  • 181. Data: 2021-09-20 21:40:49
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 18:51:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale sprawa została ujawniona i tak się teraz nie za bardzo da. Nie wiem
    > jak obecnie, ale wcześniej Niemcy byli zainteresowani przyjęciem
    > uchodźców i rożnie kombinowali. Mówiło się o tym, że ich służby
    > specjalne organizowały właśnie te kryzysy na południowej granicy, by pod
    > płaszczykiem ratowania całej UE zająć się uchodźcami. Chodziło właśnie o
    > to, że nie mogą sobie sami polityki imigracyjnej organizować, bowiem są
    > w Schengen.

    Ale czy o to chodzi?
    Bo niby czemu jakis uchodzca mialby byc na liscie niepozadanych?

    A potem nasze polskie przyklady - Rosjanin "porywa" swoje wlasne
    dziecko w Szwecji, a Polsce przyznajemy mu ... azyl ?

    Szwedzi nie umieszcili na liscie niepozadanych ?

    Ale co - tak im zle bylo w Niemczech ?

    Pracowac kazali czy co ?

    J.

  • 182. Data: 2021-09-20 21:57:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 18:45:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O ile dobrze ogarniam, to już mamy znalezione cztery trupy.

    No to 4 trupy.

    > Polska ich praw przestrzega. To, że dziennikarze czytają wybiórczo
    > Konwencję i na siłę kręcą aferę tego faktu nie zmienia.

    A co - Polska im udostepnila pomoc prawna ?
    Dawalem Ci linka do oficjalnych polskichh stron.

    > Idzie zima i jak
    > Białoruś będzie pompować do siebie "uchodźców", a Unia Europejska
    > przyblokuje granicę, to niestety ofiar może być znacznie więcej. Już
    > teraz bez odpowiedniego sprzętu i umiejętności przetrwanie nocy w lesie
    > może być problemem, a cieplej nie będzie.

    Lato w Afganistanie gorace, ale zimy w gorach nie sa mrozne ?

    > Gdyby to były osoby legalnie w Polsce przebywające, to byłby to problem
    > Polski.
    Zacytujesz stosowny punkt konwencji ?

    > W opisanym stanie rzeczy mamy sytuację, w której białoruskie
    > służby specjalne realizują operacje specjalną polegająca na przerzucie
    > za pieniądze ludzi przez granicę.

    Niby wszyscy o tym wiedza, ale udowodnic trudniej, a odeslac na
    Bialorus pewnie jeszcze trudniej.
    I to wcale nie musza byc sluzby specjalne, ale tez prywatny
    interes.

    No ale wychdodzi na to, ze ich sluzby sa lepsze niz nasze,
    skoro trupy sa po naszej stronie.

    > Nie wiem - przykładowo - na ile
    > wszelkiej maści działacze zdają sobie z tego sprawę oraz ze swojej roli
    > w całej tej sprawie. Bez wątpienia jest to problem ludzkości, ale nie
    > widzę powodu, by obarczać nim naszą Straż Graniczną.

    Mowimy tylko o dzialaniu naszych organow zgodnie z przepisami prawa.
    Jak to nasze prawo wymaga.

> [...]
    > ale wydaje mi się, że pewnie takie nielegalne przekroczenia były na tyle
    > łatwe w realizacji, że Białorusini uznali, że da się na tym zarobić. Aż
    > tu nagle nasza Straż Graniczna przyblokowała ten nielegalny od samego
    > początku proceder.
    >
    > Wydaje mi się, że teraz Białoruś ma po prostu "nóż na gardle", bo z
    > jednej strony taki przywóz ludzi wymaga pewnie zaplanowania i
    > zorganizowania i oni mają "w drodze" cały szereg "uchodźców", których
    > zapewnili, że za odpowiednią opłatą znajdą się w Niemczech. Aż tu nagle

    A nie wzieli oplaty z gory ?

    > powstał problem. Białorusini na siłę próbują za pośrednictwem mediów
    > przekonać społeczność, że to zamknięcie granicy jest problemem,
    > zapominając, że problemem jest zorganizowanie nielegalnego przekraczania
    > granicy przez służby tego kraju, a reszta skutkiem tego.

    No to jeszcze powiedz co bedzie, jak taki uchodzca podejdzie na
    przejscie graniczne i tam poprosi o azyl.

    Przy czym ... na razie sie mowi o ludziach z Iraku, fala z
    Afganistanu jeszcze nie dotarla ?

    J.

