  • 1. Data: 2005-03-24 14:10:05
    Temat: Użycie gazu/pieprzu w samoobronie w hipermarkecie przeciwko ochroniarzom
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Wyobraźcie sobie pewną systuację.
    Robicie zakupy w hipermarkecie.
    Jesteście uczciwymi, prawymi obywatelami.
    Po zapłaceniu rachunku, odchodzicie od kasy, a tu zatrzymuje Was ochrona
    sklepu, pod zarzutem kradzierzy.
    Nie pozwalacie się dotykać, nie zgadzacie się na wejście "na zaplecze".
    Dochodzi do szamotaniny, używacie w samoobronie gazu lub pieprzu w żelu.
    Wychodzicie ze sklepu, przy wyjściu ze sklepu zatrzymuje Was policja,
    która została wezwana przez pracowników ochrony.

    Czy za użycie gazu/pieprzu w sklepie można mieć wytoczony proces?
    Jak może się coś takiego skończyć? Oczywiście dowodu kradzieży nie mają,
    bo kradzież nie miała miejsca.

    Inaczej...
    Ochrona próbuje Was zatrzymać, nie pozwala Wam wyjść ze sklepu, w
    samoobronie powalacie na glebę ochroniarzy.

    Oczywiście sytuacja jest fikcyjna, tak sobie gdybam, nie lubię "macania".
    ;-)

    zyga

  • 2. Data: 2005-03-24 14:19:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:d1ui0j$c60$1@nemesis.news.tpi.pl
> [...]
    > samoobronie powalacie na glebę ochroniarzy.
    >
    > Oczywiście sytuacja jest fikcyjna, tak sobie gdybam, nie lubię

    Ja nie rozumiem. Dlaczego od razu nie zastrzelić? Albo przynajmniej bronić
    się piłą spalinową z działu ogrodniczego?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 3. Data: 2005-03-24 14:52:15
    Od: "markus" <k...@w...pl>

> [...]
    > sklepu, pod zarzutem kradzierzy.

    > Ochrona próbuje Was zatrzymać, nie pozwala Wam wyjść ze sklepu

    w tym momencie dzwonisz po policje :)

  • 4. Data: 2005-03-24 15:53:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:
    > Wyobraźcie sobie pewną systuację.

    było już tysiące razy

    > Inaczej...
    > Ochrona próbuje Was zatrzymać, nie pozwala Wam wyjść ze sklepu, w
    > samoobronie powalacie na glebę ochroniarzy.

    Ma prawo cie zatrzymac i nie pozwolić wyjść ze sklepu.
    I ma prawo zatrzymać cię siłą jak będziesz chciał wyjść.
    I na tym ich prawo się kończy.
    Po za tym to ma prawo poprosić cię o co tylko chce
    a ty masz prawo albo sie znimi dogadac, albo czekacie na przyjazd policji.

  • 5. Data: 2005-03-24 19:13:04
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > w tym momencie dzwonisz po policje :)

    czekasz pół godziny, a policji nadal nie ma

    zyga

  • 6. Data: 2005-03-24 19:13:56
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Po za tym to ma prawo poprosić cię o co tylko chce
    > a ty masz prawo albo sie znimi dogadac, albo czekacie na przyjazd policji.

    a co z samoobroną?
    nie tą od leppera ;-)

    zyga

  • 7. Data: 2005-03-24 19:24:05
    Od: "Rekrut" <r...@i...pl>

    > a co z samoobroną?
    NIe wiem czy prawo nie traktuje ich jako mundurowych ale na pewno jęśli
    mają prawo do ujęcia Cię a ty użyjesz przeciwko nim siły to pewnie nie
    będzie dla Ciebie dobrze.
    Ale to tylko moje przemyśłenia nnie jestem pewny

  • 8. Data: 2005-03-24 19:47:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > a co z samoobroną?

    a przeciw czemu chcesz się bronić?
    Oni cię nie mają prawa dotknąć, dopóki ni spróbujesz wyjść ze sklepu.
    A potem to już trudno nazwać samoobroną.

  • 9. Data: 2005-03-24 20:09:14
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > a przeciw czemu chcesz się bronić?
    > Oni cię nie mają prawa dotknąć, dopóki ni spróbujesz wyjść ze sklepu.

    ok, w sklepie "niechcący" poleci jednemu z nich za daleko ręka
    ja odpowiadam bronię się atakiem

    > A potem to już trudno nazwać samoobroną.

    hmmm

    zyga

  • 10. Data: 2005-03-24 20:15:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > ok, w sklepie "niechcący" poleci jednemu z nich za daleko ręka
    > ja odpowiadam bronię się atakiem

    > hmmm

    Potem to "obywatelskie zatrzymanie" :)

    --