  • 1. Data: 2005-03-24 13:34:56
    Temat: Odmowa sprzedaży prądu przez monopolistę Energa
    Od: "Orka" <o...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich po raz pierwszy i zwracam się o pomoc. Mam nadzieję, że
    ktoś podpowie, co robić, bo jestem przerażona. Mieszkam z ojcem wdowcem.
    Ojciec 2 lata temu sprowadził kochankę, mieszkała za darmo, bo oboje się nie
    kwapili do dokładania do rachunków. Ja straciłam pracę, nie byłam w stanie
    sama spłacić z niczego potężnych rachunków (ojciec zostawiał włączony na noc
    telewizor, wszystkie lampy 100W non stop-w końcu nie on płaci :( )W efekcie
    dług za prąd urósł do 1200 zł, Energa zdjęła licznik. Za resztkę
    oszczędności i pożyczkę od przyjaciół pociągnęłam instalację do mojej części
    mieszkania i licznik przedpłatowy (bagatelka-prawie 800 zł) Stary licznik
    był na nazwisko ojca, nowy mam na swoje. Przy podpisywaniu umowy z Energą
    _nikt_ z urzędasów słowem się nie zająknął, że za miesiąc czy dwa _nie
    sprzedadzą mi prądu_. Nie wiem, co robić. Mam sześcioletnią córkę, obecnie
    wszytko na prąd, przedpłacałam regularnie od pół roku na swoje potrzeby 50
    zł miesięcznie. I nagle dzisiaj 2 godziny zmarnowane, nerwy, w efekcie
    zmuszono mnie do zapłacenia na poczet tamtego długu 50 zł-tylko pod tym
    warunkiem sprzedano mi prąd za te moje 50 zł :(. Energa jest monopolistą,
    czy może tak robić? Przecież nie mam żadnej alternatywy, nie mogę iść kupić
    tego prądu gdzie indziej...Czy mogą zmusić mnie do zapłacenia długu kogoś
    innego?
    Dla tych, co uważają, że powinnam spłacać, bo korzystałam. Owszem, płaciłam
    regularnie rachunki odkąd 11 lat temu zmarła moja mama. Ojciec się zupełnie
    nie interesował takimi "przyziemnymi" sprawami. Kiedy noga mi się powinęła i
    straciłam robotę, to nie wyczaruję, choćbym chciała. Dlatego założyłam
    własny licznik, aby płacić tylko za siebie i nie denerwować się, że obca
    baba korzysta, rachunki przychodzą po 240 zł a oni się na mnie oglądają, czy
    zapłacę...
    Pozdrawiam i czekam na rady.
    --
    Orka