  • 183. Data: 2021-09-20 22:36:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 21:40, J.F pisze:

    > Ale czy o to chodzi?
    > Bo niby czemu jakis uchodzca mialby byc na liscie niepozadanych?

    Przykładowo, bo popełnił przestępstwo nielegalnego przekroczenia granicy.

    > A potem nasze polskie przyklady - Rosjanin "porywa" swoje wlasne
    > dziecko w Szwecji, a Polsce przyznajemy mu ... azyl ?

    Tylko trzeba by było znać szczegóły, by takie rzeczy oceniać.

    > Szwedzi nie umieszcili na liscie niepozadanych ?

    Nie wiem. Może nie.

    > Ale co - tak im zle bylo w Niemczech ?
    > Pracowac kazali czy co ?

    Zapytaj tych, co atakowali ciężarówki przed kanałem. Skąd ja mam
    wiedzieć? Stwierdzam fakt.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2021-09-20 22:44:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 21:57, J.F pisze:

    > A co - Polska im udostepnila pomoc prawna ?

    Podasz powód, dla którego mamy udzielać pomocy prawnej przebywającym na
    zaproszenie Białorusi na terenie tamtego kraju uchodźcom? Przecież to by
    była ingerencja w ich wewnętrzne sprawy.

    > Dawalem Ci linka do oficjalnych polskichh stron.

    No i?

    > Lato w Afganistanie gorace, ale zimy w gorach nie sa mrozne ?

    Tylko mało kto pewnie je spędza w lesie.

    > Zacytujesz stosowny punkt konwencji ?

    W jakim sensie? To mamy już zajmować się wszystkimi uchodźcami na całym
    świecie?

> [...]
    > specjalne, ale tez prywatny interes. No ale wychdodzi na to, ze ich
    > sluzby sa lepsze niz nasze, skoro trupy sa po naszej stronie.

    Równie dobrze mogą tych po swojej stronie nie ujawniać. Zresztą co za
    różnica, po której stronie ci ludzie umierają?

    > Mowimy tylko o dzialaniu naszych organow zgodnie z przepisami prawa.
    > Jak to nasze prawo wymaga.

    No to zawracają i już. W czym widzisz problem?

    > A nie wzieli oplaty z gory ?

    Pewnie tak,. tyle, że teraz maja dużo tych uchodźców u siebie. inne
    kraje ich przyjąć nie chcą, a idzie zima. Będą musieli ich albo odesłać
    samolotami do ojczyzny, albo się nimi zaopiekować.

    > No to jeszcze powiedz co bedzie, jak taki uchodzca podejdzie na
    > przejscie graniczne i tam poprosi o azyl.

    Przyjmie się wniosek i będzie sobie czekał na Białorusi na rozpatrzenie.
    Osobiście nie widzę powodu do pozytywnego rozpatrzenia wniosku uchodźcy
    afgańskiego z Białorusi. W końcu nikt mu tam nie kazał lecieć i co do
    zasady nic mu tam nie grozi.

    > Przy czym ... na razie sie mowi o ludziach z Iraku, fala z
    > Afganistanu jeszcze nie dotarla ?

    Irackiego też.

    --
    Robert Tomasik

  • 185. Data: 2021-09-20 23:08:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 22:44:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podasz powód, dla którego mamy udzielać pomocy prawnej przebywającym na
    > zaproszenie Białorusi na terenie tamtego kraju uchodźcom? Przecież to by
    > była ingerencja w ich wewnętrzne sprawy.

    Jakbysmy wielokrotnie nie ingerowali. Oni chca obywateli bic, my
    krzyczymy "tak nie wolno". oni chca, aby wszyscy chwalili wodza, my
    finansujemy propagande itp.

    Ale mowa o tych, co przebywaja na terytorium Polski.

    > No i?

    No i mozesz sobie przeczytac jakie prawa ma uchodzca.

    > Tylko mało kto pewnie je spędza w lesie.

    Ale jakies pojecie powinni miec.

    > W jakim sensie? To mamy już zajmować się wszystkimi uchodźcami na całym
    > świecie?

    Wystarczy tymi przebywajacymi w Polsce ... nawet nielegalnie.

    > Równie dobrze mogą tych po swojej stronie nie ujawniać. Zresztą co za
    > różnica, po której stronie ci ludzie umierają?

    Ze rzad klamie z tym skutecznym pilnowaniem granicy.

    I ty tez, jak piszesz, ze to problem Bialorusi.

    > No to zawracają i już. W czym widzisz problem?

    A powinni chyba inaczej.

