  • 1. Data: 2007-09-06 07:02:08
    Temat: Umowa Dzierżawy na 8 lat i nowa na 5 lat - czy
    Od: mr_zonka <m...@g...com>

    Czy zawierajac umowa dzierzawy na 8 lat i potem na kolejne 5 lata ale
    na podstawie nowej umowy. Dziala prawo ze po 10 latach umowa jest
    zawarta na czas nie okreslony ?? Umowa jest zawierana oczywiscie z tym
    samymy najemca.

  • 2. Data: 2007-09-06 09:13:46
    Temat: Re: Umowa Dzierżawy na 8 lat i nowa na 5 lat - czy
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mr_zonka" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > na podstawie nowej umowy. Dziala prawo ze po 10 latach umowa jest
    > zawarta na czas nie okreslony ?? Umowa jest zawierana oczywiscie z tym

    witam

    po pierwsze, nie 10 lat, a 30 lat - art.695 paragraf 1 kc - dzierżawę
    zawartą na czas dłuższy niż lat 30 poczytuje się po upływie tego terminu za
    zawartą na czas nie oznaczony;
    druga sprawa - w kwestii okresu trwania takiej umowy - w mojej ocenie okres
    powyżej 30 lat musi byc ujęty w jednej umowie dzierżawy - nie zlicza się
    okresów jej trwania, w sytuacji, gdy było kilka takich umów, by możliwe było
    zastosowanie art.695 paragraf 1 kc; musisz zawrzec dzierżawę na okres
    dłuższy niz 30 lat, np. 30 lat i 1 miesiąc, by możliwe było zastosowanie
    reguły z ww. artykułu;

    to jest moja opinia, może inni grupowicze dotarli to orzeczeń, które
    odmiennie interpretują ten przepis;

    pzdr