  • 61. Data: 2021-10-05 09:47:50
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 05.10.2021 o 01:02, J.F pisze:
> [...]
    97-niemcy-w-okresie-miedzywojennym.html

    3w_w_Niemczech#%C5%BBydzi_pod_w%C5%82adz%C4%85_nazis
    t%C3%B3w_(1933%E2%80%931939)

    m-%C5%BCyd%C3%B3w-w-niemczech-w-1938-r/a-46190697

    > No popatrz jaki wstep - raptem setka ofiar smiertelnych w calych
    > Niemczech ... i w dodatku troche sprowokowana ..

    Nie, no jak raptem, to wszystko w porządku. Można zamknąć oczy i udawać,
    że się nic nie dzieje. A że do tego sprowokowana, to jest jak
    najbardziej usprawiedliwiona.

    > Ale masz tez przyklad, jak cywilizowany kraj, czyli Polska podszedl do
    > sprawy zydowskiej ..

    Cywilizowany... Zarówno wtedy jak i dziś sporo ludzi w tym kraju
    cywilizację widziało tylko na obrazkach i nie rozumiało co na tych
    obrazkach widzi. Co nie oznacza, że nie wiedzieli co robią i co wspierają.

    Nikt normalny nie twierdzi, że tylko w Niemczech "nikt nic nie widział i
    nikt nic nie słyszał" i sami niewinni, bo przecież parzyli tylko herbatę.
    O bredzeniu oszołomstwa, że przecież jakiś tam obóz koncentracyjny, to
    tylko zwykłe więzienie, bo przecież na początku nie gazowano ludzi, z
    litości nie wspomnę.

    Ci sami ludzie za kilka lat w Polsce też będą bredzić "ja tylko parzyłem
    herbatę i nie wiedziałem, co pislam wyprawia".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 62. Data: 2021-10-05 10:01:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Chciałem Ci pokazać, ze pozbawianie wolności niekoniecznie musi się
    > wiązać z mordowaniem. Najszybciej na lokalnym przykładzie.

    Ale co ma piernik do wiatraka?
    Piszemy o mordowaniu, o publicznym systemowym upokarzaniu i
    prześladowaniu ludzi.
    Tylko debil może twierdzić, że przed wojną ludzie nie wiedzieli co się
    dzieje i tylko niewinnie parzyli psycholom herbatę w sekretariatach.

    > Bardzo ciekawe spostrzeżenie. Zwłąszcza w odniesieniu do Niemiec przed
    > wybuchem wojny.

    Ale ogarniasz, że z tym "naszym państwem podziemnym", to ty wyjechałeś?
    Co ma wspólnego nasze państwo podziemne z tym, że jakaś sekretarka w
    obozie koncentracyjnym parzyła psycholowi herbatę i dostała takiej
    pomroczności, że nie widziała co się tam dzieje? Dostała cegłą w łeb od
    naszego cichociemnego, że straciła kontakt z rzeczywistością? Czy o co
    ci chodziło?

    > Bez Ciebie bym nie poradził.

    Ty nawet z moją pomocą sobie nie radzisz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 63. Data: 2021-10-05 12:29:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No tak, skoro na bramie napisali Arbeit Macht Frei to musi być obóz pracy przecież.

    -----

  • 64. Data: 2021-10-05 13:09:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Oct 2021 23:54:05 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No ale po prawdzie co to zmienia, czy kogoś zagazowac cyklonem, czy
    > więżąc go, zakatować katorzniczą pracą bez jedzenia?

    No wiesz - jest pewna roznica, czy czlowieka mordujesz wprost, czy
    kazesz mu pracowac, a on umiera na tyfus, na zapalenie pluc, na serce
    itp.