    > Pewnie tak,. tyle, że teraz maja dużo tych uchodźców u siebie. inne
    > kraje ich przyjąć nie chcą, a idzie zima. Będą musieli ich albo odesłać
    > samolotami do ojczyzny, albo się nimi zaopiekować.

    Albo wycisnac ostatniego dolarka za pobyt w cieplym miejscu lub na
    bilet powrotny.
    A bilety w ogole byly w jedna strone?

> [...]
    > Osobiście nie widzę powodu do pozytywnego rozpatrzenia wniosku uchodźcy
    > afgańskiego z Białorusi. W końcu nikt mu tam nie kazał lecieć i co do

    wiec czekamy, az go Bialorus odesle do Afganistanu?

    J.

  • 186. Data: 2021-09-20 23:19:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 22:36:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przykładowo, bo popełnił przestępstwo nielegalnego przekroczenia granicy.

    Ale tp dopiero za drugim razem.
    Dlacego nie mogliby przyjac za pierwszym?

    > Tylko trzeba by było znać szczegóły, by takie rzeczy oceniać.

    > Nie wiem. Może nie.

    Moze nie. Na pewno nie od razu, wiec problem bedzie w przyszlosci.

    A u nas przebywa ... na podstawie szwedzkiej wizy szengenskiej :-)

    > Zapytaj tych, co atakowali ciężarówki przed kanałem. Skąd ja mam
    > wiedzieć? Stwierdzam fakt.

    Ale oni to z tych, co oficjalnie do Niemiec przyjechali, czy z tych,
    co sie nielegalnie do Francji czy Holandii dostali ?

    Poza tym skoro Niemcy chcieli, to mogli im szengenska wize wystawic.

    Zakladajac, ze na zadna inna czarna liste wczesniej nie trafil, a niby
    czemu mialby trafic, jesli to pierwsza ucieczka z kraju.

    J.

  • 187. Data: 2021-09-21 07:10:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 23:08, J.F pisze:

> [...]
    > finansujemy propagande itp.
    >
    > Ale mowa o tych, co przebywaja na terytorium Polski.

    To im udzielamy pomocy zawracając z granicy. Inaczej nie mają żadnej
    szansy zostać tu uchodźcą.

    > No i mozesz sobie przeczytac jakie prawa ma uchodzca.

    Przeczytaj konwencję - całą. A nie tylko wygrane fragmenty.

    > Wystarczy tymi przebywajacymi w Polsce ... nawet nielegalnie.

    Tymi się zajmujemy. Odsyłamy ich do kraju, z którego przyszli.

    > Ze rzad klamie z tym skutecznym pilnowaniem granicy.

    Nie da się wszystkich przestępców złapać. Podobnie na granicy możemy
    prostu zwiększyć procent zawracanych.

    > I ty tez, jak piszesz, ze to problem Bialorusi.

    Skoro bez wizy ich wpuścili.

    > A powinni chyba inaczej.

    To znaczy jak?

    > Albo wycisnac ostatniego dolarka za pobyt w cieplym miejscu lub na
    > bilet powrotny.
    > A bilety w ogole byly w jedna strone?

    Nie wiem, ale sądzę, że tak.

    > wiec czekamy, az go Bialorus odesle do Afganistanu?

    Albo uznają za uchodźców u siebie. Zaopiekują się itd. Czemu akurat Polska?

    --
    Robert Tomasik

  • 188. Data: 2021-09-21 08:31:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 07:10:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To im udzielamy pomocy zawracając z granicy. Inaczej nie mają żadnej
    > szansy zostać tu uchodźcą.

    Ale ma byc pomoc prawna zgodna z konwencja, a nie taka, jaka sobie
    wymyslisz.
    I jak widac - nie "z granicy", tylko z juz terytorium Polski, czasem
    kawalek od granicy.

    A wladze juz nawet tego "push-back" nie dementuja
    https://www.onet.pl/informacje/onetbialystok/kulisy-
    akcji-wobec-migrantow-wola-zostac-w-lesie-bo-boja-si
    e-sluzb/b5ef59p,79cfc278

    No coz - moze to jest strategia - wy nas zmuszacie do pilnowania
    granicy, to my was tez zmusimy. A migranci ... pospaceruja sobie, az
    zrozumieja.

    Tylko ze coraz zimniej sie robi

    > Przeczytaj konwencję - całą. A nie tylko wygrane fragmenty.

    A nie wystarczy polska oficjalna strona ?

