  • 21. Data: 2021-09-17 17:06:35
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 16:27, J.F pisze:

    > Kto wie - moze trzeba bedzie to zrobic.
    >
    > Ciekawe, co na to unijne przepisy.

    Nie wiem, ale póki co unia nas politycznie wspiera w tym kryzysie.
    Oczywiście do czasu aż nasi politycy to spierdolą.
    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-09-17 17:13:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 15:22:28 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Czeczeńców wpuściliśmy 100 tysięcy

    A jak Łukaszenka dowiezie ze dwa miliony? A jak 3? A twoje osiedle
    zostanie slumsem arabskim? Pytałem ile wpuścimy ale wolałeś przezornie
    nie odpowiadać :) No, weź i powiedz nam gdzie leży twoja granica,śmiało.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2021-09-17 17:16:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 17:06:35 +0200, Shrek wrote:

    > Nie wiem, ale póki co unia nas politycznie wspiera w tym kryzysie.

    Przestali im sie uchodzcy podobac?

    > Oczywiście do czasu aż nasi politycy to spierdolą.

    Ja tam nie wiem, ale
    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/prawa-i-obow
    iazki/prawa/

    "ROZPORZĄDZENIE UE NR 604/2013 tzw. DUBLIN III

    W toku postępowania o udzielenie ochrony międzynarodowej Szef Urzędu
    do Spraw Cudzoziemców bada, czy nie zachodzą przesłanki do przekazania
    cudzoziemca do Państwa Członkowskiego Unii Europejskiej
    odpowiedzialnego za rozpatrzenie jego wniosku o udzielenie ochrony
    międzynarodowej. [...]

    Czekaja az sie z Unii wymeldujemy, i wtedy to bedzie nasz problem ?
    :-)

    J.

  • 24. Data: 2021-09-17 17:16:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 17:04, J.F pisze:

    > 2. podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    > zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej),

    Lub zgłosić wniosek komendantowi placówki do której ich odstawiono.
    Spodziwam się zaraz że padnie argument, że nie jest napisane że
    komendant musi wniosek przyjąć, albo nie okrślono że nie może go na
    przykład zgubić albo przekazać na przykład hydraulikowi co przyjechał
    kibel przepchać,

    > A ma prawo nie dopuscic?

    Ciekawe pytanie. Jeśli można przez pełnomocnika to nie widzę podstaw do
    odmowy. Ale czy można i jak się takiego pełnomocnika ustanawia to nie
    wiem. Choć nie bardzo widzę sens jak są już w polsce. Choć z drugiej
    strony wiadomo, że lepiej unikać spotań z funkcjonariuszami - nawet
    obywatele wolą unikać, bo można życie stracić to co dopiero uchodźcy.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2021-09-17 17:23:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 17:16, J.F pisze:

    > Przestali im sie uchodzcy podobac?

    No chyba za dużo bogactwa im skapnęło;)

> [...]
    > międzynarodowej. [...]
    >
    > Czekaja az sie z Unii wymeldujemy, i wtedy to bedzie nasz problem ?

    Jak się wymeldujemy to po prostu ich nie przyjmiemy i chuja nam zrobią.
    Za to będą "uchodźcy" w drugą stronę, bo tu będzie wtedy takach chujnia
    jak za komuny, tylko lepiej będziemy widzieć w jak czarnej dupie jesteśmy.

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2021-09-17 17:31:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 15:49:10 +0200, Shrek napisał(a):

    > Przepraszam - czy ty nawołujesz do łamania konwencji?

    Tak, nawołuję do łamania konwencji ponieważ konwencja została przyjęta w
    pewnych określonych warunkach a one uległy znaczniej zmianie. Kiedy ją
    przyjmowano, większości ludzkości dobrze było w swoich grajdołach a tej
    części której nie było dobrze nawet do głowy nie przychodziła emigracja.
    Tej z kolei której przyszła, nie było na nią stać. Obecnie mamy
    internet, nawet wsioki ze środka Afryki wiedzą że w Europie jest fajno a
    nawet wiedzą gdzie iść i jak jechać by tam dotrzeć. Stąd znaczny wzrost
    migracji i wykorzystywanie jej do destabilizacji niewygodnych sąsiadów
    jak to robi Turcja czy Białoruś. A będzie gorzej jak wzrosną temperatury
    i woda wyschnie. Mamy więc do wyboru łamanie konwencji lub jej
    wypowiedzenie lub stany pośrednie jak przyjmowanie części uchodźców
    której nie udało się złapać i jednoczesne kroki polityczne zmierzające
    do jej przebudowy.
    Elity europejskie stoją w ryzykownym rozkroku między szczytnymi
    humanitarnymi hasłami a obniżką stopy życiowej swoich społeczeństw na
    skutek kosztów utrzymania migrantów czy obniżenia stabilności społecznej
    na skutek przestępczości generowanej przez nieasymilujące się tłumy.
    Dylemat niezły, że przypomnę wpadkę Merkel sprzed paru lat. Dodatkowo
    uchodźca uchodźcy nie równy. Ukraińcy w liczbie miliona czy dwóch
    wtopili się bezkolizyjnie. Milion czy dwa mahometan to szariat,
    kontestacja prawa cywilnego, zabójstwa ateistów czy krytyków islamu,
    gwałty na kobietach, żądania przebudowy społecznej. A mnie wygodnie ze
    starą, wam chyba też?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2021-09-17 17:53:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, nawołuję do łamania konwencji ponieważ konwencja została przyjęta w
    > pewnych określonych warunkach a one uległy znaczniej zmianie.

    Więc należy ją wypowiedzieć lub zorganizować nowelizację. Rozumiem, ze
    na przykład konstytucja też została przyjęta w określonych warunkach.
    Warunki się zmieniły (obecna władza ma inny ogląd na państwo) więc już
    nie obowiązuje - no bo chyba nie chcesz żeby znów tusk rządzil i kradł -
    prawda? No albo te wszystkie bzdury o odpowiedzalności urzędników i
    funkcjonariuszy - one były twoerzone z myślą o tamtych a nie o nas!

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-09-17 18:57:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 17:53:21 +0200, Shrek napisał(a):

    > Więc należy ją wypowiedzieć lub zorganizować nowelizację.
    Toć tak piszę :)
> [...]
    > prawda? No albo te wszystkie bzdury o odpowiedzalności urzędników i
    > funkcjonariuszy - one były twoerzone z myślą o tamtych a nie o nas!
    Źle rozumiesz. Ale cię nie będę prostował, trud daremny.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2021-09-17 19:07:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Toć tak piszę :)

    Nie - ty piszesz żeby ją łamać.

    > Źle rozumiesz. Ale cię nie będę prostował, trud daremny.

    Domyślam się. Rozumiem że jak to u was "to jest zupełnie wyjątkowa
    sytuacja" coś na kształt tego jak się ksiedzu córka puści i trzeba do
    kliniki;)

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-09-17 19:21:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 19:07:30 +0200, Shrek napisał(a):

    > Domyślam się. Rozumiem że jak to u was "to jest zupełnie wyjątkowa
    > sytuacja" coś na kształt tego jak się ksiedzu córka puści i trzeba do
    > kliniki;)

    Wiedziałem że nic nie pojmiesz...
    --
    Jacek