    A wyzywienie w obozach bylo dobre, skoro pierwszy z listy
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Wi%C4%99%C5%
    BAniowie_KL_Stutthof

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Abraszewski

    piec obozow przeszedl i 90 lat przezyl :-P

    O tej komorze gazowej tez roznie pisza
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stutthof_(KL)

    "W okresie epidemii chorób zakaźnych odzież więzienną poddawano
    dezynfekcji. W latach 1942-1943, tj. do czasu wybudowania komory
    gazowej (w połowie 1943), rzeczy przewożono do odwszawialni w Nowym
    Porcie. Pomimo że w drugiej połowie 1944 do użytku na terenie Nowego
    Obozu zostały oddane komory dezynfekcyjne (odzież dezynfekował Otto
    Knott przy pomocy cyklonu B), korzystano nadal z usług zakładu
    dezynfekcyjnego w Nowym Porcie.
    [...]
    Jak świadczą dokumenty, właśnie z Inspektoratu naczelny lekarz obozu
    otrzymywał zezwolenie na uśmiercanie w komorze gazowej słabych i
    chorych więźniów.
    [...]
    Komora gazowa w Stutthofie zaczęła działać na przełomie czerwca i
    lipca 1944. Za pomocą cyklonu B uśmiercono tam około 4000 więźniów,
    głównie chore i słabe Żydówki. O skierowaniu więźnia do komory gazowej
    decydował lekarz obozowy przeprowadzając selekcje. W komorze gazowej
    uśmiercono także grupę więźniów skazanych przez sądy niemieckie na
    karę śmierci. Wrzucaniem cyklonu B przez otwór w suficie najczęściej
    zajmował się SS-Unterscharführer Otto Knott, odpowiednio przeszkolony
    w czasie pobytu w obozie na Majdanku sanitariusz w szpitalu obozowym.
    "

    J.

  • 65. Data: 2021-10-05 14:14:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 05.10.2021 o 13:09, J.F pisze:

    > No wiesz - jest pewna roznica, czy czlowieka mordujesz wprost, czy
    > kazesz mu pracowac, a on umiera na tyfus, na zapalenie pluc, na serce
    > itp.

    Jest pewna różnica. Ale tylko dla kretynów.

    Faktycznie, zabawne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 66. Data: 2021-10-05 14:24:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Oct 2021 10:01:23 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > Tylko debil może twierdzić, że przed wojną ludzie nie wiedzieli co się
    > dzieje i tylko niewinnie parzyli psycholom herbatę w sekretariatach.

    Przed wojna ludzie cos tam wiedzieli, tylko ze akurat masowego
    mordowania nie bylo.
    Wiec wiedziano jakie ustawy norymberskie sa, wiedziano, ze bojowki
    hitlerowskie moga Zydow poturbowac czy ponizyc, wiedziano, ze raz sie
    zdarzylo wybijanie szyb wystawowych.

    Wiedziano tez, ze Zyd jak chce, to moze sobie wyjechac.
    I niech spierdala. Tylko bez majatku.

    Potem przyszedl pazdziernik 1939, zaczeto robic getta ... ale nie w
    Niemczech, w Polsce.

    No i jeszcze wiedziano, ze sa obozy koncentracyjne, gdzie komunisci,
    homoseksualisci, jehowi, imigranci i inny wrzod na zdrowej tkance
    narodu byl wychowywany przez prace i dyscypline.
    Zydzi poczatkowo nie, chyba, ze zasluzyli.

    > Ale ogarniasz, że z tym "naszym państwem podziemnym", to ty wyjechałeś?

    A ty z jakas pomrocznoscia ...

    > Co ma wspólnego nasze państwo podziemne z tym, że jakaś sekretarka w
    > obozie koncentracyjnym parzyła psycholowi herbatę i dostała takiej
    > pomroczności, że nie widziała co się tam dzieje?

    Co by jednak nie mowic, to nasze panstwo podziemne przygotowalo
    raporty o masowym mordowaniu Zydow i przekazalo sojusznikom.
    Tylko, ze przygotowalo, jak to mordowanie mialo miejsce, a wiec od
    1943, choc mordowanie na srednia skale zdarzalo sie i wczesniej.
    A nasi zachodni sojusznicy ... co z tym zrobili, i dlaczego tyle?

