  • Data: 2002-11-12 21:59:26
    Temat: Uprawnienia strazy miejskiej
    Od: "sly" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Nowe rozporzadzenie ministra spraw wewnetrznych i administracji (Dz.U.nr 174
    z 18.10., poz 1431) daje bardzo duze uprawnienia straznikom straży gminnych
    w zakresie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego, co pokazuje tabela
    pod tytulem: "wysokosc grzywien za poszczegolne rodzaje wykroczen przeciwko
    bezpieczenstwu i porzadkowi w komunikacji, nakladanych w drodze mandatu
    karnego",Dziwi mnie dlaczego ustawodawca dal takie uprawnienia sluzbie, w
    ktorej wiekszosc funkcjonarjuszy nie jest przygotowana do pracy stricte
    policyjnej, ale nie oto mi chodzi. Nie znalazlem nigdzie zapisu w jakich
    okolicznosciach straznik moze zatrzymac poruszjacy sie pojazd. Bo jakze
    ukarac kierujacego, zaocznie? Odnosi sie to tylko do wykroczen popelnionych
    w czasie jazdy, oczywiscie. Chcialbym sie dowiedziec w jakich
    okolicznosciach i na podstawie jakich przepisow straznik moze zatrzymac
    pojazd, bo jesli zawsze, to dla mnie jest to paranoja. Jesli kotos moze mnie
    oswiecic, to bede dozgonnie wdzieczny.

    pozdrawiam
    slY