany weksel to mogą siebie wpisać, dowolną kwotę
    jaka im się zamarzy i dostaną w sądzie nakaz, polecą do komornika i
    zwindykują gościa do skarpetek.
    I żadna deklaracja mu nie pomoże.
    Takie są fakty, a ze swoim chciejstwem z deklaracjami wekslowymi to się
    schowaj w kuchni i tam je pozostaw.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2004-08-30 16:59:30
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 17:44:25 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Raczej Ty milcz z tymi bredniami o deklaracji wekslowej. W prawie
    > wekslowym nawet nie występuje.

    Pośrednio występuje. Patrz przy zarzutach ze stosunku podstawowego.

    > Goście jeśli mają podpisany weksel to mogą siebie wpisać, dowolną kwotę
    > jaka im się zamarzy i dostaną w sądzie nakaz, polecą do komornika i
    > zwindykują gościa do skarpetek.

    Wpisać sobie mogą, i nakaz też dostaną. Ale nakaz poleci z hukiem jak się
    okarze, ze wypełnili niezgodnie z deklaracją wekslową. No, chyba, że nakaz
    uzyska indosatariusz, ale tylko skończony dureń podpisuje weksel in blanco
    bez klauzuli "nie na zlecenie"

    > I żadna deklaracja mu nie pomoże.
    > Takie są fakty, a ze swoim chciejstwem z deklaracjami wekslowymi to się
    > schowaj w kuchni i tam je pozostaw.

    Prosiłem o wyzszy poziom dyskusji. Tak lekko wyżej dresa.

  • 17. Data: 2004-08-30 17:41:37
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    "Dla ważności zobowiązania wekslowego nie jest istotne, czy istniało
    zobowiązanie będące przyczyną wystawienia weksla, ani czy było ono ważne.
    Gdyby więc nawet weksel zabezpieczał transakcję z mocy prawa nieważną, to
    choć wierzyciel nie mógłby się domagać umówionej ceny np. za towar, to
    jednak weksel byłby ważny ze wszystkimi tego konsekwencjami - mógłby żądać
    zapłaty weksla.

    Każdy, kto złoży podpis na takim papierze wartościowym musi się liczyć z
    tym, że może być zobowiązany do zapłaty wobec dalszych posiadaczy weksla.

    Kredytowa funkcja weksla polega na tym, że wierzyciel udziela wystawcy
    kredytu przyjmując weksel, na którym jest napisane, że zapłata nastąpi po
    jakimś czasie od jego wystawienia (np. za dostawę towarów czy usługi). W
    operacji tej weksel jest przyjmowany zamiast pieniędzy, więc jest środkiem
    płatniczym, choć nie stanowi surogatu pieniądza. Zabezpiecza przy tym
    zapłatę wypisanej na nim sumy wekslowej. Czyni to w ten sposób, że każdy,
    kto podpisze się na wekslu, staje się dłużnikiem zobowiązanym do jego
    zapłaty (zapłaty weksla, nie zapłaty za zobowiązanie w związku z którym
    weksel wystawiono). Ponadto, na zabezpieczenie wierzytelności może być
    złożony weksel in blanco, czyli niezupełny w chwili wystawienia. Wierzyciel
    wypełni go, kiedy powstanie już zobowiązanie zabezpieczone wekslem (np.
    jeśli przedsiębiorca nie rozliczy towarów przyjętych do sprzedaży albo
    zdemoluje lokal wynajęty na biuro). Atrakcyjność weksla wiąże się też z jego
    funkcją obiegową, kiedy to jeden przedsiębiorca przenosi go na innego przez
    indos (klauzulę umieszczoną na odwrocie) i wręczenie tej właśnie osobie, na
    którą weksel przenosi. I nie ma przeszkód, by obracano tak wekslem wiele
    razy, aż do daty jego płatności.

