  • 1. Data: 2003-01-13 18:20:06
    Temat: Umowa na czas nie okreslony
    Od: "Bronek" <b...@i...pl>

    Czy jeśli pracodawca chce mnie zwolnić to czy przy wypowiedzeniu musi podąć
    przyczyny swojej decyzji.

  • 2. Data: 2003-01-13 18:54:55
    Temat: Re: Umowa na czas nie okreslony
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Jeżeli jest to umowa na czas nieokreślony ( okres wypowiedzenia miesięczny
    lub trzymiesięczny) to musi być podana przyczyna wypowiedzenia.

  • 3. Data: 2003-01-13 18:56:48
    Od: "Mihau" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Bronek" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jeśli pracodawca chce mnie zwolnić to czy przy wypowiedzeniu musi podąć
    > przyczyny swojej decyzji.

    Art. 38. § 1. O zamiarze wypowiedzenia pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas
    nie określony pracodawca zawiadamia na piśmie reprezentującą pracownika zakładową
    organizację związkową, podając przyczynę uzasadniającą rozwiązanie umowy.
    § 2. Jeżeli zakładowa organizacja związkowa uważa, że wypowiedzenie byłoby
    nieuzasadnione, może w ciągu 5 dni od otrzymania zawiadomienia zgłosić na piśmie
    pracodawcy umotywowane zastrzeżenia.

    § 3. skreślony.

    § 4. skreślony.

    § 5. Po rozpatrzeniu stanowiska organizacji związkowej, a także w razie niezajęcia
    przez nią stanowiska w ustalonym terminie, pracodawca podejmuje decyzję w sprawie
    wypowiedzenia.

    Pozdrawiam

    Mihau

  • 4. Data: 2003-01-13 19:09:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 Jan 2003 19:54:55 +0100, "Tomasz"
    <t...@i...pl> zakodował:

    >Jeżeli jest to umowa na czas nieokreślony ( okres wypowiedzenia miesięczny
    >lub trzymiesięczny) to

    Chcesz powiedzieć, że jeżeli okres wypowiedzenia jest 2 tygodniowy, to
    nie może dotyczyć umowy na czas nieokreślony?? LOL

    >musi być podana przyczyna wypowiedzenia.

    Przy umowie na czas nieokreślony to się zgadza :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-01-14 08:23:55
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Mihau" <m...@w...pl> wrote in message news:avv26g$qtu$1@news.tpi.pl...
[...]

    a jak w zakładzie nie ma związków zawodowych ???

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-01-14 08:48:23
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > a jak w zakładzie nie ma związków zawodowych ???

    to sie tych art. nie stosuje :)
    chyba jasne.

    a jak dostajesz wypowiedzenie to masz 14 dni na odwolanie sie.
    obojetnie czy zwiazki sa czy nie.

  • 7. Data: 2003-01-14 08:50:48
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    w kazdej umowie o prace musi byc podana przyczyna
    wypowiedzenia jezeli pracodawca wypowiada ta umowe,
    malo tego - jasno i precyzyjnie okreslona.

  • 8. Data: 2003-01-14 11:35:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Jan 2003 09:50:48 +0100, "Krzysztof Gil"
    <k...@p...pl> zakodował:

    >w kazdej umowie o prace musi byc podana przyczyna

    W umowie - nigdy.

    >wypowiedzenia jezeli pracodawca wypowiada ta umowe,
    >malo tego - jasno i precyzyjnie okreslona.

    Nie jest to prawdą. Na czas określony (jeżeli można wypowiedzieć) ani
    na okres prubny wypowiedzenia nie trzeba uzasadniać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-01-14 11:35:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Jan 2003 09:48:23 +0100, "Krzysztof Gil"
    <k...@p...pl> zakodował:

    >a jak dostajesz wypowiedzenie to masz 14 dni na odwolanie sie.
    >obojetnie czy zwiazki sa czy nie.

    A jaki przepis ogranicza możliwość odwołania się od wypowiedzenia do
    14 dni??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-01-14 19:27:17
    Od: k...@p...pl (Krzysztof Gil)

    Kaizen <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    >
    > Nie jest to prawdą. Na czas określony (jeżeli można wypowiedzieć) ani
    > na okres prubny wypowiedzenia nie trzeba uzasadniać.

    no tak, jak sie tnie w polowie zdania to tak to wychodzi,
    chodzilo mi, ze nie w kazdej umowie, ale w przypadku kazdej umowy.

    co do zasadnosci - ciekawe, 1 raz slysze, bede musial poczytac :)

    btw: proba, nie pruba :)