    > Tymi się zajmujemy. Odsyłamy ich do kraju, z którego przyszli.

    A co na to konwencja ?

    > Nie da się wszystkich przestępców złapać. Podobnie na granicy możemy
    > prostu zwiększyć procent zawracanych.

    To przejda drugi raz ?

    > Skoro bez wizy ich wpuścili.

    Mogli ich i z wizami wpuscic.
    Bialorus to wolny kraj, nikt sie pyta, co turysta chce zwiedzic :-P

    > To znaczy jak?

    Zgodnie z konwencja i ustawa - ktora ciagle jeszcze nie jest
    zmieniona.

    > Nie wiem, ale sądzę, że tak.

    UK czy USA wymagalo powrotnego oplaconego :-)

    Bo taka wola uchodzcy ?

    J.

  • 189. Data: 2021-09-21 08:51:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 23:19, J.F pisze:

    > Ale tp dopiero za drugim razem.
    > Dlacego nie mogliby przyjac za pierwszym?

    Bo nie mają wizy.

    > Ale oni to z tych, co oficjalnie do Niemiec przyjechali, czy z tych,
    > co sie nielegalnie do Francji czy Holandii dostali ?

    Kto to może wiedzieć?

    > Poza tym skoro Niemcy chcieli, to mogli im szengenska wize wystawic.
    > Zakladajac, ze na zadna inna czarna liste wczesniej nie trafil, a niby
    > czemu mialby trafic, jesli to pierwsza ucieczka z kraju.

    Chyba właśnie nie i w tym był problem. Nie znam się dokładnie na tym,
    tym nie mniej to nie jest tak, ze państwo - członek Schengen - może
    sobie tak dowolnie wystawiać te wizy. Dlatego wieść operacyjna niesie,
    że Niemcy wymyślili, że "uchodźcy" na własną rękę będą się do Europy
    dostawać, a oni zbawią Europę ich przyjmując. Wtedy pozostałe państwa
    Schengen, zamiast karcić Niemców za wystawianie wiz, to będą im
    dziękować. Z tym, że nie do końca się to powiodło.

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2021-09-21 09:04:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 08:31, J.F pisze:

    > Ale ma byc pomoc prawna zgodna z konwencja, a nie taka, jaka sobie
    > wymyslisz.

    No to jest. Informujemy ich, ze tak się nie wjeżdża do nas :-)

    > I jak widac - nie "z granicy", tylko z juz terytorium Polski, czasem
    > kawalek od granicy.

    Powinniśmy ich karać, a następnie wydalać.

    > A wladze juz nawet tego "push-back" nie dementuja

    Co tu jest do komentowania.

    > No coz - moze to jest strategia - wy nas zmuszacie do pilnowania
    > granicy, to my was tez zmusimy. A migranci ... pospaceruja sobie, az
    > zrozumieja.
    > Tylko ze coraz zimniej sie robi

    I to jest problem, który będą musieli Białorusini rozwiązać, skoro
    importowali sobie "uchodźców". Zwróć uwagę, ze konwencja określa tylko
    minimalne prawa. Białoruś może sobie legalnie sprowadzić i ratować
    dowolną ilość osób, które ich prawo uzna za uchodźców.

    > A nie wystarczy polska oficjalna strona ?

    Do oceny całokształtu problemu? - nie. Dziennikarze twierdzą, ze nasza
    procedura narusza Konwencję. Tylko, że oni wycinają jeden fragmencik z
    Konwencji i nawet nie spominają, ze ona jest długa.

    > A co na to konwencja ?

    Zajrzyj :-)

    > To przejda drugi raz ?

    A i pewnie trzeci. Stąd pewne pomysł, by ich wpisywać na listy
    niepożądanych. Wówczas w żadnym kraju nie mogą - teoretycznie - dostać
    wizy.

    > Mogli ich i z wizami wpuscic.
    > Bialorus to wolny kraj, nikt sie pyta, co turysta chce zwiedzic :-P

    Dokładnie. Tylko te wizy wymyślono właśnie po to, by była jakaś kontrola
    nad tym kto wjeżdża. Ale maja prawo wszystkich przyjąć.

    > Zgodnie z konwencja i ustawa - ktora ciagle jeszcze nie jest
    > zmieniona.

    Oraz jeszcze pewnie "Prawem Boskim". Pytam konkretnie.

    > UK czy USA wymagalo powrotnego oplaconego :-)

    Nie wiem. Nigdy nie byłem.

    > Bo taka wola uchodzcy ?

    No więc nie.

    --