    Żeby weksel był ważny, musi zawierać elementy przewidziane przez prawo. Poza
    tym może zawierać składniki nieobowiązkowe. Mogą to być dodatkowe
    zastrzeżenia, czyli klauzule wekslowe. Wszelkie adnotacje wolno na nim
    czynić pod warunkiem, że nie są sprzeczne z prawem wekslowym (jest to ustawa
    z 1936 r. - Dz.U. z tegoż roku nr 37, poz. 282).

    Nieważny jest weksel na okaziciela lub choćby nie wskazujący remitenta
    (wekslobiorcy, a więc tego, na rzecz którego lub na którego zlecenie - jak
    to określa ustawa - ma być dokonana zapłata).

    We własnym dobrze pojętym interesie należy weksle in blanco wystawiać na
    blankietach urzędowych. Przed podpisaniem takiego weksla wystawca
    (ewentualny dłużnik) powinien dla swego bezpieczeństwa zawrzeć z
    wierzycielem porozumienie nazywane deklaracją wekslową. Powinna ona określać
    okoliczności, w jakich weksel może być uzupełniony, a także sposób jego
    uzupełnienia. Porozumienie może być nawet ustne i wynikać z okoliczności
    towarzyszących wręczaniu weksla wierzycielowi. Ochrona polega na tym, że w
    razie udowodnienia, iż treść weksla różni się od deklaracji (dlatego lepsza
    jest pisemna), wystawca odpowiada w granicach określonych porozumieniem
    (weksel wypełniony niezgodnie z porozumieniem nie traci jednak ważności)."

    to z jakiejs strony obecnie już niedostepnej
    pzdrw
    Arek

  • 18. Data: 2004-08-30 17:59:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Milewski" <madler@bezœmieci.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cguthl$15l$1@inews.gazeta.pl...

    Deklaracja wekslowa jest wiążąca, o ile w wekslu napiszesz "nie na zlecenie"
    oraz nazwę remitenta. Wówczas remitent nie może weksla puścić w obieg
    inaczej, niż w formie cesji, więc weksla wypełnionego. Rzecz w tym, że
    deklaracja wekslowa jest umową pomiędzy wystawcą weksla, a remitentem. Jeśli
    nie zablokujesz możliwości indosowania, to remitent może wypisać weksel na
    kwotę z sufitu i niestety, jak pisze Arek, indosariusz otrzyma na podstawie
    takiego weksla tytuł wykonawczy. Nie będziesz się mógł przed sądem zasłaniać
    deklaracją wekslową, bowiem nie jest ona umową wiążącą wystawcę z
    indosariuszem.

    Oczywiście wystawca będzie miał zwrotne roszczenie cywilne na podstawie
    deklaracji wekslowej do remitenta, a nawet może go ścigać karnie za
    wystawienie dokumentu in blanko niezgodnie z umową, ale w sytuacji upadłości
    remitenta, to nie da mu to za wiele. Ustalenie samego sprawcy, czyli osoby,
    która dokument ten wypełniła może się również okazać często niemożliwe.

  • 19. Data: 2004-08-30 18:05:30
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prosiłem o wyzszy poziom dyskusji. Tak lekko wyżej dresa.

    On juz sie przyznal do 3 pasków na goleni. Za duzo wymagasz od
    gruboszyjnego.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 20. Data: 2004-08-30 18:06:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Wpisać sobie mogą, i nakaz też dostaną. Ale nakaz poleci z hukiem jak
    > się okarze, ze wypełnili niezgodnie z deklaracją wekslową. No, chyba, że

    Jaką deklaracją? Mam weksel i co mnie obchodzi, że dłużnik przynosi mi
    deklarację wekslową z jakąś firmą A?
    Mam to głęboko gdzieś, takoż sąd.

    > nakaz uzyska indosatariusz, ale tylko skończony dureń podpisuje weksel
    > in blanco bez klauzuli "nie na zlecenie"

    Może wpisać nie na zlecenie. I co mu to da skoro wpiszę siebie na wekslu
    jako wierzyciela?

    > Prosiłem o wyzszy poziom dyskusji. Tak lekko wyżej dresa.

    Już Ci mówiłem, że moje paski na ciele nie pozwalają mi na to.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info