    J.

  • 67. Data: 2021-10-05 14:32:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Oct 2021 09:47:50 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Nie, no jak raptem, to wszystko w porządku. Można zamknąć oczy i udawać,
    > że się nic nie dzieje. A że do tego sprowokowana, to jest jak

    A co bys napisal, gdyby rok temu, po wyroku pewnego trybunalu,
    oburzeni obywatele wybili okna w biurach PiS?

    Albo w palacu biskupa?
    Albo jakis kosciol podpalili?

    A co bys potem napisal, jakby sie objawila jakas Straz Koscielna i
    kosciolow pilnowala?
    Albo inna straz, i pilnowala, aby demonstracje nie zblizaly sie na
    blizej niz 50m do biur i willi PiS :-)

    > Cywilizowany... Zarówno wtedy jak i dziś sporo ludzi w tym kraju
    > cywilizację widziało tylko na obrazkach i nie rozumiało co na tych
    > obrazkach widzi.

    OK, ale ND ... to raczej bardziej cywilizowani.
    W sensie, ze nie chlopi malorolni z wschodnich wojewodztw.

    A tu decyzja rzadowa ... czyli wyksztalconych politykow.

    >Co nie oznacza, że nie wiedzieli co robią i co wspierają.

    Chyba wiedzieli. Nie jakis tam nazizm, tylko "polską rację stanu" :-)

> [...]
    > O bredzeniu oszołomstwa, że przecież jakiś tam obóz koncentracyjny, to
    > tylko zwykłe więzienie, bo przecież na początku nie gazowano ludzi, z

    No ale tak bylo. Forma wiezienia do 1939, a nawet do 1943.

    J.

  • 68. Data: 2021-10-05 15:14:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 05.10.2021 o 14:24, J.F pisze:

> [...]
    > narodu byl wychowywany przez prace i dyscypline.
    > Zydzi poczatkowo nie, chyba, ze zasluzyli.

    No przecież, skoro nie było masowego mordowania, to cała reszta była
    czymś normalnym i niewinnym, bo zasłużyli i jak im się nie podobało, to
    mogli spierdalać.

    Ja pierdolę... niewinność ludzka nie zna granic.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 69. Data: 2021-10-05 15:25:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Oct 2021 15:14:21 +0200, Kviat wrote:

    > No przecież, skoro nie było masowego mordowania, to cała reszta była
    > czymś normalnym i niewinnym,

    No normalnym, u nas dzis wiezniowie tez pracuja, sa rozne rodzaje
    wiezien ...

    > bo zasłużyli i jak im się nie podobało, to
    > mogli spierdalać.

    Przecietny niemiecki Zyd przed 1939 do KL nie trafial.
    Chyba, ze naprawde czyms zasluzyl ...

    > Ja pierdolę... niewinność ludzka nie zna granic.

    Chcesz sie pozbyc tych zlodziei Zydow, co okradali narod przez cale
    wieki, to przeciez to wolnosc pogladow gwarantuje ze mozesz chciec.

    A Zydzi niech zrozumieja, ze nie sa tu mile widziani.

    Ty osobiscie ksiezy sie nie chcesz pozbyc z Polski?
    A "faszystow"?
    A "narodowcow" ?

    J.

  • 70. Data: 2021-10-05 17:34:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W końcówce wybudowali komorę gazową, sprowadzano cyklon. Skoro to
    > wszystko z niedoli i braku zaopatrzenia to za co właściwie skazano
    > szefów tej sekretarki?

    Opieram się na danych z Internetu, ze komora miała służyć do
    odwszawiania ubrań. Dopiero później za zgodą jakiegoś specjalnego urzędu
    używali jej do zabijania ludzi.

    --
    Robert Tomasik